پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟

باشما هستیم با آموزش سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

سرور مجازی چیست؟

یک سرور مجازی عملکرد یک سرور اختصاصی فیزیکی را تقلید می‌کند. چندین سرور مجازی ممکن است بر روی یک سرور اختصاصی یا Dedicate اجرا شوند، هر کدام دارای سیستم عامل خاص و نرم افزار مستقل خود هستند. سرور ماشین مجازی از زیرساخت‌های مجازی، نرم افزار مجازی‌سازی استفاده می‌کند و منابع رایانه سرور فیزیکی را برای ایجاد محیط‌های مجازی به کار می‌گیرد.

محیط سرور مجازی نیز از نظر نحوه حفظ کلمه عبور و سیستم‌های امنیتی، از محیط اختصاصی سرور تقلید می‌کند. سرور مجازی نسبت به نگهداری مرکز داده ارزان‌تر است و تهیه نرم افزار سرور ممکن است هزینه‌های میزبانی وب را بیشتر کاهش دهد.

برای دستیابی به کارآیی، مدیران از نرم افزار ویژه مجازی سازی سرور استفاده می‌کنند تا یک سرور اختصاصی فیزیکی را به چندین سرور مجازی تقسیم کنند. تبدیل یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی باعث می‌شود از انرژی و منابع بهتری استفاده کنید. این به نوبه خود هر سرور فیزیکی را قادر می‌سازد چندین سیستم عامل و برنامه کاربردی را به طور مؤثر اجرا کند.

سرور اختصاصی چیست؟

به طور خاص، سرور اختصاصی «سروری است که توسط یک شخص یا یک کسب و کار برای استفاده انحصاری خود خریداری یا اجاره می‌شود.»

وقتی سرور اختصاصی توسط یک مشتری (شخصی یا شغلی) اجاره می‌شود، به طور معمول به یکی از دو دلیل زیر است:

  • برای میزبانی وب سایت پر ترافیک با منابع فشرده
  • برای میزبانی از یک برنامه کاربردی با منابع پر ترافیک بالا

شرکت میزبان همچنین از اقدامات امنیتی دقیق برای محافظت از اطلاعات مشتریان خود استفاده می‌کند. مشتریان معمولا برای استفاده از یک سرور اختصاصی مبلغی ماهانه، سه ماهه یا سالانه پرداخت می‌کنند که این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌هاست، نگهداری و مدیریت سرورهای آنها در سایت می‌شود.

سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟

سرور مجازی بخریم یا سرور اختصاصی؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها اینترنتی هستند و برای این منظور از سرورهای مختلف استفاده می‌کنند. بسیاری از سازمان‌ها از روش ترکیبی برای ذخیره سازی داده‌ها استفاده می‌کنند که شامل ترکیبی از سرورهای فیزیکی و مجازی است. این که چه سروری نیاز شما را برآورده می‌کند و کدام نوع سرویس را باید خریداری کنید بسیار مهم است. در اینجا به صورت خلاصه به بررسی سرور مجازی و سرور اختصاصی می‌پردازیم. یک سرور مجازی و یک سرور اختصاصی تفاوت‌های زیادی دارند که باید پیش از خرید از آن اطلاع داشته باشید و این فاکتورها را مد نظر قرار دهید.

مزایا و معایب سرورهای فیزیکی

یک تعریف کلی از سرور فیزیکی در بالا ارائه دادیم. حالا بیایید نگاهی به مزایا و معایب آن داشته باشیم:

  • مزایای سرورهای فیزیکی

دسترسی کامل به سرور اختصاصی یکی از مهم‌ترین مزایای سرورهای فیزیکی است که به شما در کنترل هرچه بیشتر و بهتر سرور کمک می‌کند.

سرور شما اختصاص به شما دارد با تمام سخت افزار مورد نظر کانفیگ سرور مورد نظر توسط متخصصان ایران سرور و به صورت کاملا اختصاصی برای شما انجام می‌شود.

  • معایب سرورهای فیزیکی

قیمت نسبتا بالای خرید، نگهداری و در صورت خرابی سخت افزار، جایگزینی.

کارکنان IT مسئولیت تنظیم، پیکربندی و نگهداری را به طور مداوم بر عهده دارند.

اگر در پیکربندی یا تعمیرات مشکل دارید، نیاز به استخدام یک نفر متخصص در این زمینه دارید.

  • مزایای سرورهای مجازی

هزینه‌های شما پایین‌تر و به صرفه‌تر است، زیرا نیازی به خرید سخت افزار ندارید.

هزینه‌های پایین‌تر در تنظیمات و نگهداری.

دسترسی در زمینه تنظیم، پیکربندی، نگهداری و مجوزهای نرم افزاری.

کاهش نیاز به اطلاعات در زمینه IT.

امکان ادغام سرورها و افزایش راندمان کار.

تکرار بیشتر هزینه‌های ماهانه.

مشکلات احتمالی در مورد سازگاری برنامه

شما دیگر به طور مستقل در کنترل سرور فیزیکی و برنامه‌های اجرا شده روی آنها نیستید.

سرورهای مجازی و  اختصاصی نگارنوین

سرور مجازی VPS نسبت به سرو اختصاصی هزینه کمتر می باشد، از همین رو شرکت نگارنوین با بهره گیری از تیم متعهد و مجرب خود اقدام به ارائه سرورهای مجازی از ۹ لوکیشن و ۳۲ دیتاسنتر نموده است از جمله آن ها می توان به سرور مجازی آمریکا ، سرور مجازی کانادا ، سرور مجازی انگلیس ، سرور مجازی آلمان ، سرور مجازی فرانسه ، سرور مجازی هلند ، سرور مجازی ایتالیا ، سرور مجازی ترکیه و سرور مجازی ایران اشاره نمود.

شرکت نگارنوین سرورهای اختصاصی از ۹ لوکیشن و ۳۲ دیتاسنتر مطرح دنیا نموده است، سرور اختصاصی نگارنوین در کشورهای آمریکا ، کانادا ، انگلیس ، آلمان ، هلند ،فرانسه ، ایتالیا ، ترکیه و ایران میزبانی می گردد.

اگر سرور اختصاصی و سرور مجازی  مورد نظر شما جزء کشورهای بالا نبود شما می توانید با ما در تماس باشید و سرور اختصاصی و سرور مجازی از کشورهای مورد نظر و یا دیتاسنتر مورد نظر شما نیز ارائه می گردد ، نکته قابل ذکر این می باشد که تحویل سرورهای احتصاصی و سرورهای مجازی  ۲۴ ساعته می باشد

سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟

 

تبریک می گوییم مقاله آموزش سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟  پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی !

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *