پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم تا براحتی با اموزش در فضای ابری رایگان میکروتیک بکاپ و پشتیبان گیری کنید پس تا انتهای مطلب همراهی کنید!

پشتیبان گیری رایگان از میکروتیک

 

میکروتیک را نیز می توانیم به صورت سیستم عامل بر روی سرورهای مجازی راه اندازی کنیم همچنین می توانیم به صورت سخت افزاری استفاده کنیم

یکی از دغدغه های همه افرادی که از میکروتیک استفاده می کنند بحث بکاپ گیری پشتیبان گیری می باشد لذا بعد از کلی تلاش و ممارست

کانفیگ هایی که بر روی میکروتیک انجام می شود مواظب هستیم که سرور به مشکل نخورد برای اینکه خیالمان راحت شود با اموزش زیر

براحتی در فضای کلود ابری میکروتیک از میکروتیک روتر خودمان بکاپ تهیه می کنیم که هر زمانی مشکل خود بکاپ را می توانیم ریستور کنیم!

از نسخه ۶٫۴۴ به بالاتر قابلیت بکاپ گیری از روتر در فضای cloud برای روترهای میکروتیک فراهم شده است که این قابلیت فقط در محیط CLI قابل دسترس می باشد و در Winbox فعلاً گزینه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

اتصال به Cloud میکروتیک با آدرس های cloud.mikrotik.com و cloud2.mikrotik.com با پورت و پروتکل UDP/15252 انجام می شود.

قابلیت Cloud میکروتیک در بخش IPàCloud امکان استفاده از سرویس DDNS اختصاصی روترهای میکروتیک را برای شرایطی که امکان تخصیص IP اینترنتی ثابت برای تجهیزات وجود ندارد در نسخه های قبلی معرفی شده و در زمینه ارتباطات از راه دور به شبکه های میکروتیک مثل اتصال به سرور VPN یا اتصال به وب سرور داخلی , دوربین مداربسته و … بسیار پرکاربرد می باشد.

پشتیبان گیری رایگان از میکروتیک

همچنین در این بخش امکان به روزرسانی خودکار ساعت و تاریخ روتر از طریق Cloud نیز با فعال کردن گزینه Update Time فراهم می باشد. حال در کنار این امکانات میکروتیک برای کاربران خود به ازای هر روتر فضایی را بصورت Cloud تخصیص داده است که در صورتی که روتر میکروتیک به اینترنت متصل باشد می تواند از خود بکاپ گرفته و آن را در فضای ابری میکروتیک آپلود کند.

برای استفاده از این قابلیت روتر خود را به نسخه بالاتر از ۶٫۴۴ ارتقا داده و در محیط CLI برای بکاپ گیری دستورات زیر را وارد نمایید:

[admin@MikroTik] > system backup cloud upload-file action=create-and-upload password=MikroTikBlog

با این دستور روتر شما از تنظیمات خود بکاپ گرفته و با پسورد مشخص شده آن را در فضای ابری میکروتیک آپلود می کند:

با وارد کردن دستور زیر میتوان محتویات بخش Cloud مربوط به روتر خود را مشاهده کنیم:

[admin@MikroTik] > system backup cloud print

با وارد کردن این دستور در محیط CLI لیست بکاپ های تهیه شده , وضعیت آن ها , نسخه سیستم عامل , ساعت و تاریخ بکاپ گیری و همچنین یک پارامتر مهم به نام secret-download-key مشخص شده است که این secret به ازای هر بار آپلود فایل جدید تغییر می کند.

حال برای Restore کردن بکاپ هایی که در فضای cloud تهیه کرده ایم از دستورات زیر استفاده می کنیم. دقت کنید که برای Restore کردن بکاپ های Cloud حتما باید از secret-download-key مشخص شده برای فایل مورد نظر استفاده کنیم:

[admin@MikroTik] > system backup cloud download-file action=download-and-apply secret-download-key=secret

در نظر داشته باشید که میکروتیک به ازای هر روتر فقط اجازه آپلود یک فایل بکاپ را در فضای ابری یا Cloud می دهد و حداکر سایز فایل ۵۰MB می باشد.

با استفاده از اسکریپت زیر می توانیم این بکاپ گیری در فضای Cloud را به روتر معرفی کرده و اجرای دوره ای آن را به بخش scheduler  اختصاص دهیم.

/system backup cloud print;

delay 4s

/system backup cloud remove-file 0;

delay 2s

/system backup cloud upload-file action=create-and-upload password=MikroTikBlog

تبرک می گوئیم مقاله پشتیبان گیری رایگان از میکروتیک به پایان رسید با مقالات و اموزش های بعدی حتما ما را همراهی کنید!

سرور مجازی روسیه

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *