پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سرور اختصاصی چیست؟

باشما هستیم با سرور اختصاصی چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

اختصاصی

اگر شما مایل به اجرا یا راه‌اندازی وب سایت خود می‌باشید و قصد خرید سرور اختصاصی دارید، لازم است بدانید که چندین گزینه متفاوت از سرویس‌های هاستینگ در پیش روی شما قرار خواهد داشت. گاهی اوقات انتخاب درست‌ترین گزینه دشوار می‌باشد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که سرور اختصاصی چیست و چگونه می‌تواند برای تجارت و کسب و کار شما مناسب و مفید باشد.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یک سرور وب هاستینگ است که توسط یک شرکت میزبانی وب ارائه شده و به طور اختصاصی، توسط یک سازمان یا فرد استفاده می‌شود. سرور اختصاصی یکی از گرا‌ن‌ترین سرویس‌های هاستینگ است که برای پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ قابل استفاده می‌باشد و از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار است. برخلاف سرورهای اشتراکی که تعداد بسیاری از مشتریان به صورت مشترک از یک سرور استفاده می‌کنند در سرور اختصاصی، یک سرور به صورت کامل تنها در اختیار یک کاربر قرار گرفته و امکاناتی نظیر انتخاب نوع سیستم عامل، نوع سخت افزار سرور، پیاده‌سازی امنیتی سرور و مواردی از این دست در دسترس او قرار خواهد گرفت.

سرور اختصاصی چیست؟

کاربرد سرور اختصاصی

به طور کلی، انتخاب و خرید سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت‌های سنگین، اپلیکیشن‌های بزرگ و ذخیره سازی اطلاعات مثل بک‌آپ مناسب است. نیازی نیست وب سایت‌های تجاری کوچک برروی سرورهای اختصاصی میزبانی شوند اما برای کسب و کارهایی که در حال رشد سریع و گسترده می‌باشند ایده مناسبی است که از سرور اختصاصی استفاده نمایند.

سرور غیر اختصاصی چیست؟

سرور غیراختصاصی به سروری گفته می‌شود که وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به بیش از یک سازمان یا افراد مختلف را میزبانی می‌نماید. اما کلمه سرور غیراختصاصی خیلی متعارف نمی‌باشد. بلکه عبارتی که از سمت مردم و شرکت‌ها در این‌باره شنیده می‌شود “سرور اشتراکی” یا “سرور مجازی” است.
سرور مجازی، سرویسی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی است. در یک سرور مجازی، منابع سرور بین چند مشتری تقسیم شده‌است، اما این تقسیم منابع به گونه‌ای انجام می‌شود که هر سرور مجازی به عنوان یک سرور مستقل عمل می‌نماید.

سرور اختصاصی چیست؟

آیا سرور اختصاصی گزینه بهتری است؟

در سرورهای اختصاصی فضای هارد ‌دیسک و ترافیک سرور کاملا در اختیار یک کاربر بوده و باعث می‌شود امکانات و گوناگونی برای یک سازمان بزرگ فراهم شود. به طور مثال به فضای ذخیره سازی بیش‌تری دسترسی داشته ومی‌تواند تسلط و کنترل کامل‌تری بر روی سرور اختصاص خودداشته باشد. همچنین آزادی در نصب نرم‌افزارهای دلخواه و مورد نیاز بر روی سرور، ایجاد بک‌آپ از دیتا و داده‌های سازمان در هر زمان و مدیریت محتوای سرور از دیگر امکانات سرورهای اختصاصی می باشد.

همچنین به منظور افزایش سرعت سایت وردپرسی خود می‌توانید وبسایت وردپرسی خود را بر روی سرور اختصاصی میزبانی و مدیریت کنید.

 

تبریک می گوییم مقاله آموزش سرور اختصاصی چیست؟  پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی !

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *