پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

مانیتور دیتابیس MySQL با استفاده از ابزار Mytop

با شما هستیم با آموزش مانیتور دیتابیس MySQL با استفاده از ابزار Mytop در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

Mytop

یک ابزار رایگان متن باز برای مانیتور دیتابیس MySQL میباشد که توسط Jeremy Zawodny با استفاده از زبان Perl نوشته شده است. این ابزار مشابه ابزار مانیتورینگ لینوکسی است که top نامیده میشود. Mytop یک محیط Command-line برای مانیتور لحظه ای وضعیت مواردی مانند: MySQL threade, Queries per second و Performance دیتابیس فراهم کرده است که به کمک ان ادمین دیتابیس میتواند سرور را در زمان فشار کاری بهینه سازی نماید.

بصورت پیشفرض Mytop در مخزن نرم افزاری Fedora وجود دارد، پس تنها برای نصب کافیست دستور yum install mytop را در خط فرمان وارد نمایید. در صورتی که از RHEL یا CentOS استفاده میکنید باید ابتدا مخزن نرم افزاری مانند EPEL یا RPMForge را نصب و فعال نمایید تا بتوانید Mytop را به راحتی نصب نمایید. به طور مثال با دستور زیر مخزن نرم افزاری EPEL در CentOS نصب و فعال خواهد شد:

در توضیع های Debian,Ubuntu و Fedora نیازه به اضافه کردن مخرن نرم افزاری نمیباشد. توجه داشته باشید قبل از نصب این ابزار دیتابیس MySQL باید روی سرور نصب و فعال شده باشد.

نصب Mytop بر روی توضیع های CentOS, RHEL, Debian Ubuntu و Fedora

برای نصب Mytop در لینوکس کافیست با توجه به توضیع سیستم عامل خود دستوری که مربوط به سیستم عامل شماست را در محیط Command-line وارد کرده و Enter را بزنید.

پس از وارد کردن دستور نصب خروجی بصورت زیر خواهد بود:

نحوه استفاده از Mytop برای مانیتور MySQL

برای شروع به کار و استفاده از این ابزار باید اطلاعات ورود به mysql را در اختیار داشته باشید. برای شروع دستور زیر را در محیط Command-line وارد نمایید:

پس از وارد کردن دستور بالا، پسوورد از شما خواسته می شود که باید پسوورد root دیتابیس MySQL را وارد نمایید. در غیر این صورت Mytop قابل استفاده نخواهد بود.

پس از وارد کردن پسوورد سیستم مانیتوریگ Mytop را مشاهده خواهید کرد. ممکن است صفحه مشاهده شده مانند تصویر زیر باشد:

مانیتور دیتابیس MySQL با استفاده از ابزار Mytop

برای مانیتور یک دیتابیس مشخص میتوانید با استفاده از فلگ d- و مشخص کردن نام  ان، دیتابیس مورد نظر خود را مانیتور نمایید. برای مثال دستور زیر دیتابیس wikidb را مانیتور میکند:

این ابزار دارای shortcut های مختلفی بوده و میتواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار ادمین قرار دهد. برای اطلاع از تمامی امکانات Mytop پیشنهاد میشود با استفاده از دستور man mytop در command-line راهنمای این ابزار را مطالعه نمایید.

 

سرور مجازی بورس

تبریک می گوییم مقاله آموزش مانیتور دیتابیس MySQL با استفاده از ابزار Mytop پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *