پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

امروز با شما هستیم با یک آموزش خیلی کاربردی دیگر تحت عنوان انواع گواهینامه های SSL ، حتما برای شما هم پیش امده که چند نوع اس اس ال و گواهینامه داریم یا به صورت کلی انواع گواهینامه های SSL کدامند؟! پس با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال داده شود.

معمولاً مردم فکر می کنند که خرید هاست و دامنه برای میزبانی وب سایت به صورت آنلاین کافی است. اما این درست نیست. پس از میزبانی وب سایت خود ، باید آن را پرورش دهید تا یک تجارت بزرگ شود. گواهینامه SSL نقش مهمی در پرورش وب سایت شما دارد. در وبلاگ امروز ، “انواع مختلفی از گواهینامه های SSL و ویژگی های هر گواهی SSL” را مرور خواهیم کرد و در مورد هرکدام توضیح خواهیم داد پس تا انتهای مقاله همراهی کنید.

گواهینامه SSL چیست؟
SSL مخفف Secure Sockets Layer است. گواهی SSL داده های وب سایت را با امنیت متصل می کند. این یک شبکه امن بین بازدید کننده وب سایت و داده های وب سایت ایجاد می کند. SSL دارای پروتکل رمزگذاری است که تمام داده های رمزگذاری شده از این رو اتصال ایمن را به مصرف کننده می دهد. این پروتکل رمزگذاری مانع از هکرها در سرقت داده های حساس از وب سایت می شود. بنابراین لازم است که یک گواهی SSL را در یک وب سایت پیاده سازی کنید.

انواع مختلفی از گواهینامه های SSL چیست؟
در این بخش انواع مختلفی از گواهینامه SSL و نحوه تمایز هر گواهینامه SSL از دیگران را می شناسیم.

مجوزهای اعتبار سنجی تمدید (EV SSL)
گواهینامه های معتبر سازمان (OV SSL)
گواهینامه های معتبر دامنه (DV SSL)
گواهی Wildcard SSL
گواهی SSL چند دامنه (MDC)
گواهی ارتباطات متحد (UCC)

مجوزهای اعتبار سنجی تمدید (EV SSL)
گواهینامه اعتبار سنجی توسعه یافته دارای بالاترین رتبه است و در بین انواع مختلف گواهینامه های SSL گرانترین گواهینامه SS است. این نوع گواهینامه SSL توسط شرکتهای بسیار معتبر نصب می شود که اطلاعات بسیار محرمانه و حساس را از طریق وب سایت ذخیره می کنند. پس از نصب این نوع SSL ، قفل قفل ، HTTPS ، کشور و نام شرکت را در نوار آدرس مرورگر نمایش می دهد. برای دریافت گواهینامه اعتبار سنجی تمدید شده ، مالک باید فرایند اعتبار سنجی را طی کند. اگر این فرآیند انجام شود ، فقط وی گواهی دریافت می کند.

گواهینامه های معتبر سازمان (OV SSL)
هدف اصلی گواهی های معتبر سازمان ، رمزگذاری اطلاعات حساس کاربر در طی معاملات است. دارای اهمیتی مشابه گواهی نامه های EV SSL است. OV SSL بعد از EV SSL به عنوان دومین گواهینامه گران قیمت SSL در نظر گرفته می شود. معمولاً شرکت هایی که اطلاعات حساس را ذخیره می کنند و به یک گواهی SSL مقرون به صرفه نسبت به گواهینامه اعتبار سنجی گسترده نیاز دارند ، گواهی های OV SSL را انتخاب می کنند.

انواع گواهینامه های SSL

گواهی های معتبر دامنه
گواهینامه های اعتبارسنجی دامنه در مقایسه با EV SSL و OV SSL امنیت کمتری دارند. این گواهینامه های SSL دارای اطمینان پایین و رمزگذاری اولیه هستند که برای وب سایت ها و وبلاگ های اطلاعاتی مناسب است. گرفتن گواهینامه های معتبر دامنه بسیار آسان است و روال آن بسیار ساده است. این یک گواهینامه SSL بسیار مقرون به صرفه است. نوار آدرس مرورگر HTTPS و یک قفل قفل را در این نوع گواهینامه SSL نشان می دهد.

سرور مجازی فرانسه

گواهی Wildcard SSL
کارکرد اصلی گواهی نامه wildcard SSL تأمین امنیت اساسی دامنه و زیر دامنه ها است. این است که به جای خرید یک SSL منفرد برای هر دامنه ، یک مجوز SSL کارت ویزیت واحد خریداری کنید. شما می توانید گواهی OC wildcard SSL و گواهی کارت ویزیت DV wildcard SSL را خریداری کنید. تمام گواهینامه های wildcard SSL یک نماد * در مقابل نام دامنه اصلی دارند.

گواهی SSL چند دامنه (MDC)
این نوع گواهینامه های SSL معمولاً برای تضمین ۱۰۰ نام دامنه و زیر دامنه مختلف با یک گواهینامه SSL منفرد استفاده می شود که مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. در این نوع گواهینامه SSL می توانید کنترل انواع معتبر معتبر ، معتبر سازمانی ، دامنه معتبر و انواع SSL wildcard را کنترل کنید.

گواهینامه های ارتباطات متحد (UCC)
آنها همچنین UCC را گواهی SSL چند دامنه می دانند. در ابتدا ، آنها UCC را برای تأمین امنیت سرور مبادله و ارتباط زنده مایکروسافت پیاده سازی کردند. اما اکنون این گواهینامه ها توسط هر کس قابل استفاده هستند و می توان از آنها برای تأمین امنیت چندین دامنه با یک گواهینامه منفرد استفاده کرد. گواهینامه های ارتباطات یکپارچه قفل را در مرورگر نشان می دهند. ما همچنین می توانیم از اینها به عنوان مجوزهای اعتبار سنجی توسعه یافته استفاده کنیم تا امنیت حداکثری داشته باشد.

سرور فرانسه

عملکرد وب سایت – CDN

چرا باید در مورد انواع مختلفی از گواهینامه های SSL آگاهی داشته باشیم؟
دانستن در مورد انواع مختلفی از گواهینامه های SSL برای انتخاب بهترین چیز کاملاً اساسی است. طبق نیاز شما می توانید SSL مناسب برای وب سایت و تجارت خود انتخاب کنید.

اگر دانش قبلی در مورد کلیه گواهینامه های SSL داشته باشید ، می توانید گواهی را انتخاب کنید و می توانید در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

نتیجه:

براساس نوع وب سایت ، می توانیم از بین انواع مختلفی از گواهینامه های SSL را انتخاب کنیم. اگر ما دانش اولیه اولیه در مورد انواع مختلفی از گواهینامه های SSL داشته باشیم ، قادر خواهیم بود که بهتر بخواهیم کدام یک از گواهینامه ها را خریداری کنیم.

تبریک مقاله انواع گواهینامه های SSL به پایان رسید با آموزش های بعدی نگار نوین را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *