پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با اموزش کاربردی دیگر تحت عنوان آموزش راه اندازی سرور خانگی به صورت کامل پس مثل همیشه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید!

آموزش راه اندازی سرور خانگی
آموزش راه اندازی سرور خانگی

پاسخ به سوال مهم سرور خانگی چیست؟!

در واقع سرورهای خانگی به سرورها و ابر کامپیوترهایی گفته می شود که بتواند با تشکیلاتی که در اختیار دارد و میزان منابعی که دارد یک شبکه محلی خانگی ایجاد و درست کند.

ما می توانیم لپتاپ یا کامپیوتر و یا سیستم خانگی خودمان را به عنوان یک سرور استفاده کنیم و نکته ای که حائذ اهمیت می باشد این می باشد که این سیستم می بایستی منابع خوبی داشته باشد منظور از منابع رم سی پی یو و هارد مناسبی برخوردار باشد.

این نکته را نیز فراموش نکنیم که پورت پهنای باند اینترنت کامپیوتری که به عنوان سرور انتخاب کرده ایم می بایستی پورت اینترنت خوبی داشته باشد که وقتی سرور خانگی استفاده کردیم دچار اختلال و کمبود پورت و منابع نشود ، پس می بایستی اینترنت کامپیوتری که به عنوان سرور خانگی قرار است انتخاب کنیم را ارتقا دهید!

از سرورهای خانگی استفاده های زیادی می شود و با توجه به سیستم عاملی که دارند از راه دور می توانیم به صورت ریموت از راه دور به سرور متصل و مدیریت کنیم و از ان برای نگهداری و بهینه سازی داده ها ، ران کردن پروژه ها و تمامی کارهای یک سرور مجازی ای که می توانید انجام دهید را با سرور خانگی می توانید انجام دهید و هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.

تجهیزات لازم برای راه اندازی سرور خانگی :

کامپیوتر و لپتاپ و یا یک سیستم با کانفیگ مناسب

اینترنت مناسب با پورت و پهنای باند بالا

یک مودم و یا روتر با قابلیت اتصال کابل lan ethernet

یک آی پی استاتیک IP Static از ارائه دهنده اینترنت خود

آموزش راه اندازی سرور خانگی :

ابتدا برای راه اندازی یک سرور خانگی در اینجا ما از یک وب سرور با Subsonic استفاده می‌کنیم

با استفاده از وب سرور Subsonic شما از پورت ۸۰ استفاده می‌کنید. اما اگر از قبل سرور وب دارید، می‌توانید Subsonic را تنظیم کنید تا از زیر پوشه مخصوص خودش در پوشه عمومی html استفاده کند

هنگامی که برای اولین بار Subsonic را روی رایانه سرور خود نصب می‌کنید، خواهید دید که نماد Subsonic Music Streamer در نوار کار ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل راست کلیک کنید و به ” Subsonic Control Panel ” بروید تا سریعاً نحوه عملکرد سرویس پخش را تنظیم کنید. این مکان، جایی است که شما برای شروع و متوقف کردن سرویس از آن استفاده می‌کنید.

برای تنظیم آنچه درگاه سرور سرویس از آن استفاده خواهد کرد، و مسیری را که باید Subsonic از آن استفاده کند، روی زبانه‌ی Settings کلیک کنید. پس از اجرای Subsonic، می‌توانید با رفتن به ” http: // localhost ” در رایانه شخصی خود به سیستم دسترسی پیدا کنید.اگر تمایل دارید می‌توانید مرورگر را در هر رایانه‌ی دیگری در شبکه Wi-Fi خود باز کرده و آدرس IP را وارد کنید. پس از آن، اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم حساب کاربری است.

سرور مجازی فرانسه

در مرحله بعدی یک گذرواژه جدید تنظیم کرده و سپس کار خود را از طریق سیستم‌های منو شروع کنید تا همه چیز تنظیم شود. تنها زمینه‌ای که برای ایجاد صحیح کار برای تنظیم موسیقی جدید Wi-Fi مانند jukebox خود نیاز دارید، تنظیم پوشه‌های رسانه بر روی کامپیوتر سرور خانگی است. در این کامپیوتر سرور خانگی شما تمام موسیقی‌های موجود، برای گوش دادن کاربران خود را ذخیره خواهید کرد. می‌توانید این کار را با کلیک روی پیوند ” Media Folders ”در منو انجام دهید.

و حالا پس از آن، پوشه را نامگذاری کنید، لینک محلی را برای فهرست موسیقی تایپ کرده و مطمئن شوید که فعال است. هنگامی که روی Save کلیک می‌کنید، فایل‌های موسیقی ذخیره شده در آن پوشه، برای همه کاربرانی که به سرور موسیقی جدید شما در شبکه Wi-Fi متصل می‌شوند ، در دسترس خواهند بود. اگر لیست‌های پخش موسیقی، مانند لیست‌های پخش iTunes را تنظیم کرده‌اید، می‌توانید به زیر پوشه تنظیمات ” General ” در Subsonic  به آن پوشه‌ها اشاره کنید.

تبصره : همچنین می‌توانید نحوه استفاده کاربران از طریق شبکه را به رایانه‌ها یا دستگاه‌های خاص خود تعریف کنید. گزینه‌ها شامل راه اندازی دستگاه پخش موسیقی خود کاربر یا استفاده از دستگاه پخش کننده جوکس باکس تعبیه شده با Subsonic است. این راحت‌ترین راه‌حل برای کاربران است؛ زیرا به پخش کننده محلی نیاز نخواهند داشت. آنها می‌توانند فقط با ورود به رایانه Subsonic و انتخاب دکمه پخش، موسیقی را پخش کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب Subsonic که صرفاً در ارائه موسیقی از طریق شبکه Wi-Fi محلی شما فراتر می‌رود، این است که شما می‌توانید پخش‌کننده‌ی فیلم نیز باشید. آگاه باشید که شما تنها می‌توانید به جریان‌های ویدیویی یا پادکست متصل شوید. با اضافه کردن همه آن پیوندهای جریان رسانه به سرور Subsonic، می‌توانید همه چیز را بر روی یک سیستم رایانه‌ای نگهداری کرده و سپس به آن دسترسی پیدا کنید.

اموزش ساخت سرور خانگی رسانه ای با مودم خانگی :

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب Subsonic این است که به عنوان سرپرست می‌توانید میزان کلی استفاده از سرور را ردیابی کنید. محبوب ترین پرونده‌ها کدامند؟ در حال حاضر به کدام پرونده‌ها دسترسی دارید؟ حتی می‌توانید روند استفاده از پهنای باند کاربران را با گذشت زمان مشاهده کنید.

هر زمان که کاربران وارد سیستم شوند، تمام فایل‌های موسیقی موجود در نوار منوی سمت چپ، فهرست می‌شوند. هر کاربر، جداگانه می‌تواند با اضافه کردن علامت “+” در کنار آهنگ، لیست پخش خود را بسازد. پرونده‌ها مستقیماً از طریق شبکه به رایانه شخصی کاربر، یا دستگاه تلفن همراه پخش می‌شوند. همچنین دوستان شما هر زمان که از شما بازدید می‌کنند، می‌توانند به حجم عظیمی از موسیقی دسترسی پیدا کنند.

تبریک می گوئیم آموزش راه اندازی سرور خانگی به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی مثل همیشه ما را همراهی و همیاری کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *