پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش  به چه تعداد سرور نیاز داریم پس تا انتهای این مطلب ما را یاری کنید.

به چه تعداد سرور نیاز دارید؟

به چند سرور نیاز دارم؟ این ممکن است یک سؤال ساده به نظر برسد. برای کاربران بیشتر ، به سرورهای بیشتری احتیاج دارید. برای تعداد کمتری کاربر ، به تعداد کمتری نیاز دارید. در حالی که این درست است ، وقتی شما در واقع به پاسخگویی به این سوال می پردازید ، اغلب خود را پیچیده تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسید ، نشان می دهد. اگر شما از عواملی مانند تعداد کاربرانی که ندارید مطمئن نیستید ممکن است به ویژه چالش برانگیز باشد.

در حقیقت ، بسیاری از ملاحظات مختلف به تعیین مقدار مناسب سرورها برای نیازهای تجارت شما می پردازند. این راهنما شما را در عواملی قرار می دهد که هنگام تصمیم گیری در مورد این تصمیم مهم در تجارت باید به خاطر داشته باشید.
تعریف “سرور” و انواع خدمات
قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که چند سرور مورد نیاز شماست ، باید حداقل اصول اولیه سرور و عملکردهای عملکردی آن را درک کنید.

سرور رایانه ای است که داده های دیگر رایانه های متصل به آن را توسط شبکه ارسال می کند و منابع شبکه را مدیریت می کند. سرورها دستگاههای مختلف متفاوتی را به هم متصل می کنند و به آنها امکان می دهند اطلاعات و دسترسی به نرم افزار را به اشتراک بگذارند. ممکن است شما از یک سرور برای تأمین قدرت پردازش ، ذخیره داده ، خدمات پشتیبان داده یا ایجاد یک مکان مرکزی برای مدیریت داده استفاده کنید. سرورها تمایل دارند که مقدار زیادی حافظه و پردازنده های قدرتمند داشته باشند. آنها برای عملکرد ۲۴/۷ و قابلیت اطمینان فوق العاده طراحی شده اند زیرا برای حفظ خدمات فناوری اطلاعات ضروری است.

برای فعال کردن توابع مختلف IT یا گروه های توابع می توانید از سرورها استفاده کنید. در سازمان های کوچکتر ، یک سرور واحد ممکن است تمام رایانه های رومیزی مشاغل را اجرا کند. سایر شرکت ها ممکن است سرورهایی اختصاص داده شده به کارهای منفرد مانند مدیریت ایمیل یا اجرای یک برنامه نرم افزاری با محاسبات فشرده باشند.

انواع مختلف سرورها برای انواع مختلف کارها به بهترین وجه کار می کنند. به عنوان مثال ممکن است سخت افزارهای مختلفی را برای میزبانی وب سایت نسبت به ارائه خدمات دیتابیس و نوع دیگری برای مدیریت تجهیزات مشترک مانند چاپگرها انتخاب کنید.

شما همچنین می توانید بین سرورهای فیزیکی و سرورهای ابری انتخاب کنید. سرورهای فیزیکی به شما نیاز دارند که فضای کافی برای ذخیره سخت افزار خود را در محل خود داشته باشید و از منابع IT و قابلیت های مدیریت آن استفاده کنید. با داشتن سرورهای مبتنی بر ابر ، شخص ثالث میزبان سخت افزار برای شماست و از طریق اتصال اینترنتی دسترسی به خدمات را برای شما فراهم می کند. این مزیت این است که شما را برای تمرکز روی کارهای غیر IT آزاد کند و نیازی به فضای شما برای ذخیره تجهیزات نیست.

سرور مجازی

کامپوننت های سخت افزار:

۱. پردازنده ها:
می توانید به عنوان پردازنده های سرور به پردازنده ها فکر کنید. آنها وظیفه پاسخگویی به دستورالعمل هایی را دارند که عملکرد کامپیوتر را قادر می سازد. هرچه پردازنده های شما سریعتر باشد ، برنامه های بیشتری برای اجرای آن ها وجود دارد و سریعتر می توانید آنها را اجرا کنید. امروزه اکثر سرورها از پردازنده های چند هسته ای استفاده می کنند ، در واقع به این معنی است که آنها دارای چندین پردازنده هستند که به جای جدا بودن ، به همان سوکت وصل می شوند. این باعث می شود آنها سریعتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در نتیجه سرعت و راندمان بهبود یافته است.

 

۲. حافظه دسترسی تصادفی:

حافظه دسترسی تصادفی ، که معمولاً به آن RAM گفته می شود ، مانند حافظه کوتاه مدت یک سرور است. اطلاعات لازم برای این کار را به راحتی در دسترس نگه می دارد ، اما داده ها را برای همیشه ذخیره نمی کند. دسترسی به داده ها در RAM بسیار سریعتر از استفاده از انواع دیگر حافظه مانند هارد دیسک است. اگر حافظه رم شما پر شود ، کامپیوتر برای بازیابی اطلاعات لازم باید به دیسک سخت مراجعه کند که نتیجه آن کندتر عمل می شود. به همین دلیل هرچه رم بیشتری داشته باشید ، سرور شما سریعتر می تواند کار کند.

به چه تعداد سرور نیاز داریم

۳. فضای هارد دیسک

هارد دیسک حافظه طولانی مدت سرور شماست. مقدار فضای هارد دیسک شما مقدار کل داده هایی را که سرور شما می تواند ذخیره کند تعیین می کند. هنگام انتخاب سرور ، باید اطمینان حاصل کنید که از فضای هارد کافی برخوردار است تا بتواند تمام داده های مورد نیاز عملکردهایی که برای انجام آن نیاز دارند را ذخیره کنید. ذخیره داده های طولانی مدت یکی از نگرانی های رو به رشد در بین مشاغل است ، زیرا با افزایش مقدار داده های جمع آوری شده ، هر ساله حدود ۴۰ درصد از ذخیره سازی جهانی در حال افزایش است.

این سه ویژگی یک بسته کامل سرور را تشکیل می دهند. هنگامی که ظرفیت کلی مورد نیاز خود را تعیین کردید ، این سه مؤلفه را در نظر خواهید گرفت و مطمئن شوید که هر یک از آنها شرایط شما را برآورده می کند.

 

عملکرد سرورها

دانستن انواع کارهایی که سرور شما انجام می دهد برای تعیین قابلیت های مورد نیاز شما ضروری است. برخی از کاربردها بیشتر به حافظه رم تکیه می کنند ، در حالی که برخی دیگر به فضای هارددیسک وابسته هستند. مورد نیاز سایر برنامه ها بیشتر به توان محاسبه متمرکز خواهد بود ، در این صورت پردازنده ها جزء اصلی مورد نظر شما خواهند بود.

 

تبریک میگویم مقاله به چه تعداد سرور نیاز دارید به پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *