پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

حالت safe mode در میکروتیک

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حالت safe mode در میکروتیک یعنی چگونه می توانیم وقتی سرور دسترسی نداریم و مشکل دارد به حالت ایمن یا سیف مود safe mode سرور را به این حالت ببریم و مشکل را رفع می کنیم با اموزش زیر براحتی می توانیم سرور با سیستم عامل میکروتیک خودمان را براحتی به حالت سیف مود می بریم!

سرور مجازی کانادا

در بعضی موارد امکان دارد تنظیماتی را روی روتر اعمال کنیم که دسترسی ما را از روتر قطع کند ( به جز دسترسی مستقیم Console ), معمولاً این اتفاق تصادفی است اما راهی برای بازگشت تنظیمات به حالت قبل نیست.

وضعیت Safe mode برای این مورد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا ریسک های این چنینی را کاهش دهد.

در محیط ترمینال با کلیدهای ترکیبی [CTRL]+[X] و در نرم افزار وینباکس با دکه safe mode این حالت فعال می شود و تا زمانی که در حالت Safe Mode هستیم تنظیمات روی روتر اعمال شده ولی ذخیره نمی شود.

برای ذخیره تنظیمات اعمال شده مجدد کلید ترکیبی [CTRL]+[X] یا دکمه Safe Mode را کلیک می کنیم.

اگر ارتباط بصورت ریموت باشد مثلاً از طریق Telnet یا Winbox با توجه به اینکه ارتباط TCP است و timeout اتصالات TCP حدواً تا ۹ دقیقه می باشد تا این مدت زمان ممکن است طول بکشد تا تنظیمات به حالت قبل از قطعی برگردد.

در نظر داشته باشید حداکثر تا ۱۰۰ تغییر را روتر می تواند ذخیره نگه دارد و در صورت قطعی به حالت قبل بازگرداند پس safe mode را برای انجام تنظیمات کوتاه و کوچک مورد استفاده قرار دهید.

کاموا

توضیحات اضافی درباره سیستم عامل میکروتیک Mikrotik :

RouterOS سیستم عامل RouterBOARD است
همچنین می توان آن را بر روی رایانه شخصی نصب کرد و آن را به یک روتر با تمام ویژگی های لازم تبدیل می کند – مسیریابی، فایروال، مدیریت پهنای باند، نقطه دسترسی بی سیم، لینک backhaul، دروازه هات اسپات، سرور VPN و غیره.

نصب RouterOS روی دستگاه x86 بسیار ساده است
PC: تصویر ISO را دانلود کنید، آن را روی سی دی رایت کنید و از آن بوت کنید. روتر جدید شما به مدت ۲۴ ساعت بدون مجوز کار می کند (آن را خاموش کنید تا تایمر متوقف شود). در این مدت می توانید تمام ویژگی های RouterOS را امتحان کنید.

x86 دیگر: Netinstall RouterOS را روی هر درایو ثانویه‌ای که به رایانه شخصی ویندوز خود متصل کرده‌اید، می‌نویسد. درایو را به رایانه روتر خود منتقل کنید و آن را بوت کنید.

محیط های مجازی اکنون دارای رفتار ویژه ای هستند: CHR
CHR، مخفف Cloud Hosted Router، رویکرد جدیدی است که به طور خاص برای ماشین‌های مجازی هم به صورت محلی و هم در فضای ابری ساخته شده است. رانندگان بهینه، یک طرح صدور مجوز جدید و مقرون به صرفه تر، مجوزهای قابل انتقال و موارد دیگر.

و …

تبریک میگوییم حالت safe mode در میکروتیک به پایان رسید طبق روال گذشته با آموزش ها و مقالات دیگر ما را همراهی کنید.

Share this Post
نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *