پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

باز کردن پورت در فایروال ویندوز

امروز با شما هستیم با آموزش باز کردن پورت در فایروال ویندوز سرور ۲۰۰۸ پس با ما همراه باشید

برای باز کردن پورت در فایروال ویندوز ابتدا از طریق ریموت دسکتاپ وارد سرور خود شده ، سپس از منوی Start در قسمت search programs and files عبارت windows firewall with advanced security وارد می کنیم.

توضیحات عبارات:

inbound rules: پورت های ورودی هستند به طور مثال شما زمانی که IIS نصب کرده اید ، برای باز شدن وب سایت ها توسط مشتری ها لازم هست پورت ۸۰ روی سرور شما باز باشد. تمامی پورت هایی که سایرین برای اتصال از آن ها استفاده می کنند در این قسمت قرار دارد.

outbound rules: پورت های خروجی هستند ، یعنی اینکه سرور شما می توانید با چه پورت هایی به سرورهای دیگر متصل گردد. به طور مثال : شما یه اسکریپت روی سرور نصب کردید که با یه پورت مشخص به سرور دیگر متصل گردد بخاطره همین منظور می بایستی ابتدا پورت مشخص شده در این قسمت باز گردد.

نکته بسیار مهم: حتما این نکته رو توجه داشته باشید که برای امنیت بیشتر هیچوقت همه پورت های سرور را باز نکنید! در صورتی که پورت های inbund محدود شده باشند هم هکرها می توانند از پورت های خروجی شما برای دسترسی گرفتن اقدام کنند.

در این آموزش ما قصد داریم که پورت ۸۰ را باز کنیم پس همچنان همراه ما باشید:

بعد از رفتن به قسمت windows firewall with advanced security در سمت چپ روی گزینه inbound rules کلیک می کنیم.

در سمت راست قسمت rules قوانین موجود نمایش داده می شود ، و رول هایی که فعال هستند با علامت تیکت سبز و رول های غیر فعال با علامت تیکت خاکستری رنگ یا غیرفعال نمایش داده شده اند و همچنین خلاصه ای از اطلاعات رول ها هم در معرض دید می باشد.

برای اضافه کردن یک rule جدید از قسمت actions روی گزینه New Rule… کلیک می کنیم و در صفحه باز شده روی تیک Port کلیک می کنیم

قسمت Does this rule apply to TCP or UDP برای انتخاب نوع پروتل می باشد ، در این آموزش چون می خواهیم پورت ۸۰ tcp را باز کنیم روی tcp کلیک می کنیم ، در قسمت does this rule apply to all local ports or specific local port روی specific local ports کلیک می کنیم.

نکته: در صورتی که روی گزینه all local ports کلیک کنیم تمام پورت های ورودی tcp باز خواهد شد.

اگر بخواهیم همزمان چندین پورت را باز کنیم به صورت زیر وارد می کنیم:

۸۰ , ۲۲ , ۱۱۰ , …

و یا

۸۰-۱۲۵,۱۱۰,۴۴۳,…

و در صورتی که بین ۲ پورت از – استفاده کنیم و روی گزینه allow the conection کلیک کنیم در این صورت تمام پورت های رنج باز خواهد شد.

در صورتی که بخواهیم پورتی بسته شود روی block the conection کلیک می کنیم.

به مرحله بعد می رویم Next را می زنیم و به مرحله profile می رویم ، سپس در قسمت Name نام rule را می نویسیم به طور مثال port80 و در قسمت description توضیح آن را rule را درج می کنیم.

در نهایت روی گزینه finish کلیک می کنیم تا rule فعال گردند.

تبریک می گوئیم آموزش باز کردن پورت در فایروال ویندوز به پایان رسید.
نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *