پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3
هاست و دامنه چیست

در این مقاله با شما هستیم با همه چیز درباره هاست و دامنه چیست پس تا انتهای این مطلب مفید و کاربردی ما را همراهی کنید

هاست و دامنه چیست

اگر بخواهیم به صورت مختصر و ساده توضیح دهیم شما برای اینکه یک سایت پویا بر بستر اینترنت داشته باشید نیاز به دوتا چیز دارید یکی هاست که می شود همان فضای میزبانی و نگهداری داده های سایت شما و دامنه که می شود همان آدرس ورود به سایت شما می باشد!

دامنه‌ها از طریق آدرس IP برگرفته از “Internet Protocol Address” به میزبانی وب شما متصل می‌شوند. هر هاست با یک آدرس IP در دنیای اینترنت شناخته می‌شود. آدرس IP ها از طریق سرویسی به نام DNS یا Domain Name System که مقدار آن از طرف شرکت هاستینگ به شما اعلام خواهد شد، روی دامنه شما تعریف می‌شوند.

در پاسخ به فضای هاست چیست بایستی گفت هاست یا همان میزبانی وب محلی است که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد تا کاربران از طریق ارتباط با آن، امکان مشاهده وب سایت را داشته باشند. در واقع اطلاعات شما می‌بایست بر روی دستگاهی قرار بگیرد که ۲۴ ساعته و به‌طور مداوم به اینترنت متصل باشد و کاربران در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانند در فضای اینترنت، وب سایت شما را مشاهده کنند.

از این رو اطلاعات هاست را بررسی کنید برای این منظور می توانید از کارشناسان فروش شرکت ایران هاست کمک بگیرید. به این دستگاه سرور گفته می‌شود. میزبانی‌های وب ممکن است اشتراکی یا اختصاصی باشند. نگارنوین

بسته به سایتی که طراحی خواهید کرد و امکاناتی که این سایت نیاز خواهد داشت، نوع میزبانی خود را انتخاب می‌کنید. هم‌چنین سرور مورد نظر شما ممکن است در داخل کشور یا خارج از آن باشد. با توجه به طیف مخاطبان خود که در داخل یا خارج از کشور هستند، محل سرور را انتخاب خواهید کرد.امیدواریم اکنون با مفهوم وب هاستینگ چیست آشنا شده باشید.

تفاوت اصلی هاست و دامنه تعریف هریک از آن‌هاست. منظور از دامنه، نشانی اینترنتی است که به کاربر امکان می‌دهد تا وب‌سایت شما را با آن آدرس پیدا کند؛ درحالی‌که هاست مکانی برای میزبانی فایل‌های وب‌سایت شماست. برای درک بهتر، اجازه دهید مثال ابتدای مقاله را بررسی کنیم. آدرس اینترنتی یا دامنه ما همان آدرس مغازه و هاست یا میزبان ما همان مکان استقرار مغازه است.

به هر دامنه برچسب اختصاصی عددی یا IP تعلق داده می‌شود. زمانی‌که اسم وب‌سایت خود یا دامنه را انتخاب می‌کنید، نیاز است ابتدا از آزاد‌بودن دامنه مطمئن شوید. سپس درصورتی‌که کسی پیش از شما دامنه مدنظرتان را دریافت نکرده باشد، از‌طریق وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده دامنه می‌توانید نام دامنه دلخواهتان را ثبت کنید.

خدمات میزبانی یا هاست نیز سرویسی برای ذخیره و نگه‌داری فایل‌های وب‌سایتتان است. درواقع پس از تأیید نام دامنه، ارسال محتوای وب‌سایت به کاربر از‌طریق شرکت ارائه‌دهنده میزبانی امکان‌پذیر خواهد بود.

تبریک می گوییم هاست و دامنه چیست به پایان رسید با مقالات و آموزش های بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *