پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این آموزش با شما هستیم با اموزش اضافه کردن هارد در ویندوز که یک اموزش مفید و کاربردی می باشد پس همانند همیشه ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

اضافه کردن هارد در ویندوز
اضافه کردن هارد در ویندوز

گاها اتفاق میفتد که بخواهید در سیستم عامل ویندوز و سرور ویندوزی خودتان بخواهید هارد سیستم یا سرور را ارتقا دهید و یا اینکه هارد جدید خریدید به سرور یا سیستم اضافه کردید می خواهید این هارد را به سیستم شناسایی و بیفزایید به طور کلی یعنی می خواهید سیستم ویندوزی خودتان را پارتیشن بندی کنید ، براحتی با آموزش زیر می توانید این کار را انجام دهید.

نکته: این آموزش برای تمامی نسخه های ویندوز و سرورهای ویندوزی کاربرد دارد و یکسان می باشد و در تمامی نسخه های ویندوزی می توانید طبق این آموزش پیش بروید.

در ابتدا کنسول disk management دیسک منیجمنت که مدیریت هارد است تنها یک پارتیشن (basic partition ) تحت عنوان C دارد

بعد از اضافه کردن یک هارد جدید به سیستم ،زمانی که کنسول disk management را باز میکنید یک هارد دیگر اضافه شده است که می بایستی پارتیشن بندی کنید

برای دستیابی به قسمت disk management می بایستی در سرچ ویندوز عبارت disk management را کلیک کنید سپس disk management و یا create and format hard disk partitions نمایان می شود که کلیک کنید به قسمت دیسک منیجمنت برای مدیریت هارد سیستم می رویم و حالا طبق اموزش ذیل پیش می رویم

مشاهده میکنید Disk 1 به کنسول مدیریت دیسکها اضافه شده است.حال باید اقدام به فرمت بندی و انجام تنظیمات مربوط به دیسک کنیم.همانطور که صحبت کردم کلیه دیسکها به صورت پیش فرض basic هستند.در صورتی که بخواهید دیسک مورد نظرتان را تبدیل به dynamic کنید و از امکانات مربوط به دیسکهای dynamic استفاده کنید،در قسمت سمت چپ بر روی قسمت خاکستری راست کلیک کنید.اینجا شما قادر خواهید بود فرمت دیسک خود را از basic به dynamic تغییر دهید.

حال بر روی قسمت سفید رنگ سمت راست، راست کلیک میکنیم و از این طریق هارد دیسک اضافه شده را فرمت بندی میکنیم.

سرور مجازی انگلیس

سایز volume ی که میخواهید ایجاد کنید را مشخص می کنیم و به مرحله بعد می رویم

حالا در این مرحله نامی را که میخواهید به درایو مورد نظرتان اختصاص دهید نیز مشخص می کنیم به مرحله بعدی می رویم

سپس از شما پرسیده میشود که آیا میخواهید درایو ایجاد شده را فرمت کنید یا خیر؟در این قسمت شما نیز می توانید فایل سیستم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید عمل فرمتینگ را هم اجرا کنید.بدین صورت که اگر تیک عبارت Perform a quick format زده شده باشد در انتهای کار عمل فرمتینگ هم انجام میگیرد.

پس از اتمام مراحل بالا همانطور که مشاهده میکنید یک پارتیشن ، volume یا درایو به درایوهای سیستم خود اضافه شده است

در نهایت با راست کلیک بر روی پارتیشن ایجاد شده و انتخاب عبارت Mark Partition as Active ، پارتیشن را اکتیو کنید.

در صورتی که بخواهید دو درایو با استفاده از هارد اضافه شده داشته باشید ،یا قسمتی از حجم یک درایو را گرفته و تبدیل به یک درایو دیگر کنید،از قابلیت shrink می توانید استفاده کنید.بدین منظور بر روی فضای درایو ایجاد شده راست کلیک کرده و گزینه shrink volume را انتخاب کنید.

در این پنجره ،حجمی که می خواهید درایو جدید داشته باشد ،مشخص میکنید

ما توانستیم هارد جدید به سیستم ویندوزی خود اضافه کنیم

اما اگر بخواهید در ویندوز سرور خود وقتی افزایش هارد داده اید بخواهید در ویندوز سرور به سیستم به همان درایو شناسایی کنید می بایستی هارد اضافه را اصطلاحا اکستند کنید که طبق مراحل زیر پیش می رویم

آموزش اضافه کردن هارد در ویندوز سرور به هارد قبلی :

Extend کردن هارد دیسک ویندوز سرور

با شما هستیم با Extend کردن هارد دیسک ویندوز سرور در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

روشی به کار خواهیم گرفت، استفاده از کنسول Disk Management خواهد بود. پس برای این منظور روی دکمه start در ویندوز کلیک راست کرده و گزینه disk management را کلیک یا سرچ  کنید.

دقت نمایید که در سرور های ورژن ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ میبایست عبارت Computer management را جستجو کرده و از طریق پنجره ی جدید باز شده بخش disk management را کلیک کنید

حال در این بخش روی قسمت Unallocated درایوی که قصد extend کردن آن را دارید کلیک راست کرده و گزینه Extend volume را کلیک کنید.

سپس Next را کلیک کنید .

چنانچه فقط بخشی از فضای موجود که در لیست selected نشان داده شده را می خواهید به یک پارتیشن اضافه کنید، در قسمت Select amount of space in MB وارد کنید. دقت داشته باشید که حجم وارد شده بر حسب MB است.

در آخر هم Finish کنید.

بدین ترتیب خواهید دید که این فضای unallocated به درایو مورد نظرتان اضافه می شود و از آن می توانید استفاده کنید.

و ما توانستیم هم هارد جدید به سیستم ویندوزی خود اضافه کنیم هم توانستیم هارد اضافه به هارد قبلی اکستند و اضافه کنیم

تبریک می گوئیم اضافه کردن هارد در ویندوز به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی مارا همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *