پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش تغییر زبان در ویندوز ۲۰۱۹

 این مقاله با شما هستیم  با آموزش کامل روش تنظیم و تغییر زبان در ویندوز ۲۰۱۹ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با مراحل نصب و محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

می توان گفت که ویندوز ۲۰۱۹جای خود را در میان کاربران باز کرده است و اکنون تبدیل به سیستم عاملی فراگیر روی رایانه ها تبدیل شده است. اگر شما با زبان پیش فرض ویندوز مشکل دارید یا به هر دلیل دیگری می توانید آن را تغییر دهید و یا حتی ویندوز ۲۰۱۹را به زبان فارسی تبدیل کنید. امروز در انزل وب آموزش نحوه تغییر زبان ویندوز ۲۰۱۹را به شما ارائه خواهیم کرد.

نحوه تغییر و تنظیمات زبان اصلی و پیشفرض ویندوز ۲۰۱۹

How to Change the System Language in Windows 2019

زبان اصلی و پیشفرض ویندوز در هنگام نصب آن انتخاب می شوید ولی به این معنی نیست که برای تغییر دادن زبان ویندوز ۲۰۱۹مجبور به تغییر ویندوز شوید یا نگران زبان پیش فرض ویندوز خریداری شده باشید. حتی اگر در هنگام نصب هم زبان اشتباه را انتخاب کنید، می توانید در هر زمانی با تنظیمات ویندوز اقدام به تعویض زبان آن کنید. در ادامه به راه های تغییر زبان ویندوز ۲۰۱۹به فارسی و یا سایر زبان ها خواهیم پرداخت.

چگونگی تغییر زبان ویندوز ۲۰۱۹برای یک کامپیوتر

برای تغییر تنظیمات زبان ویندوز ۲۰۱۹دستگاه می توانید هم از تنظیمات ویندوز و همینطور از طریق کنترل پنل اقدام بکنید. قبل از انجام این کار توجه داشته باشید که اگر از حساب مایکروسافت روی سیستم خود استفاده می کنید و این حساب به چند رایانه متصل باشد، با تغییر زبان روی یک رایانه، تغییرات زبان روی تمامی رایانه های متصل به حساب مایکروسافت اعمال می شود. برای جلو گیری از این اتفاق به تنظیمات ویندوز بروید (با زدن دکمه های ترکیبی Win+I). سپس به قسمت Accounts بروید. حالا روی Sync Your Settings کلیک کنید و Language Preferences Toggle Switch را خاموش کنید.

کاموا

با این کار تغییرات روی تمامی رایانه ها اتفاق نمی افتد و پس از این کار می توانید اقدام به تغییر زبان بکنید.

اگر با مشکلاتی مانند بهم ریختگی فونت و.. مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب روش های حل مشکل زبان فارسی در ویندوز ۲۰۱۹ بهم ریختگی فونت ، عدم نمایش ، مشکل زبان و.. را مطالعه نمایید.

تغییر دادن زبان ویندوز ۲۰۱۹به فارسی یا دیگر زبان ها

طریقه تغییر زبان ویندوز ۲۰۱۹ فرآیند آسانی است. کافیست تا به تنظیمات ویندوز بروید و روی قسمت Time & Language کلیک کنید.

 

پس از آن روی گزینه Region & Language بروید تا تنظیمات زبان را مشاهده کنید. زیر قسمت Languages روی دکمه Add a Language Button کلیک کنید.

سرور مجازی

 

حال زبان مورد نظر خود را از کادر جست و جو پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. برای زبان فارسی می توانید خود کلمه فارسی یا Persian را سرچ کنید. پس از انتخاب زبان مورد نظر روی دکمه Next بزنید.

 

اگر قبلاً شما زبان مورد نظر را انتخاب نکرده باشید، هنگام اضافه کردن زبان، تیک گزینه Set as My Windows Display Language را بزنید و ویژگی های اضافی زبان را در صورت وجود بررسی کنید و با انتخاب آن ها و زدن دکمه Install آن ها را نصب نمایید.

 

اگر قبلاً زبان جدید را برای کیبورد در تنظیمات داشته اید، که تقریباً اکثر کسانی که قابلیت تایپ فارسی دارند جزو این دسته هستند، در قسمت Windows Display Language زبان مورد نظر را انتخاب بکنید و در قسمت Country or Region هم کشور خود را انتخاب نمایید.

آموزش تغییر زبان در ویندوز ۲۰۱۹

بعد از اتمام این مراحل، در قسمت سمت راست صفحه روی گزینه Administrative Language Settings کلیک نمایید. اگر این تنظیمات را نمی بینید احتمالاً پنجره شما کوچک است. به سمت پایین اسکرول کنید یا پنجره را کمی بزرگتر نمایید.

 

در پنجره باز شده به تب Administrative بروید و روی دکمه Copy Settings کلیک کنید.

 

در زیر قسمت Copy Your cCurrent Settings to گزینه های Welcome Screen and System Accounts و New User Accounts را چک کنید و آن ها تیک بزنید. با این کار زبان فارسی روی صفحه ورود و در هنگام ساخت کاربر جدید نیز اعمال می شود.

 

پس از اتمام این کار روی گزینه OK بزنید و مجدد OK را انتخاب نمایید. حال برای تغییر زبان ویندوز ۲۰۱۹ از آلمانی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی یا هر زبان دیگری باید دستگاه خود را ریستارت بکنید. بعد از ریستارت مشاهده خواهید کرد که زبان قسمت های قابل ترجمه به زبان مورد نظر شما تبدیل شده و در زبان فارسی نیز چیدمان صفحه به راست به چپ تغییر می کند. متاسفانه با تغییرات زبان ممکن است دستیار صوتی ویندوز یعنی Cortana را از دست بدهید زیرا در هز زبان و منطقه ای قادر به استفاده از آن نیستید. اگر از تغییرات زبان هم راضی نبودید می توانید به سادگی به قسمت زبان در تنظیمات رفته و Set as My Windows Display Language را روی زبان قبلی انتخاب نمایید و با ریستارت مجدد زبان شما تغییر خواهد کرد.

 

تغییرات ویندوز بعد از عوض کردن زبان به فارسی

خیلی از کاربران زبان اولیه ویندوز را تغییر نمی دهند ولی به سادگی می توانید آن را به زبان خود تغییر دهید تا تنظیمات و از سایر قابلیت های ویندوز به راحتی استفاه نمایید. در زمان مسافرت و جا به جایی بین کشور ها هم با تغییر منطقه ویندوز می توانید خود را با شرایط منطقه جدید سازگار نمایید. در زیر می توانید تصاویری از محیط فارسی ویندوز ببینید. منوی ویندو راست چین شده و به جز نام برنامه سایر قسمت ها فارسی است.

 

قسمت تنظیمات و کنترل پنل هم به زبان فارسی تنظیمات مختلف را نمایش می دهند.

 

قسمت سرچ هم فارسی می شود و می توانید با سرچ متن فارسی قسمت های مورد نظر خود را سرچ نمایید.

 

علاوه بر خود ویندوز، برنامه های مهم نیز مانند کروم شامل تغییراتی در چینش و زبان خود می شوند.

 

 

تبریک می گوییم مقاله آموزش تغییر زبان در ویندوز ۲۰۱۹ به پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *