پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

نحوه تشخیص سی پی یو

با شما هستیم با نحوه تشخیص سی پی یو در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

سی پی یو باکس (باکس اورجینال):

این سی پی یو ها در بسته بندی شرکت اینتل به بازار عرضه می شوند و ۳ سال توسط شرکت اینتل گارانتی شده اند. برخی مدل ها دارای فن و برخی بدون فن (سری K) می باشند. ولی متاسفانه توسط شرکت های واردکننده در ایران گارانتی نمی شوند.

سی پی یو Tray:

سی پی یو های Tray توسط اینتل بدون بسته بندی جداگانه، در بسته های ۲۱ عددی(شِل) به بازار عرضه می شود و فاقد خنک کننده می باشند. قیمت این پردازنده ها معمولا یک مقدار از سی پی یوهای باکس ارزان تر است ولی از نظر کارایی تفاوتی ندارند. شرکت های بزرگ تولید کننده PC و All in one در جهان معمولا از این نوع پردازنده ها روی محصولاتشان استفاده می کنند.

شرکت اینتل خدماتی بابت خرابی این سی پی یوها به کاربران نهایی ارائه نمی کند و در صورت سوختن یا خرابی کاری نمیشه کرد. البته این سی پی یو ها در بازار با شرایط گارانتی مختلفی، خرید و فروش می شوند. برخی شرکت ها روی سی پی یو ها ۲۴ ساعت مهلت تست تصویر و یک ماه تست هنگی یا Blue Page می دهند. در زمان خرید این سی پی یو ها باید از سلامت فیزیکی سی پی یو مطمعن شوید.

سی پی یو Used(دست دوم):

این سی پی یو ها در یک بازه زمانی استفاده شده و بنا به دلایلی از روی سیستم ها باز شده و به فروش می رسد، و معمولا به صورت Tray بدون پک به فروش می رسد. قیمت این سی پی یو ها مقداری از سی پی یو Tray ارزانتر است. برخی از این سی پی یو گارانتی بین المللی دارند و برخی فاقد گارانتی می باشند. در بازار برخی این سی پی یو ها را تمیز کرده و به جای سی پی یو Tray می فروشند. برای تشخیص باید دنبال خط و خش و رد فن روی سی پی یو باشید. در ضمن در صورتی که سی پی یو Tray مورد نظر در سایت اینتل گارانتی داشت، به احتمال خیلی زیاد سی پی یو دست دوم می باشد.

سی پی یو باکس چین:

این سی پی یو ها همان سی پی یو های Tray هستند که توسط چینی ها باکس می شوند. کیفیت فن در برخی مدل ها پایین تر از نسخه اصلی می باشد. شرکت اینتل خدماتی بابت خرابی این سی پی یوها ارائه نمی کند. مسئولیت خرابی این مدل ها با خود خریدار می باشد.

سی پی یو باکس وطن(ایران):

این سی پی یو ها همان سی پی یو های Tray و یا Used هستند که توسط برخی شرکت ها در ایران باکس می شوند. کیفیت فن در برخی مدل ها پایین تر از نسخه اصلی می باشد. شرکت اینتل خدماتی بابت خرابی این سی پی یوها ارائه نمی کند. مسئولیت خرابی این مدل ها با خود خریدار می باشد.

طی چند سال اخیر شرکت های خارجی و ایرانی زیادی با هدف سود بیشتر باکس های سی پی یو اینتل را خودشان تولید کرده و سی پی یو Tray را تبدیل به سی پی یو باکس می کنند و به کاربران به عنوان باکس می فروشند.

راه های تشخیص سی پی یو باکس اورجینال:

در ادامه این مقاله میخواهیم روش های تشخیص سی پی یو های با باکس اورجینال را از باکس های غیر اورجینال بررسی کنیم.

برای اطمینان از اصالت باکس سی پی یو باید تمامی موارد ذیل را کنترل کنید.

  • رنگ باکس سی پی یو هایی که در ایران تولید می شود مقداری مات تر از باکس اورجینال می باشد.
  • روی باکس سی پی یو ها یک برچسب پلمپ بی رنگ هست که روی آن دو عدد نیم تیغ کمانی شکل است ولی روی باکس های غیر اورجینال مشاهده شده در بازار این نیم تیغ ها به صورت نیم دایره می باشد.
  • تطابق Batch Number و سریال نامبر مشخص شده روی سی پی یو و باک

هاست

نحوه تشخیص سی پی یو

نحوه تشخیص سی پی یو

  • در آخر باید بررسی کنیم که آیا سی پی یو گارانتی دارد یا خیر. سی پی یو های با باکس اورجینال با ۳ سال گارانتی به بازار عرضه می شود. ابتدا آدرس ذیل را در مرورگر باز کنید

از قسمت Product-type گزینه Processor را انتخاب کنید.

Batch Number (FPO) و Serial Number (ATPO) را با توجه به تصویر فوق وارد کنید

نحوه تشخیص سی پی یو

 

اگر با صفحه ذیل مواجه شدید که تاریخ انقضای گارانتی در آن وجود داشت، کالا باکس اورجینال می باشد.

نحوه تشخیص سی پی یو

و در صورتی که با صفحه ذیل مواجه شدید کالا باکس غیر اورجینال می باشد. و توسط شرکت اینتل گارانتی نشده است.

 

سه سوت

نحوه تشخیص سی پی یو

گارانتی سی پی یو اینتل

با توجه به اینکه سی پی یو های اینتل دارای گارانتی جهانی هستند ولی در ایران گارانتی معتبری ندارند، فروشگاه اینترنتی جیبانو آماده است در صورتی که سی‌پی‌یو شما سوخته است و شرایط پذیرش گارانتی اینتل را دارد، با ارسال سی‌پی‌یو به کشور مبدأ و استفاده از امتیاز گارانتی، نگرانی‌های موجود بایت این موضوع را برای شما به حداقل ممکن کاهش دهد.

 

تبریک می گوییم مقاله نحوه تشخیص سی پی یو پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *