پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

با شما هستیم بانحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

امکان غیرفعالسازی ssl در سی پنل

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

فعالسازی ssl سایت یکی از موضوعات مهمی است که می تواند به افزایش امنیت منجر شود. اما گاهی ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که اقدام به غیرفعالسازی ssl نمود. به عنوان مثال شاید ssl فعال روی دامنه شما رایگان باشد و شما نیاز داشته باشید تا آن را با ssl تجاری خریداری شده جایگرین کنید. شاید هم ssl فعلیتان دچار مشکل است و به همین دلیل نیاز دارید که آن را غیرفعال کرده و دوباره فعال نمایید.

به طور کلی دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند شما را مجبور به غیرفعالساری ssl نماید. به همین دلیل موضوعی که حائز اهمیت است این است که چگونه اقدام به غیرفعالسازی ssl نمایید. به طور کلی برای غیرفعالسازی ssl باید از طریق پنل مدیریتی وب سایت خود اقدام نمایید. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما روش غیرفعالسازی ssl در سی پنل را به صورت قدم به قدم آموزش دهیم.

 نکته بسیار مهم قبل از فعالسازی یا غیرفعالسازی SSL:

آن دسته از اشخاصی که از cdn استفاده می کنند باید این مورد را بررسی کنند که ssl مربوط cdn فعال است یا ssl دیگری در سی پنل فعال شده؟ به صورت همزمان تنها یکی از این موارد می تواند در حالت فعال قرار داشته باشد بر همین اساس می بایست به پنل cdn خود مراجعه نموده و تنظیمات آن را ارزیابی کنید. در صورتی که به هر دلیلی به حذف ssl نصب شده روی سی پنل تمایل داشتید می بایست مراحل غیر فعالسازی را دنبال کنید.

آموزش غیرفعالسازی ssl هاست سی پنل

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

خب حالا فرض می کنیم شما از گواهی ssl مربوط به cdn خود استفاده می کنید یا به هر دلیلی تمایل دارید که گواهی ssl مد نظر خود را از روی هاست حذف نمایید پس به منظور غیرفعالسازی ssl در سی پنل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در گام اول باید به کمک آموزش ورود به هاست سی پنل و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست سی پنل شوید.
  2. در مرحله دوم باید در صفحه اصلی سی پنل و از طریق منو «Security» زیر منو «SSL/TLS Status» را انتخاب نمایید.
  3. با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن نام دامنه ها به صورت لیست وار نمایش داده می شوند. در نظر داشته باشید در کنار دامنه هایی که ssl برای آنها فعال می باشد علامتی مشابه یک قفل و دایره سبز رنگ وجود دارد. به منظور غیرفعالسازی ssl در سی پنل باید همانند تصویر زیر روی لینک «View Certificate» کلیک کنید.

     نکته بسیار مهم:

    ابتدا دامنه ای که قصد دارید گواهی Ssl آن را غیر فعال نمایید از لیست یافته و روی View Certificate مقابل آن کلیک کنید. دقت داشته باشید که گواهی فعال دامنه دیگری به اشتباه حذف نشود.

    اگر در این مرحله به اشتباه گواهی رایگان یکی از دامنه ها را به اشتباه حذف کردید یا تمایل دارید نحوه فعالسازی خودکار ssl رایگان در سی پنل و کارکرد گزینه های موجود در این لیست را یاد بگیرید، می توانید از مقاله فعالسازی گواهی رایگان سی پنل زیر استفاده نمایید.

  4. در صفحه جدیدی که به شما نشان داده می شود، در بخش «Actions» گزینه «Uninstall» وجود دارد. شما باید برای غیرفعالسازی ssl در cPanel روی این گزینه کلیک نمایید.
  5. با کلیک روی گزینه «Uninstall» پنجره ای به صورت pop-up به شما نمایش داده می شود و از شما می پرسد که آیا درباره ادامه فرآیند غیرفعالسازی ssl اطمینان دارید یا نه. در این مرحله باید روی دکمه «Proceed» کلیک کنید.
  6. فرآیند غیرفعالسازی ssl در هاست سی پنل پیش رفته و در نهایت با مشاهده پیغام زیر می توانید اطمینان حاصل کنید که این فرآیند موفقیت آمیز بوده است.

 

تبریک می گوییم نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *