پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

آموزش بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel

بی شک سی پنل cPanel محبوب ترین کنترل پنل برای میزبانی وب می باشد که نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا دارای محبوبیت خیلی زیادی می باشد و سهم بیشتر میزبانی سایت ها را این کنترل پنل دربر می گیرد.

مهم ترین نکته در سی پنل cPanel بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel می باشد که ما امروز به شما عزیزان نحوه گرفتن پشتیبان در هاست سی پنل را توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

بسیاری از مواقع نیاز هستش علاوه بر این که هاستینگ از اکانت هاست ما بکاپ تهیه می کند ولی برای اطمینان خاطر و به مشکل نخوردن در آینده از هاست خود فول بکاپ داشته باشیم که در صورت نیاز از آن استفاده و ریستور کنیم.

راه های زیادی برای گرفتن آموزش بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel که در این آموزش ساده ترین روش را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

برای همین منظور در ابتدا وارد هاست و کنترل پنل خود می شویم و از بخش files بر روی گزینه ی backup wizard کلیک  می کنیم مانند تصویر زیر:

در مرحله بعد در صفحه جدید باز شده از بخش backup or restore بر روی گزینه ی backup مانند تصویر ذیل کلیک می کنیم:

آموزش بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel

حالا در این مرحله می بایستی بخشی که در آن قصد تهیه بکاپ را دارید انتخاب کنید ، که اگر گزینه Full Backup را انتخاب کنیم از تمامی بخش ها از جمله فایل ها اکانت ها ایمیل ها FTP دیتابیس ها و … به صورت کامل نسخه پشتیبان گرفته می شود که پیشنهاد ما هم همین می باشد! اما اگر شما هیچ اکانت ایمیلی تا کنون در سی پنل خود نساخته اید و یا سایت شما از دیتابیس استفاده نمی کند می توانید از بخش partial گزینه ی مناسب تری برای بک آپ انتخاب نمایید.

پس از این مرحله به مرحله آخر آموزش بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel می رسیم

اگر قبلا بکاپ گرفته باشید در این مرحله مشاهده خواهید کرد ، برای ایجاد بک آپ ابتدا در بخش Backup Destination باید محلی برای ذخیره ی بک آپ تعیین کنیم که معمولا همان هاستی که فایل ها در داخل آن قرار دارد را انتخاب می کنیم که گزینه ی آن Home Directory می باشد اما اگر به دلایلی همچون نداشتن فضای کافی برای ذخیره ی فایل بک آپ و غیره در همین بخش می توانید از گزینه های دیگری همچون Remote FTP Server استفاده کنید

در بخش Email Address اگر قصد دارید پس از تکمیل فرایند بکآپ گیری توسط ایمیل به شما اطلاع داده شود یک آدرس ایمیل وارد کنید و اگر قصد ندارید توسط ایمیل به شما اطلاع داده شود گزینه ی Do not send… را انتخاب کنید و در پایان بر روی گزینه ی Generate Backup کلیک کنید. توجه داشته باشید که بسته به حجم اطلاعات شما و قدرت سرور فرایند تهیه ی فایل بک آپ از چند ثانیه الی چندین ساعت متغیر است.

پس از آنکه دکمه ی Generate Backup را کلیک کنید پیغام Full Backup in Progress … به نمایش در خواهد آمد و اگر گزینه ی ایمیل را انتخاب کرده باشید پس از تکمیل بک آپ گیری به شما اطلاع داده خواهد شد.

اگر از مرحله ی قبل گزینه ی home dirctory را انتخاب کرده باشید فایل بک آپ شما در پوشه ی قبل از public_html که از طریق بخش file manager در سی پنل قابل دسترسی است ذخیره خواهد گردید. بنابراین می توانید از قسمت مذکور به راحتی فایل را دانلود نمایید.

تبریک می گوئیم آموزش بکاپ گرفتن در هاست سی پنل cPanel به پایان رسید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *