پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش ورود به گرافیک سرور مجازی

آموزش ورود به گرافیک سرور مجازی

با این مقاله با شما هستیم  با آموزش ورود به گرافیک سرور مجازی در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با مراحل نصب و محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

 

 

آموزش دسترسی به محیط گرافیکی در سرور مجازی و سرور اختصاصی لینوکس

گاهی برای کاربران هم پیش آمده باشد که نیاز به دسترسی به محیط گرافیکی (Graphics User Interface) یا در واقع محیط دسکتاپ (Linux Desktop Environments) شبیه به محیط گرافیگی سرور ویندوز (Remote Desktop Connection) در سرور مجازی و سرور اختصاصی لینوکس داشته باشید.

توجه

 این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا سرور مجازی یا سرور اختصاصی لینوکس نیز این قابلیت را دارند؟ اینکه بتوانید مانند سیستم کامپیوتر خانگی ویندوزی خود با استفاده از ماوس و کلیک روی ایکون ها، در سرور مجازی یا حتی سرور اختصاصی لینوکس به فعالیت بپردازید! نیاز به اینگونه دسترسی زمانی پر رنگ تر می شود که به هر دلیل تمایلی به استفاده از محیط Shell یا SSH نداشته باشید یا تمایل به استفاده های دیگری داشته باشید!

نکته

همانطور که می دانید محیط گرافیکی بر روی سرورها به راحتی از طریق سیستم عامل ویندوز ارایه می شود، اما این موضوع با توجه به هزینه های بسیار زیاد لایسنس های قانونی ویندوز بر روی سرورهای ویندوزی می تواند دلیل قانع کننده ای برای افرادی باشد که تمایلی به پرداخت هزینه گزاف برای این موضوع را نداشته باشند. همچنین نوع استفاده افراد از سیستم عامل ها می تواند دلیل دیگری برای این موضوع باشد!

این قابلیت بصورت پیش فرض روی سیستم عامل سرور های لینوکس (سرور مجازی و سرور اختصاصی) ارائه نمی گردد، اما این به معنی عدم امکان دسترسی به محیط گرافیگی سرور نیست!

 

سرور

کاربران در سرور مجازی یا سرور اختصاصی لینوکس نه تنها قادر به دسترسی به محیط گرافیکی سرور خود هستند، بلکه امکان انتخاب چندین محیط گرافیگی (Graphics User Interface) یا دسکتاپ (Linux Desktop Environments) مختلف را نیز دارند. در ادامه برخی از آنها را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

– Unity که دسکتاپ پیش فرض سیستم عامل های Ubuntu می باشد.
– GNOME که یکی از متداول ترین و محبوب ترین دسکتاپ های لینوکس است.
– KDE نیز یکی دیگر از محبوب ترین دسکتاپ های لینوکس است. با این تفاوت که کمی پیچیده تر بوده و دسترسی اعمال تغییرات و تنظیمات بیشماری را به کاربران خواهد داد.

تعمیرات ماشین ظرفشویی

گرافیک
– Xfce که محیط گرافیکی بسیار سبک و ساده و البته شبیه به GNOME می باشد. این دسکتاپ بر پایه GNOME 3 بوده و دارای سیستم مدیریت فایل و ویرایش متن مخصوص به خود می باشد
– Cinnamon که برای Linux Mint توسعه داده شده و با بهره گیری از هسته ی GNOME 3 کاملا آپدیت و به روز می باشد.
– LXDE که حتی از Xfce نیز سبک تر است.

در صورتی که هنوز برای تهیه سرور مجازی خود اقدام نکرده اید، می توانید سرویس دلخواه خود را از بین سرویس های سرور مجازی انتخاب نمایید.

 

 

تبریک می گوییم مقاله آموزش ورود به گرافیک سرور مجازی پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *