پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش چرا به سرور نیاز داریم پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

سرورها یکی از مهم ترین بخش های هر شبکه ای می باشد که در باره سرور در این مقاله بیشتر به شما توضیح می دهیم.

سرورها می توانند به ایجاد یک شبکه استیل تر و بهتر ما را کمک کنند ، دریابید که آیا شما حاضر هستید از یک شبکه همتا به یک سرویس دهنده دیگر سرویس دهید و به دنبال سرور مشتری باشید و برای یافتن نیازهای سازمان خود به دنبال چه چیزی بگردید.

اصطلاح سرور می تواند به معنای بسیاری از موارد باشد. این می تواند به خود سخت افزار ، سیستم عامل که بر روی آن اجرا می شود ، یا یک نرم افزار که سرویس خاصی را ارائه می دهد ، از جمله ارسال ایمیل یا میزبانی وب سایت مراجعه کند. اغلب ، سرور رایانه ای با کارایی بالا است که از نرم افزار یا سیستم عامل های ویژه برای ذخیره داده ها و متمرکز کردن منابع در یک دفتر استفاده می کند. اگر سازمان شما از نظر کارمندان ، مؤلفه ها یا بودجه در حال رشد است ، ممکن است زمان آن باشد که به یک سیستم مبتنی بر سرور یا “سرویس دهنده-مشتری” ارتقا یابید تا به یکپارچه سازی و مدیریت فناوری اطلاعات در دفتر شما کمک کند.

در بیشتر موارد ، بزرگترین انگیزه برای دریافت سرور افزایش تعداد کارمندان و ایستگاه های کاری است که به طور مرتب از شبکه شما استفاده می کنند. اگر پیش بینی می کنید در یک دفتر به هرکدام از یک کامپیوتر ، بیش از هفت تن از آن ها (معادل تمام وقت) برسید ، ممکن است بخواهید یک سرور را در نظر بگیرید تا بتواند نیروی کار خود و داده های تولید شده را بهتر مدیریت کند. داشتن یک شبکه مبتنی بر سرور ، شما را قادر می سازد تا دادههای اضافی را که در کمکهای خود جمع آوری کرده و گزارش می دهید ، بهتر مدیریت کنید. با نزدیک شدن به ۱۰ کارمند و ایستگاه کاری ، مزایای سرور برجسته تر می شود.

چرا به سرور نیاز داریم

پنج نکته اصلی زیر مزایای استفاده از سیستم سرویس دهنده سرور را دارد:

۱. آسانتر مدیریت کاربر و ایستگاه کاری
یک سرور می تواند به شما در مدیریت کاربران در یک شبکه کمک کند. همه سیستم عامل های سرور – مانند ویندوز و لینوکس – “خدمات دایرکتوری” را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد حساب های کاربری با امتیازات مختلف و امتیازهای مختلف ایجاد کنید. این حسابهای کاربری شبکه کنترل بیشتری بر منابع شبکه می توانند به کاربران دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال ، می توانید به یک کاربر یا گروهی از کاربران دسترسی به یک پوشه منابع انسانی اختصاص دهید ، اما دیگران را از باز کردن آن محروم می کنید. به همین ترتیب ، شما ممکن است بخواهید به مدیر مالی و دستیار پاره وقت او – و فقط آنها – به چاپگر برای برش چک دسترسی داشته باشید. داشتن سرور می تواند این نوع مدیریت شبکه را به واقعیت تبدیل کند.

گذشته از کاربران ، سیستمهای مبتنی بر سرور اجازه می دهند که ایستگاه های کاری بدون نیاز به مدیریت فردی به صورت مرکزی اداره شوند. به عنوان مثال ، ابزار رایگان سرویس Windows Update Services به شما امکان می دهد به روزرسانی های نرم افزار مایکروسافت را در ایستگاه های کاری در شبکه خود توزیع کنید ، به طور انتخابی کنترل کنید که گروه های رایانه های به روز شده چه چیزی را کنترل کرده و وضعیت به روزرسانی ها را در ایستگاه های کاری نظارت کنید. ابزارهای مشابه برای آنتی ویروس و سایر نرم افزارهای امنیتی در دسترس هستند.

۲. بهبود پرونده به اشتراک گذاری و ذخیره سازی داده ها
به همین ترتیب ، با تعداد بیشتری کارمند ، دادههای بیشتری تولید و جمع آوری می شوند و نیاز به اشتراک گذاری پرونده ها و منابع بیشتر است. سرور اشتراک گذاری را تسهیل می کند. یک کارمند می تواند پرونده ها را روی یک سرور ذخیره کند و سایر کارمندان می توانند پرونده را مشاهده کنند و روی آن کار کنند. همچنین یک سرور برای کمک به اشتراک منابع دیگر ، مانند پایگاه داده و چاپگر ، طراحی شده است. علاوه بر این ، سرورها همچنین با ذخیره سازی کارآمد و بازیابی داده ها طراحی شده اند. آنها مجهز شده اند تا داده های زیادی را ذخیره کنند و به شما امکان می دهند در صورت لزوم ، ظرفیت ذخیره سازی اضافی را نیز اضافه کنید.

چرا به سرور نیاز داریم

۳. یک سیستم پشتیبان بهتر
با مدیریت داده ها و ایستگاه های کاری مرکزی ، پشتیبان گیری از داده ها نیز کم کم دچار مشکل خواهند شد. تلفیق داده های خود به یک سرور به شما امکان می دهد فرآیندهای تهیه نسخه پشتیبان خود را در پوشه های کلیدی در یک مکان مرکزی هدف قرار دهید. همچنین می توانید از نرم افزارهای پشتیبان گیری قدرتمندتر و مبتنی بر سرور استفاده کنید که از پشتیبان گیری اضافی و ویژگی های بازیابی شده ، حتی برای پرونده های مستقر در ایستگاه های کاری فردی نیز بهره می گیرند. هرچه به سمت مدیریت اطلاعات پیچیده تری حرکت می کنید ، به یک نرم افزار پشتیبان تهیه شده از سطح سرور نیاز دارید تا بطور موثر برای از بین بردن داده ها و بازیابی اطلاعات آماده شود.

۴. بهبود عملکرد برنامه شبکه
سرورها به گونه ای طراحی شده اند که تعدادی از کاربران را به طور همزمان در خود جای دهد. برای افزایش کارایی ، آنها مجهز به حافظه و قدرت پردازش بیشتری نسبت به رایانه رومیزی معمولی هستند. اگر به اشتراک گذاشتن فایل ها یا بانک اطلاعاتی از رایانه دیگر کارکنان در یک مجموعه سازگار با همتا ، بر بهره وری شما تأثیر دارد ، زمان آن رسیده که به سیستم مبتنی بر سرور ارتقا دهید.

۵. امکان اجرای برنامه های قدرتمندتر
بسیاری از برنامه ها ، مانند پایگاه داده جمع آوری کمک مالی ، مدیریت روابط سازنده ، پیگیری پروژه های مشترک ، حتی ایمیل ، به سرورها نیاز دارند تا فعالیت کنند. برنامه های مبتنی بر سرور مانند بسیاری از فناوری های اطلاعات ، به سمت مدل تحویل مبتنی بر اینترنت جا می گیرند. با این وجود ، در صورت نیاز به کنترل کامل در دسترس بودن و امنیت داده های خود ، هنوز می خواهید میزبان برخی برنامه ها در سرور خود باشید. برخی از برنامه ها همچنین ممکن است نیاز به یک تنظیم کاملاً سفارشی داشته باشند ، مگر اینکه در فرض تنظیم شود.

گزینه های بیشتر
اگر سازمان شما فقط به برخی از مزایای فوق احتیاج دارد یا منابعی برای مدیریت صحیح محیط مشتری-سرور ندارد ، شما هنوز گزینه های دیگری در دسترس دارید.

برنامه های ابر
به بسیاری از برنامه های شبیه به سرور از طریق اینترنت یا از طریق ابر می توان دسترسی داشت و از طریق باند پهن ثابت یا تلفن همراه استفاده کرد. پشتیبان گیری ، ایمیل و برنامه های مدیریت کمک کننده در ابر وجود دارد. به جای اینکه خود برنامه ها را مدیریت کنید ، آنها توسط شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند اداره می شوند. مبادله با این نوع راه حل ، از بین رفتن کنترل اطلاعات و توانایی دسترسی به آنهاست. داده های شما در سرورهایی قرار دارد که شما آنها را مدیریت نمی کنید ، و اگر خرابی وجود داشته باشد ، به آن سرویس ها یا داده ها دسترسی نخواهید داشت. همچنین اگر در منطقه ای هستید که دسترسی به اینترنت پهن باند قابل اطمینان ندارید ، عملکرد نیز مسئله ای خواهد بود. در عین حال ، این فشار بار اداری می تواند کاملاً نعمت غیرانتفاعی با کمبود منابع باشد. پس از وزن هزینه های پشتیبانی از برنامه مبتنی بر سرور خود ، ممکن است استفاده از سرور خود برای شما اقتصادی تر از استفاده از یک راه حل ابری باشد.

شبکه متصل به شبکه
دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) به شما امکان می دهند بدون نیاز به نصب و نگهداری یک سرور تمام عیار ، حافظه هارد دیسک سخت را به شبکه خود اضافه کنید و با کسری از هزینه در دسترس است. در یک بسته کوچک جمع و جور ، دستگاه های NAS همچنین بسیاری از قابلیت های شبیه به سرور – مانند میزبانی پایگاه داده ، فضای پشتیبان گیری یا به اشتراک گذاری چاپگر – را با یک مدیریت آسان واسط مبتنی بر وب ارائه می دهند. اگر از نظر فنی تمایل دارید می توانید از رایانه شخصی قدیمی مجهز به سیستم عامل اختصاصی NAS مانند FreeNAS نیز استفاده کنید. از طرف دیگر ، شما قادر نخواهید بود که برنامه های دیگری را فراتر از برنامه هایی که با دستگاه وارد شده اند ، نصب کنید.

سرور مجازی ایران

دسترسی از راه دور
شبکه های خصوصی مجازی (VPN) به کاربران مجاز از راه دور اجازه می دهد تا ضمن نگه داشتن کاربران غیرمجاز ، به منابع شبکه داخلی سازمان شما – مانند پرونده های موجود در NAS یا چاپگرهای مشترک – دسترسی پیدا کنند. این امر به ویژه برای سازمانهایی که دارای دفتر مرکزی هستند ، کارگرانی دارند که کاملاً مسافرت می کنند و یا برای سازمانهایی با دفاتر ماهواره ای که نیاز به اتصال به منابع در دفتر مرکزی دارند (مانند بانک اطلاعاتی یا پرونده های ذخیره شده). در گذشته ، این تنها با سرور ویژه یا با تجهیزات مسیریابی گران و پیچیده امکان پذیر بود. اکنون ، بیشتر سخت افزارهای روتر پهنای باند قابلیت VPN را ارائه می دهند.

ظرفیت خود را همزمان با رشد خود گسترش دهید
با رشد سازمان شما ، گزینه های سرور بیشتری وجود دارد تا توانایی به اشتراک گذاری ، مدیریت و دسترسی به اطلاعات شما را فراهم کند. اگر تخصص و منابع خود را داشته باشید ، یک سرور ویندوز یا لینوکس یک پلت فرم همه کاره برای ارائه مجموعه خدمات به دفتر غیرانتفاعی شما ، از جمله ذخیره سازی فایل ، اشتراک گذاری چاپ و ایمیل ارائه می دهد.

در صورت نیاز به ذخیره بیشتر داده ها یا به اشتراک گذاری چاپگر ، دستگاه های اختصاصی و مدیریت آسان تر مانند NAS ، بدون نیاز به تخصص اختصاصی و سطح بالا ، ارائه این خدمات را ساده تر می کنند. اینها را با خدمات میزبانی شده همراه کنید و بدون اضافه کردن پیچیدگی هایی که اغلب با آن همراه است ، می توانید بسیاری از کارکردهایی را که یک سرور اداری سنتی ارائه می دهد ارائه دهید.

تبریک می گوئیم مفاله چرا به سرور نیاز داریم به پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *