پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

دایرکت ادمین چیست؟

با شما هستیم با دایرکت ادمین چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

دایرکت ادمین (DirectAdmin) چیست؟

 

دایرکت ادمین چیست؟

اگر هنوز برای سایت خود هاست تهیه نکرده‌اید، می‌توانید به راحتی با ورود به صفحه «خرید هاست دایرکت ادمین» یک هاست دایرکت ادمین برای سایت خود تهیه کنید.

هنگامی‌که سرویس میزبانی مورد نظر خود را خریداری کنید، فضایی برای ذخیره و مدیریت منابع سایت شما در دسترس شما خواهد بود. این فضا به عنوان کنترل پنل شناخته می‌شود. در ویندوز و لینوکس، انواع کنترل پنل‌ها در دسترس است.

در هاست لینوکس از پنل‌های کنترلی زیادی استفاده می‌شود؛ که معروف ترین‌ها عبارتند از:

  • کنترل پنل Cpanel
  • پنل مدیریت DirectAdmin
  • پنل kloxo
  • پنل Zpanel

و محبوب ترین پنل‌های کنترل ویندوز دو مورد زیر هستند:

  • کنترل پنل Plesk که می‌تواند در هاست لینوکس نیز استفاده شود، اما از آنجایی که بیشتر در بین سرویس های ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً به عنوان کنترل پنل ویندوز شناخته می‌شود.
  • پنل Website

هر یک از این کنترل پنل‌ها دارای مزایا و کاربردهای بسیاری هستند، که در این جا مجال شرح همه‌ی آن‌ها نیست. در این مقاله می‌خواهیم پنل کنترلی DirectAdmin را به صورت جامع معرفی کنیم.

پنل مدیریت DirectAdmin

پنل مدیریتی DirectAdmin، یکی از پرکاربردترین کنترل پنل‌ها برای سرورهای لینوکس است و بر خلاف کنترل پنل‌های دیگر، تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری بر روی عملکرد و دسترسی به آن بگذارد. این کنترل پنل، ویژگی های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ که می‌تواند برای سایت شما مفید باشد. از آنجا که این پنل مدیریتی متعلق به کانادا است، خطر عدم دسترسی به آن به دلیل تحریم‌ها بسیار کم است و همچنان کاربران می‌توانند، لایسنس اصلی آن را به طور مستقیم و بدون نگرانی تهیه کنند؛ از این رو بسیاری از میزبان های داخل ایران از کنترل پنل DirectAdmin برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

نحوه دسترسی به کنترل پنل DirectAdmin

هنگامی‌که شما اطلاعات ورود یا همان مدیریتی را از میزبان وب وبسایت خود دریافت می‌کنید، می‌توانید با چند روش ساده وارد کنترل پنل شده و سایت خود را بعد از ثبت دامنه راه اندازی نمایید.

روش اول: با ورود به صفحه مشخصات سرویس خود در پنل جی‌سرور، می‌توانید به راحتی با کلیک بر روی گزینه «ورود» بدون نیاز به وارد کردن کلمه عبور، به هاست خود وارد شوید:

همچنین ما امکانات دیگری را همچون تهیه خودکار نسخه پشتیبان، انتقال خودکار و … را برای راحتی شما در نظر گرفته‌ایم.

روش دوم استفاده مستقیم از IP سرور است. میزبان، اطلاعات ورود به پنل کنترلی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ که از جمله آن‌ها IP سرور است. با استفاده از IP Server می‌توانید با وارد کردن آدرس‌های زیر در مرورگرتان، وارد پنل مدیریتی خود شوید.

http: //xx.xx.xx.xx: 2222
http: //xx.xx.xx.xx/config

که xx.xx.xx.xx آدرس IP شما خواهد بود.

روش سوم برای ورود به کنترل پنل با نام دامنه ای است؛ که در پنل شما ثبت شده است. با وارد کردن دو آدرس زیر در مرورگر، به کنترل پنل سایت خود وارد خواهید شد.

http://domain.com:2222
http://domain.com/config

که domain.com نام دامنه شما خواهد بود.

آموزش گام به گام بخش های مختلف DirectAdmin

بعد از ورود به پنل مدیریتی، صفحه زیر برای شما باز می‌شود. در این جا، هر یک از این بخش‌ها به ترتیب معرفی می‌شوند:

دایرکت ادمین چیست؟

قسمت اول: دسترسی سریع به کنترل پنل:

این بخش از کنترل پنل DirectAdmin از ۶ بخش اصلی تشکیل شده است:

دایرکت ادمین چیست؟

قسمت دوم: بخش حساب کاربری DirectAdmin شما

در این بخش، گزینه های بسیار مهمی وجود دارد؛ که هرکدام برای قابلیت های خاصی هستند.

دایرکت ادمین چیست؟

قسمت سوم: مدیریت ایمیل

در این بخش، می‌توانید حساب های ایمیل خود را ایجاد، حذف و مدیریت کنید. هر یک از گزینه های زیر یک برنامه خاص دارد.

دایرکت ادمین چیست؟

قسمت چهارم: ویژگی های پیشرفته

در این بخش، گزینه های زیادی وجود دارد؛ که در ادامه شرح داده می‌شوند.

دایرکت ادمین چیست؟

بخش ۵: سیستم پیام

در سمت راست پنل کاربری، شما به صفحه ای هدایت می‌شوید؛ که با کلیک کردن روی آن، شما را به مرکز پشتیبانی Direct Link Administrator هدایت می‌کند. در این بخش، می‌توانید مشکلات سایت خود را به مرکز پشتیبانی ارسال کرده و پاسخ آنها را دریافت نمایید.

دایرکت ادمین چیست؟

بخش ششم: حساب کاربری شما

در پایین بخش پیام، بخش کوچک دیگری را مشاهده می‌کنید؛ که اطلاعات حساب شما را نشان می‌دهد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

Disk Space: در این بخش، اطلاعات مربوط به فضای ذخیره سازی خود را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید تعداد میزبان‌های اشغال شده با فضای آزاد را مشاهده نمایید. همواره باید این حجم از فضا را بررسی کنید؛ تا در صورت پر شدن منابع، بتوانید بلافاصله آن را بهبود دهید.

سه سوت

Bandwidth: این بخش نیز پهنای باند در دسترس هاست شما را نشان می‌دهد.

E-Mails: در این بخش می‌توانید، تعداد ایمیل های حساب های خود و تعداد اکانت های ایمیلی که هنوز می‌توانید ایجاد کنید را مشاهده نمایید.

FTP Accounts: در این بخش، تعداد اکانت های FTP که ایجاد کرده اید و تعداد اکانت هایی که هنوز می‌توانید ایجاد کنید را مشاهده خواهید کرد.

Databases: این بخش، امکان دسترسی سریع به پایگاه داده را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید لیست پایگاه داده‌ها را مشاهده کرده و یا پایگاه داده‌های جدیدی را اضافه نمایید.

Inodes: Ipods: این بخش، تعداد فایل ها، مانند ایمیل‌ها و پوشه های داخل سایت شما نشان می‌دهد. در حقیقت، INODها ساختار داده مورد استفاده برای ذخیره فایل‌های مختلف را روی سرور شما نمایش می‌دهد.

بخش ۷: دامنه فعلی

در این بخش، می‌توانید ببینید؛ که چه دامنه ای در حال حاضر در هاست وب شماست. اگر به جای یک هاست، یک سرور مجازی دارید، می‌توانید دامنه های دیگری را نیز در این بخش اضافه نمایید.

 

تبریک می گوییم مقاله دایرکت ادمین چیست؟  پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی !

 

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *