پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سرور هوشمند چیست؟

سرور هوشمند چیست؟

با شما هستیم با آشنایی سرور هوشمند چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

شاید شما هم نام سرور هوشمند را شنیده باشید و این سؤال برایتان به وجود آمده باشد که سرور هوشمند چیست؟ سرورهای هوشمند از چه تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند؟ و سرورهای هوشمند چه مزایایی نسبت به سرورهای سنتی دارند؟

پیش‌تر درباره‌ی سرورهای اختصاصی و همچنین سرورهای مجازی توضیحاتی را دادیم و تفاوت‌های میان این‌دو را بیان کردیم. در این مقاله قصد داریم تا با سرورهای هوشمند آشنا شویم.

خدمات ابری

همچنان که خدمات ابری رشد می‌کنند و به تکامل می‌رسند، ارائه‌دهندگان این خدمات هم سرویس‌ها متنوع‌تری را به مشتریانشان عرضه می‌کنند. خدمات ابری با انعطاف‌پذیری که دارند، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بتوانند بدون اضافه کردن سخت‌افزارهای فیزیکی و پرهزینه، به‌سرعت رشد کرده و توسعه پیدا کنند.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به دلیل تقسیم فضای سرور فیزیکی با شرکت‌های دیگر، نسبت به انتقال سرویس‌های خود به خدمات ابری تردید دارند. این نگرانی‌ها حول دو موضوع مهم است: امنیت و حریم خصوصی. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات ابری از این نگرانی‌ها آگاه هستند و با استفاده از تکنولوژی‌های «هایپروایزر» (Hypervisor) و مجازی‌سازی تلاش می‌کنند تا این نگرانی‌ها را به حداقل برسانند.

سرور هوشمند چیست؟

جدیدترین تکنولوژی در حوزه‌ی خدمات ابری استفاده از سرورهای هوشمند است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر نیازهای IT خود داشته باشند، درحالی‌که همچنان از تمامی مزایای رایانش ابری برخوردار هستند. سرورهای هوشمند در حقیقت تلفیقی از قدرت سرورهای اختصاصی فیزیکی با انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری رایانش ابری هستند.

تفاوت سرورهای هوشمند و سرورهای سنتی در این است که یک سیستم‌عامل لایه هوشمند بین سرور فیزیکی و سرور هوشمند قرار می‌گیرد.

تکنولوژی سرورهای هوشمند چیست؟

فناوری سرور هوشمند آمیخته‌ای از میزبانی سرور اختصاصی فیزیکی است که با تکنولوژی مجازی‌سازی ترکیب‌شده است. این ترکیب به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از هر دو تکنولوژی سرور اختصاصی و مجازی‌سازی به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

بنابراین با میزبانی سرور هوشمند، حریم خصوصی و امنیت کسب‌وکار شما کاملاً حفظ خواهد شد. در حقیقت سرور هوشمند یک ماشین مجازی است که در داخل سیستم‌عامل لایه هوشمند قرار می‌گیرد.

 

سرور شما به‌صورت انحصاری پیکربندی خواهد شد تا عملکرد آن مطابق با نیازهای سازمان شما باشد. حافظه، RAM، نرم‌افزار و سیستم‌عامل آن با مشخصات منحصربه‌فرد شما سفارشی‌سازی می‌شوند. با اضافه کردن یک لایه از تکنولوژی هایپروایزر می‌توانید به‌تمامی امتیازات رایانش ابری ازجمله مدیریت از راه دور و مانیتورینگ، مقیاس‌پذیری سریع و بکاپ خودکار دسترسی داشته باشید.

دسترسی به کنترل پنل سرور هوشمند به شما اجازه می‌دهد تا سرورتان را ریبوت کنید، یک OS دلخواه نصب کنید و مقادیر استفاده‌شده از پهنای باند و CPU را مانیتور کنید.

مزایای سرور هوشمند

استفاده از سرور هوشمند مزایای زیر را به‌همراه خواهد داشت:

  • بکاپ خودکار و ثبت آن روی snapshot انتخابی از سرور شما.
  • مقیاس‌پذیری و به‌روزرسانی بسیار سریع و آسان خواهد شد.
  • سرور به‌صورت انحصاری در اختیار شما خواهد بود و خبری از میزبانی اشتراکی نخواهد بود.
  • بهبود امنیت از طریق اضافه شدن یک لایه‌ی فایروال اضافی و کدگذاری داده‌ها.
  • مدیریت بهتر برنامه‌های ورودی و خروجی بدون کاهش سرعت و عملکرد.
  • دسترسی از راه دور VNC در تمام دنیا.

میزبانی کسب‌وکار بر سرورهای هوشمند به شما امنیت و حفظ حریم خصوصی را با تمام مزایای رایانش ابری می‌دهد. تکنولوژی سرور هوشمند قادر است تمام نیازهای IT شمارا در یک پلتفرم قابل‌کنترل برآورده کند.

در سرورهای هوشمند شما قادر هستید تا ظرفیت پهنای باند، RAM و CPU را با کنترل از راه دور و فقط با یک کلیک افزایش دهید. درنهایت این‌که با انتقال کسب‌وکار خود به سرورهای هوشمند، از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند خواهید شد.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله سرور هوشمند چیست؟ سرور پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *