پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این آموزش با شما هستیم با سی دی ان چیست کلا CDN چه می باشد پس تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید!

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) به یک گروه سرور توزیع شده از لحاظ جغرافیایی اشاره دارد که با هم کار می کنند تا بتوانند سریع محتوای اینترنتی را تحویل دهند.

CDN امکان انتقال سریع دارایی های مورد نیاز برای بارگیری محتوای اینترنت از جمله صفحات HTML ، پرونده های جاوا اسکریپت ، شیوه نامه ها ، تصاویر و فیلم ها را فراهم می کند. محبوبیت خدمات CDN همچنان رو به رشد است و امروزه اکثر ترافیک وب از طریق CDN ، از جمله ترافیک سایتهای مهم مانند Facebook ، Netflix و Amazon انجام می شود.

یک CDN به درستی پیکربندی شده همچنین ممکن است به محافظت از وب سایت ها در برابر حملات مخرب متداول مانند حملات توزیع انکار سرویس (DDOS) کمک کند.

سی دی ان چیست

آیا CDN همان میزبان وب است؟
در حالی که یک CDN میزبان محتوا نیست و نمی تواند نیاز به میزبانی مناسب وب را جایگزین کند ، به محتوای حافظه پنهان در لبه شبکه کمک می کند و این باعث بهبود عملکرد وب سایت می شود. بسیاری از وب سایت ها در تلاش هستند تا نیازهای عملکرد خود را توسط خدمات میزبانی سنتی برآورده کنند ، به همین دلیل آنها برای CDN تصمیم می گیرند.

با استفاده از حافظه پنهان برای کاهش پهنای باند میزبان ، کمک به جلوگیری از قطع سرویس و بهبود امنیت ، CDN گزینه ای رایج برای تسکین برخی از نکات عمده درد ناشی از میزبانی وب سنتی است.

مزایای استفاده از CDN چیست؟
اگرچه مزایای استفاده از CDN بسته به اندازه و نیاز یک ویژگی اینترنت متفاوت است ، اما مزایای اصلی بیشتر کاربران می تواند به ۴ مؤلفه مختلف تقسیم شود:

بهبود زمان بارگذاری وب سایت – با توزیع مطالب نزدیک تر به بازدید کنندگان وب سایت با استفاده از یک سرور CDN در نزدیکی (از جمله بهینه سازی های دیگر) ، بازدید کنندگان بار سریعتر بارگذاری صفحه را تجربه می کنند. از آنجا که بازدید کنندگان تمایل بیشتری برای دور کردن از سایت بارگیری کند دارند ، یک CDN می تواند نرخ گزاف گویی را کاهش داده و میزان زمانی را که مردم در سایت می گذرانند افزایش دهد. به عبارت دیگر ، هرچه سریعتر وب سایت به معنای بازدید کننده بیشتر باشد ، مدت بیشتری بماند و دور بماند.
کاهش هزینه های پهنای باند – هزینه های مصرف پهنای باند برای میزبانی وب سایت یک هزینه اصلی برای وب سایت ها است. از طریق ذخیره سازی و بهینه سازی های دیگر ، CDN ها می توانند مقدار داده هایی را که سرور مبدا باید ارائه دهد ، کاهش دهند ، بنابراین هزینه های میزبانی وب را برای صاحبان وب سایت کاهش می دهد.

سی دی ان چیست

افزایش در دسترس بودن محتوا و افزونگی – مقادیر زیادی از خرابی در ترافیک یا سخت افزار می تواند عملکرد عادی وب سایت را مختل کند. به لطف ماهیت توزیع شده آنها ، CDN می تواند ترافیک بیشتری را تحمل کند و در مقابل خرابی سخت افزار بهتر از بسیاری از سرورهای اصلی مقاومت کند.
بهبود امنیت وب سایت – CDN ممکن است امنیت را با ارائه کاهش DDoS ، بهبود گواهی های امنیتی و بهینه سازی های دیگر بهبود بخشد.

CDN چگونه کار می کند؟
در هسته آن ، CDN شبکه ای از سرورها است که با هدف ارائه مطالب به سرعت ، ارزان ، قابل اطمینان و ایمن در ارتباط هستند. به منظور بهبود سرعت و اتصال ، CDN سرورها را در نقاط مبادله بین شبکه های مختلف قرار می دهد.

این نقاط مبادله اینترنتی (IXP) مکانهای اصلی اتصال دهنده های مختلف اینترنت به منظور فراهم کردن دسترسی یکدیگر به ترافیک در شبکه های مختلف خود هستند. ارائه دهنده CDN با داشتن اتصال به این مکان های پر سرعت و بسیار به هم پیوسته ، قادر به کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل در تحویل داده های پر سرعت است.

CDN چیست؟
فراتر از قرار دادن سرورها در IXP ها ، CDN باعث می شود تعدادی از بهینه سازی ها در انتقال داده های مشتری / سرور استاندارد انجام شود. CDN مراکز داده را در نقاط استراتژیک در سراسر جهان قرار می دهد ، امنیت را تقویت می کند ، و برای زنده ماندن در انواع مختلف خرابی و احتقان اینترنت طراحی شده است.

تأخیر – چگونه CDN زمان بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد؟
وقتی نوبت به وب سایتهایی می رسد که محتوای را بار می کنند ، با کند شدن یک سایت ، کاربران به سرعت از بین می روند. خدمات CDN می توانند به روشهای زیر در کاهش بار بار کمک کنند:

ماهیت توزیع جهانی CDN به معنای کاهش فاصله بین کاربران و منابع وب سایت است. به جای اتصال به هر جایی که سرور منبع وب سایت ممکن است زندگی کند ، یک CDN به کاربران اجازه می دهد تا به یک مرکز داده جغرافیایی نزدیکتر وصل شوند. کمتر مسافرت به معنی سرویس سریعتر است.
بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری مانند توازن بار کارآمد و هارد دیسک های حالت جامد می توانند به اطلاعات سریعتر به کاربر کمک کنند.
CDN ها می توانند با کاهش اندازه پرونده با استفاده از تاکتیک هایی از قبیل کوچک سازی و فشرده سازی فایل ، مقدار داده های انتقال یافته را کاهش دهند. اندازه پرونده های کوچکتر به معنی بار بار سریعتر است.
CDN ها همچنین می توانند با بهینه سازی استفاده مجدد از اتصال و فعال کردن شروع نادرست TLS ، سایتهایی را که از گواهینامه TLS / SSL استفاده می کنند ، سرعت بخشند.
تمام روشهایی که CDN به وب سایتها کمک می کند تا سریعتر بارگیری شوند ، کاوش کنید

هاست سی پنل اشتراکی

سی دی ان چیست

قابلیت اطمینان و افزونگی – چگونه CDN وب سایت را همیشه آنلاین نگه می دارد؟
Uptime برای هر شخصی که دارای خاصیت اینترنت است ، یک عنصر مهم است. خرابی و سخت شدن سخت افزار در ترافیک ، در نتیجه حملات مخرب یا فقط افزایش محبوبیت ، این امکان را برای از بین بردن یک سرور وب و جلوگیری از دسترسی کاربران به یک سایت یا خدمات دارد. یک CDN کاملاً گرد دارای چندین ویژگی است که باعث کاهش حداقل خرابی می شود:

تعادل بار ، ترافیک شبکه را به طور مساوی در چندین سرور توزیع می کند و باعث می شود مقیاس های افزایش سریع در ترافیک آسان تر شود.
عدم موفقیت هوشمند خدمات بی وقفه را حتی اگر یک یا چند سرور CDN به دلیل نقص سخت افزاری آفلاین شوند ، ارائه می دهد. عدم موفقیت می تواند ترافیک را به سرورهای عملیاتی دیگر توزیع کند.
در صورتی که یک مرکز داده کامل دارای مشکلات فنی باشد ، مسیریابی Anycast ترافیک را به یک مرکز داده دیگر در دسترس انتقال می دهد ، و اطمینان می دهد که هیچ کاربر دسترسی به وب سایت را از دست نمی دهد.

امنیت داده ها – چگونه CDN از داده ها محافظت می کند؟
امنیت اطلاعات بخشی جدایی ناپذیر از CDN است. CDN می تواند سایتی را با گواهینامه های تازه TLS / SSL حفظ کند که از استاندارد بالایی در تأیید هویت ، رمزگذاری و یکپارچگی برخوردار باشد. نگرانی های امنیتی پیرامون CDN ها را بررسی کنید و آنچه را می توان برای تهیه ایمن محتوا انجام داد ، بررسی کنید. درباره امنیت CDN SSL / TLS اطلاعاتی کسب کنید

هزینه پهنای باند – چگونه CDN هزینه های پهنای باند را کاهش می دهد؟
هر بار که سرور مبدا به یک درخواست پاسخ می دهد ، پهنای باند مصرف می شود. ببینید که چگونه یک CDN ، مانند Cloudflare CDN ، درخواستهای مبدا را کاهش می دهد. (به زودی)

تبریک آموزش سی دی ان چیست What Is CDN به پایان رسید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *