پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش مدیریت سرور اختصاصی

آموزش مدیریت سرورهای ابری

آموزش سرورهای ابری

با شما هستیم با آموزش سرورهای ابری در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

سرور ابری در واقع عبارت است از فرآیند نظارت و کنترل مدیریتی بر روی محصولات و خدمات سرویس ابری، اعم از سرویس ابری عمومی، خصوصی یا ترکیبی است. در فرایند سرور ابری محصولات و تکنولوژی‌های مختلف نرم افزاری را، با هدف ارائه یک استراتژی و روند مدیریتی منسجم، با هم ادغام می‌کنند.

سازمان‌های فعال در حوزه فناوری با تغییر رویکرد به سمت محیط‌ها و سرویس‌های ابری، به‌طور فزاینده‌ای سرمایه گذاری‌های مستقیم خود را در زمینه زیرساخت‌های IT کاهش داده اند. محیط ابری امکان پاسخ به درخواست‌های مبتنی بر ارتقاء فضای ذخیره سازی داده‌ها‌، ارتقاء قدرت پردازش اطلاعات مورد نیاز سازمان‌ها، افزایش برنامه‌ها و خدمات، و مدیریت حجم بالای داده‌ها را فراهم می‌کند. امروزه سه مدل رایج برای استقرار و ارائه خدمات رایانش ابری وجود دارد:

انواع سرویس های ابری

Private Cloud

زیرساخت سرویس ابری خصوصی، صرفاً مناسب یک سازمان خاص است. مدیریت آن نیز می‌تواند در داخل همان سازمان، یا توسط شرکت‌های هاستینگ انجام شود. سیستم‌های ابری خصوصی می‌توانند ظرفیت ذخیره سازی و قدرت محاسباتی انعطاف پذیری را در حوزه‌های مختلف کسب و کار فراهم کنند. همچنین این سرویس به یک مدل اقتصادی جذاب برای استفاده از زیر ساخت‌های IT تبدیل شده است.

Public Cloud

خدمات سرویس ابری عمومی از طریق شبکه‌ای که برای استفاده عمومی نیز در دسترس است، ارائه می‌شود. در این مدل، زیرساخت IT متعلق به یک شرکت خصوصی است (مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت یا اوراکل که از جمله ارائه دهندگان محبوب این سرویس هستند)‌، و اشخاص می‌توانند فضای ذخیره‌ سازی داده یا ظرفیت محاسباتی مورد نیاز خود را خریداری یا اجاره کنند.

Hybrid Cloud

محیط‌های ابری ترکیبی به‌صورت ترکیبی از خدمات سرویس ابری عمومی و خصوصی تشکیل شده است. سازمان‌ها ممکن است به‌خاطر حفظ حریم خصوصی و امنیت، بخواهند برخی از داده‌ها را در سرورهای ابری خصوصی نگهداری کنند، و در عین حال از پلن‌های ابری عمومی که هزینه‌های پایین‌تر دارند برای اطلاعات کم اهمیت‌تر استفاده کنند.

وقتی این محیط‌های عمومی و خصوصی با هم ترکیب شوند، نتیجه آن یک محیط ابری ترکیبی می‌شود. چنانچه سازمان‌ها از خدمات سرویس IaaS استفاده کنند و اپلیکشن‌های خود را به سمت سرویس ابری سوق دهند، در این‌صورت نیاز فزاینده‌ای به فرآیندهای مدیریت شده ابری به وجود می‌آید تا سازمان‌ها را قادر سازد برنامه‌های مبتنی بر سرویس ابری خود را برای انطباق و امنیت، تسهیل اتوماسیون گردش کار، تصمیم گیری به‌موقع و صرفه جویی در هزینه‌ها، مدیریت کنند.

نکات کلیدی مدیریت سرور ابری چیست؟

در طی دهه گذشته، شاهد افزایش در تعداد سازمان‌هایی بوده‌ایم که از انعطاف‌پذیری و صرفه اقتصادی زیرساخت‌های ابری بهره جسته‌اند. علت نیاز ناگهانی به سرویس سرور ابری چیست؟ در حقیقت هزینه‌های پایین استقرار در سرویس‌های ابری باعث شده است که سازمان‌ها، اپلیکیشن‌های بیشتری را در فضای ابری مستقر کنند.

البته سازمان‌های حرفه ای در محیط ابری به‌سرعت با مشکلاتی از قبیل زیر مواجه شدند:

  • چگونه می‌توان روند نظارت بر امنیت را برای همه برنامه‌ها و سرویس‌های ابری خود ساده‌تر کرد؟
  • چگونه می‌توان از وضعیت انطباق پذیری سرویس‌های ابری عمومی با استانداردها و مقرراتی مانند GDPR یا PCI DDS اطمینان حاصل کرد؟
  • چگونه می‌توان برای داشتن نگاه کلی‌تر در مورد وضعیت امنیتی و عملیاتی خود، جریان اطلاعاتی و log برنامه‌های مختلف را رصد کرد؟
  • چگونه می‌توان ظرفیت‌ها را مدیریت کرد و از ارائه خدمات مطابق با SLA اطمینان حاصل کرد؟

وقتی با دقت بیشتر به این پرسش‌ها نگاه می‌کنیم، متوجه  می‌شویم که همه آنها مستلزم  نظارت و کنترل بر طیف وسیعی از برنامه‌ها هستند. برای مشاهده و کنترل مورد نیاز جهت مدیریت موثر، یک سازمان باید زیرساخت‌های ابری خود را از طریق یک پلتفرم تلفیقی مدیریت کند. که این کار از طریق API‌ها، جهت استخراج داده از هر یک از برنامه‌ها‌ی مستقر در محیط ابری ترکیبی یا چند ابری انجام پذیر است. در حقیقت آنها به یک سیستم سرور ابری (CPM) نیاز دارند. پلتفرم‌های سرور ابری به سازمان‌ها و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا برنامه‌های ابری خود را بهینه و ایمن کنند، انطباق با استاندارد‌ها را مدیریت کرده و نظارت و هشدارهای آنی را برای جلوگیری از نفوذ به داده‌ها و حملات سایبری تنظیم کنند.

پلتفرم مدیریت سرور ابری

دلایل مختلفی برای روند رو به افزایش تقاضا برای مدل رایانش ابری و استفاده از زیرساخت سرویس (IaaS) توسط سازمان‌ها وجود دارد. اولین و مهمترین دلیل این امر، کاهش هزینه‌ها است. زیرا اجاره سرویس‌های ذخیره‌سازی اطلاعات و پردازش آنها از یک شرکت هاستینگ، کم هزینه‌تر از توسعه همان امکانات در داخل خود شرکت است.

گسترش تکنولوژی‌های ابری در محیط کسب و کار سبب تغییر روش CIO‌ها و مدیران IT در مدیریت هزینه‌های IT، انطباق پذیری، امنیت و مدیریت موجودی شده است. استفاده از راه‌حل‌های پلتفرم مدیریت ابری، مسئولیت CIO شرکت‌ها را در مدیریت تکنولوژی‌های متنوع و متفاوت رایانش ابری ساده‌تر می‌کند. یک پلتفرم مدیریت ابری در واقع یک راه حل نرم افزاری است که ویژگی اصلی آن استفاده از سرویس‌های گسترده و قوی API‌ها است که به آنها امکان می‌دهد، داده‌ها را از هر بخش از زیرساخت IT استخراج کنند. یک پلتفرم CPM به یک سازمان اجازه می‌دهد تا رویکردی ساختار یافته برای امنیت و حاکمیت IT ایجاد کند که همه اینها در یک محیط ابری پیاده سازی می‌شود.

ویژگی های پلتفرم مدیریت سرور ابری

پلتفرم‌های سرور ابری می‌توانند برای انجام عملکردهای مختلف از جمله مدیریت موجودی و دارایی‌ها، اصلاحات و اتوماسیون گردش کار، فعالیت‌های امنیتی و انطباق پذیری، نظارت و اندازه‌گیری، کنترل دسترسی کاربران، انواع نصب و تنظیمات، بهینه سازی هزینه‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به معرفی تنها سه حوزه‌ای که امروزه پلتفرم‌های مدیریت ابری در این حوزه‌ها در سازمان‌ها اثر داشته اند؛ می‌پردازیم.

مدیریت ابری و تجزیه و تحلیل بیگ دیتا

از پلتفرم‌های مدیریت سرور ابری جهت استخراج حجم گسترده‌ای از داده‌ها‌ی اپلیکیشن‌ها، و به‌صورت گزارش‌های خودکار استفاده می‌شود. این فایل‌های گزارش حاوی اطلاعاتی درباره همه رویداد‌هایی است که در محیط ابری اتفاق می‌افتد و تجزیه و تحلیل این فایل‌ها می‌تواند اطلاعاتی درباره خطاها، آسیب پذیری‌های امنیتی، انطباق و موارد دیگر را در خود داشته باشد. در پلتفرم‌های مدیریت ابری با استفاده از قدرت machine learning ,big data و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ جهت دریافت اطلاعات سازمان و ارائه راه حلی جامع، جهت بهینه سازی هر اپلیکیشن استفاده می‌شود.

مدیریت ابری و نحوه انطباق پذیری

سازمان‌های فاقد پلتفرم مدیریت ابری ممکن است برای درک عملکرد و وضعیت انطباق پذیری زیرساخت و برنامه‌های خود اقدام به صرف صدها نفر ساعت نیرو در هر ماه برای جمع آوری داده، نرمالیزه کردن و تجزیه و تحلیل داده‌ها بکنند

سازمان شما می‌تواند با استفاده از یک پلتفرم مدیریت ابری، گزارشات و اطلاعات عملکردی چندین سرویس ابری را در یک پلتفرم واحد جمع آوری کرده و سریعاً مورد پردازش قرار داده و حتی گزارش‌های سفارشی نیز تولید کند.

مدیریت ابری و سرویس های امنیتی

پلتفرم‌های سرور ابری می‌توانند نقش بسیار مهمی در مدیریت وضعیت امنیتی و آسیب پذیری‌های شما در فضای ابری داشته باشند.

 

سرور مجازی هلند

تبریک می گوییم مقاله آموزش سرور ابری پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *