پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مطلب می خواهیم به یک سوال خیلی مهم همه پاسخ دهیم! و آن سوال این می باشد که تفاوت هارد HDD و SSD چیست؟! پس همراهی کنید تا انتهای مطلب تا این سوال مهم را به صورت دقیق و کامل توضیح دهیم.

تفاوت هارد HDD و SSD

طبق اطلاعات تئوری ما ، HDD (هارد دیسک) انبار داده برای ذخیره و دسترسی به اطلاعات رایانه است. در حال حاضر ، هارد دیسک جعبه ذخیره سازی دیسک متوسط ​​است که در هر لپ تاپ و رایانه وجود دارد. در طرف دیگر ، SSD (درایو حالت جامد) برای تمامی لپ تاپ ها و رایانه ها دارای درایور اصلی به نام “محلی C:” است. اکنون بسیاری از شرکت های هاستینگ گزینه هایی را برای مشتریان خود انتخاب می کنند تا HDD یا SSD را انتخاب کنند. بسیاری از مشتریان با HDD می روند زیرا در مقایسه با تنظیمات SSD ارزان تر است ، اما مزایا و ویژگی های SSD را نادیده می گیرند. تفاوت های عمده HDD و SSD را با ما در میان بگذارید و این برای شما بهتر است.

سرور مجازی برج میلاد

تفاوت های عمده بین HDD و SSD
Evolution of HDD and SSD: HDD (HardDrives) به صورت گرد در حدود ۶۰ سال پیش توسعه داده شده است ، اولین HDD IBM 350 RAMAC بود ، این HDD فضای بزرگ تا دو اتاق را در اختیار گرفت و توانست ۳ مگابایت داده را در آن نگه داشت. مدلهای HDD فعلی از ۳.۵ تا ۲.۵ اینچ هستند ، قادر به نگه داشتن حداکثر ۴TB از داده ها هستند .SSD (درایوهای حالت جامد) در این فریم در دهه ۲۰ خریداری می شوند ، اولین مدل SSD از نوت بوک ۲.۵ اینچی با ویژگی فوق العاده قابل حمل بود. و مقدار زیادی از قابلیت ذخیره داده ها. در مرحله فعلی ، مدل های SSD قادر به نگه داشتن ۶۰TB هستند.

تفاوت هارد HDD و SSD
معنی HDD و SSD چیست؟ HDD (درایوهای سخت): تمام اطلاعات سرور شما در مکانی ذخیره می شود که به عنوان HDD شناخته می شود. این شامل داده ها و محتوای وب سایت ، نرم افزار و سیستم عامل است. در صورت بروز هرگونه تغییر در محتوای وب سایت و نرم افزار به طور خودکار به روز شده و در HDD ذخیره می شود. HDD نقش مهمی ایفا می کند ، اطلاعات را به بازدید کنندگان وب سایت شما می خواند و پردازش می کند. در درایوهای HDD ، داده ها روی دیسک های فلزی نازک فیزیکی ذخیره می شوند. SDD (درایوهای حالت جامد): SDD به شکلی کاملاً متفاوت از HDD کار می کند.

تفاوت هارد HDD و SSD

با قطعات کاملاً متحرک طراحی شده است و داده های سرور را روی تراشه های حافظه فلش ذخیره می کند. این وظایفی را که HDD می تواند انجام دهد ، بسیار سریعتر در پردازش داده ها به بازدید کنندگان وب سایت انجام می دهد. خطر خرابی مکانیکی وجود ندارد.

تفاوت هارد HDD و SSD در چیست

کارایی و عملکرد HDD (HardDrives): کارکرد اصلی هارد درایو ذخیره اطلاعات محلی است. این مجموعه از دیسک های مغناطیسی با بازوهای خواندن و نوشتن است تا داده ها را به درستی پردازش کند. HDD از دهه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، و در عملکرد و همچنین سایر جنبه ها بهبود یافته است. SSD (درایوهای حالت جامد): بیشتر افراد به دلیل ذخیره سازی سریع و عملکرد پردازش ، SSD را انتخاب می کنند. SSD درایو مبتنی بر فلش است ، داده ها را با تراشه های حافظه بهم پیوسته پردازش می کند.
مزایا و معایب
HDD (هارد دیسک):

در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی دیسک سخت ۵۰۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت به عنوان پایه است.
برای سرعت بخشیدن به محتوای جدید ، نرم افزار و سیستم عامل وب به زمان نیاز دارد.
HDD بهترین گزینه برای ذخیره پرونده های بزرگتر است.
تکه تکه شدن به دلیل سطوح چرخشی آنها.
مقرون به صرفه برای همه مشاغل.
حتی جدیدترین HDD صدای کمی ایجاد می کند
SSD (درایوهای حالت جامد):

ظرفیت ذخیره سازی فعلی SSD به عنوان پایه ۴ TB است.
HDD نمی تواند SSD را با سرعت ضرب و شتم کند زیرا برای بوت شدن و پردازش کمتر از یک دقیقه زمان لازم است.
SSD به دلیل فرآیند غیر فیزیکی هرگز با تکه تکه شدن روبرو نمی شود.
کمی برای استارت آپ ها گران است.
از آنجا که غیر مکانیکی است ، هرگز سر و صدایی ایجاد نکنید.
تفاوت هارد HDD و SSD

که بهتر است؟
هر دو HDD و SSD مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر نگرانی شما این است ، قیمت و سپس HDD انتخاب بهتری خواهد بود. از طرف دیگر اگر اولویت شما سرعت پردازش بالا ، فضای بزرگ ذخیره سازی ، کارایی ، قیمت ، کارایی بالا و بدون سر و صدا با SSD باشد. ویژگی های هر دو را در نظر بگیرید و گزینه بهتری را انتخاب کنید.

پایان مطلب تفاوت هارد HDD و SSD با آموزش های بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *