پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

بررسی اجمالی

هنگامی که یک مهندس درک مفاهیم پایه ای از چگونگی کار حمل و نقل / مسیریابی بسته را دارد، قدم بعدی این است که به درک روش پیکربندی مسیریابی پی ببرد. در این مقاله در مورد دسته بندی اصلی مسیریابی و پیکربندی انواع مختلف پروتکل های مسیریابی پویا که در دسترس و معمول هستند و استفاده می شود را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید!

 

انتخاب نحوه پیکربندی مسیریابی شبکه

دو راه اصلی پیکربندی مسیریابی وجود دارد: ایستا و پویا. مسیریابی استاتیک به طور معمول در شبکه های بسیار کوچک استفاده می شود، جایی که تعداد مسیرهای پیکربندی شده به همان اندازه کوچک است. با این حال، مسیریابی استاتیک گاهی در شبکه های بزرگتر به عنوان یک قطعه کوچک از یک زیرساخت مسیریابی تحت کنترل دینامیک استفاده می شود.

 

در چنین مواردی مسیرهای ایستا معمولا مسیرهای پیشنهادی را تنظیم می کنند یا ترافیک مستقیم را از شبکه به شبکه دیگری کنترل می کنند که طرف دیگر آن را دارد. مسیریابی پویا برای مقابله با تغییرات شبکه به طور خودکار به عنوان تغییرات توپولوژی در داخل شبکه ساخته شده است و معمولا در تمام انواع دیگر شبکه که قبلا ذکر نشده استفاده می شود.

 

بیایید این را با توپولوژی ای که در شکل ۱ نشان داده شده است تجسم کنیم. این مثال چند مسیر مختلف را نشان می دهد که یک پیام می تواند هنگام ترک R1 و مقصد R6 باشد. به عنوان مثال، می تواند R1> R2> R4> R6 باشد یا می تواند R1> R3> R4> R6 باشد. هنگام پیکربندی مسیریابی استاتیک، به طور معمول، مهندس تنها مسیری را در ذهن دارد تا به مقصد برسد.

 

بنابراین، برای پیکربندی مسیر از R1 به R6 با استفاده از مسیر از طریق R2 و R4، مسیر ایستا باید در R1، R2 و R4 برای سفر به جلو وجود داشته باشد (R1> R6)، و مسیر دیگری باید بر روی آن وجود داشته باشد R6، R4، و R2 برای سفر معکوس (از R6 به R1). به یاد داشته باشید که این مسیر برای یک مقصد قابل دسترسی است.

 

برای ارائه دسترسی به هر مقصد که به طور بالقوه در شبکه وجود دارد، مهندس نیاز به محاسبه بهترین مسیرها برای هر مقصد در ابتدا، و سپس به طور جداگانه هر مسیر را در امتداد هر بهترین مسیر پیکربندی کنید. بدیهی است، این فرایند به سرعت می تواند بسیار وقت گیر باشد. و اگر شکست در امتداد بهترین سرور مجازی محاسبه شده چه اتفاقی می افتد؟

 

این دلایل نشان می دهد که چرا پروتکل های مسیریابی پویا در شبکه های بزرگتر استفاده می شود و مسیریابی استاتیک برای شبکه های بسیار کوچک و دیگر موارد خاص استفاده می شود. پروتکل های مسیریابی پویا از مشکل پیکربندی دستی جلوگیری می کند؛ آنها همچنین برای مقابله با بسیاری از توپولوژی های پیچیده و همچنین مقابله با قطع شبکه ها بدون نیاز به توجه بیشتر اداری ساخته شده اند.

 

انواع پروتکل های مسیریابی پویا

پس از انتخاب روش مسیریابی پویا، مهندس باید برخی از تصمیمات اضافی مربوط به انواع پروتکل های مسیریابی پویا را انجام دهد. در بالاترین سطح، دو دسته اصلی پروتکل مسیریابی پویا وجود دارد: پروتکل های دروازه خارجی (EGPs) و پروتکل های دروازه داخلی (IGPs). EGPs دامنه های چندگانه شبکه را برقرار می کند؛ آنها بیرونی نامیده می شوند، زیرا پروتکل خارج از حوزه های شبکه است. (دامنه در این مورد یک سازمان خاص یا شبکه ارائه دهنده خدمات است.) IGPs آدرس مسیریابی را در داخل این دامنه های شبکه قرار می دهد؛ این پروتکل ها رایج ترین هستند، چرا که هر شرکت با یک شبکه، حوزه ی شبکه خود را مدیریت می کند.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *