پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید

حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس

یکی از مشکلات عجیب غریب و مشکلات عدیده ای کسانی که از وردپرس استفاده می کنند مشکل کند بودن مدیریت و پیشخوان وردپرس می باشد

با این حال با شما هستیم تا براحتی این مشکل را بررسی و رفع کنیم پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید

پارامتر های متعددی منجر به کاهش سرعت سایت می شود که ما باید سریعا آن را پیگیری کنیم تا با مشکلات بیشتری مواجه نشویم. در واقع اگر سرعت پیشخوان ما کم باشد و ما برای لود صفحات مختلف زمان زیادی را از دست دهیم. به علت کندی پیشخوان وردپرس، عملکرد ما بسیار کاهش خواهد یافت و می تواند بر روی پیشرفت سایت تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که پیشخوان وردپرس سرعتش کم می شود، این است که ما به خوبی بر روی امنیت سایت کار نکرده ایم و سایت دچار مشکلات امنیتی شده و ممکن است ویروسی هم شده باشد. این دلیل باعث می شود که ما نه تنها از نظر سرعتی دچار چالش بزرگی شویم، بلکه از نظر امنیتی هم با مشکلات زیادی روبرو شویم. مورد دیگر می تواند استفاده از افزونه ها با حجم بسیار بالا باشد. در ادامه می خواهیم برخی از افزونه هایی که سرعت سایت را کاهش می دهند با یکدیگر بررسی کنیم.

برای حل مشکل کندی پنل مدیریت وردپرس در شرایط اینترنت ملی، کافی است به افزونه‌ها رفته و در بخش افزودن پلاگین Query monitor را دانلود کرده و آن را نصب کنید. اگر برای دانلود این افزونه از پیشخوان وردپرس دچار مشکل شدید کافی است از مخزن وردپرس به صورت مستقیم آن را دانلود کنید.

مشکلات احتمالی که باعث کنید سرعا پنل کاربری وردپرس می‌شود

ما دقیقا برای حل کندی سرعت پنل کاربری باید تمام احتمالات را در نظر بگیریم. یکی از دلایل کنید به غیر از اینترنت ملی می‌‌تواند بعضی از پلاگین‌های موجود و نصب شده از قبل روی سایت شما باشد. فرایند کلی به این شکل است که شما باهرقالب و پلاگینی که سایتتان با آن‌ها فعالیت انجام میدهد، با هربار باز شدن یک درخواست ارسال می‌کند به سرور سایتی که شما از پلاگین و قالب‌های آن استفاده می‌کنید تا آخرین آپدیت‌ها و تغییرات را دریافت کند. این ممکن است یا از مخزن وردپرس چک شود یا از سایت اصلی سازنده.

یعنی یک Http api request می‌زنند به سایت اصلی. در این حالت اگر هاست شما خارج از کشور باشه که همه چی اوکی هست و درست انجام می‌شود. اما اگر هاست شما داخل کشور باشه و یا روی لوکال هاست هستید این درخواست‌ها خطا می‌دهند.

حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس

پلاگین معرفی شده را باز کنید و روی گزینه‌ای که در عکس مشخص شده کلیک کنید.

پلاگین کوئری مانیتور را باز کنید.

شما در بخش HTTP API Calls شاهد درخواست‌هایی هستید که بی‌جواب مانده‌اند و باعث شده سرعت لود پنل شما که باید ۴ ثانیه باشد، ۳۲ ثانیه شود!

HTTP API Calls

حالا که دلیل سرعت پایین لود پنل مدیریت سایت خود شده‌اید، وارد هاست ‌می‌شوید و از در پوشه فایل منیجر خود و سپس در پوشه htdocs وارد پوشه وردپرس می‌شوید و تمامی فایل‌های سایت وردپرسی خود را مشاهده‌ می‌کنید. در پوشه فایل‌های خود به دنبال فایل wp-config.php بگردید و آن را باز کنید.

فایل wp-config را ویرایش کنید.

برای ویرایش این فایل می‌توانید از ویرایش‌گرهای متن مانند atom یا notepad استفاده کنید.
فایل را در یکی از نرم‌افزارهای ذکر شده باز کنید. حتما قبل از انجام هر عملیاتی یک بک‌آپ از آن بگیرید. سپس در یکی از خط‌ها کدهای زیر را بارگزاری کنید.

define( 'WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL', TRUE );

define( 'WP_ACCESSIBLE_HOSTS', 'wordpress.org' );

نکته بسیار مهم: اگر از قالب وردپرس اهورا یا افزونه میهن پنل استفاده می‌کنید، حتما برای فعال‌سازی لایسنس قالب و افزونه خود، باید در خط دوم سایت mihanwp.com را وارد کرده باشید. همچنین برای جلوگیری از غیرفعال شدن درگاه های پرداخت بایستی آدرس درگاه پرداخت مورد نظر را با یک کاما بعد از wordpress.org اضافه کنید.

از آنجایی که با اعمال کد;define( ‘WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL’, TRUE ) تمام درخواست‌های Http را بلاک کردیم باید یک خط کد دیگر را اضاف کنیم که مشکلی برای درخواست‌های ‌HTTP که آزاد هستند پیش نیاید. مثلا درخواست‌ها از سایت خودتان یا سایت‌های ایرانی که مشکل ساز نیست. پس در کد ;define( ‘WP_ACCESSIBLE_HOSTS’, ‘domai.com, domain.com’) می‌توانید در بخش‌های domain.com دامنه‌هایی را ‌Http آن‌ها آزاد است مانند سایت خودتان و wordpress.org را قرار دهید.

مطابق تصویر کدهای بالا را در بین خطوط قراردهید.

سرور مجازی آلمان

بلاک کردن درخواست HTTP ها

حالا ذخیره کنید و پیشخوان سایت خود را refresh کنید. مشاهده خواهید کرد که زمان لود پیشخوان وردپرس شما بسیار پایین آماده است.

بهینه سازی دیتابیس سایت

دیتابیس بخش اصلی سایت شما است که اگر به خوبی نتوانید از آن مراقبت کنید، ممکن است ضرر های زیادی به کسب و کار آنلاین خود وارد کنید؛ به همین دلیل همیشه باید سعی داشته باشید که دیتابیس سایت را بهینه سازی کنید و جدول های اضافی که در سایت وجود دارد را حذف کنید.

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن بهینه سازی دیتابیس سایت خود را انجام دهید، این است که وارد دیتابیس شوید و به صورت دستی دیتا هایی که از قبل وجود داشته اند و برای افزونه های حذف شده سایت هستند را حذف کنید؛ البته توجه داشته باشید که این کار نیاز به تخصص قبلی دارد و شما باید بتوانید به درستی دیتا های مورد نیاز و منسوخ شده را از هم تشخیص دهید که اگر حتی یک دیتا را به اشتباه حذف کنید، سایت شما نابود خواهد شد.

یکی از روش هایی هم که به صورت ساده تر می توانید این مشکل را رفع کنید، استفاده از افزونه wp optimize است که اگر افزونه را نصب کنید، این افزونه به صورت خودکار دیتابیس را مورد بررسی قرار می دهد و دیتا های از کار افتاده و بیهوده را از سایت شما حذف خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این افزونه کاملا رایگان است و می توانید با جستجو کردن نام افزونه در مخزن وردپرس، آن را پیدا کنید و از آن در سایت خود استفاده کنید تا دیتابیس سایت خود را خیلی عالی بهینه سازی کنید.

ارتقای نسخه PHP سرور و هاست

بسیاری از افزونه ها و قالب ها با نسخه های قدیمی PHP سازگار نیستند و این موضوع بر روی عملکرد سایت و سرعت آن تأثیر می‌گذارد و مدیریت آن را برای شما سخت تر می کند. همانطور که می دانید، وردپرس بر پایه ی php  ساخته شده و نسخه php مورد استفاده ی آن، توسط شرکت میزبان شما و یا هاستینگ شما تنظیم شده است. همانطور که افزونه ها و قالب وردپرس خود را به روز می کنید، به روز رسانی PHP وردپرس خود را نیز در نظر داشته باشید. به طور عمده دو دلیل وجود دارد که چرا باید نسخه PHP خود را به روز کنید:

  • سایت وردپرس و صفحه ی پیشخوان شما سریع تر خواهد بود: نسخه جدید PHP همیشه کارآمدتر است. این موضوع می تواند عملکرد سایت شما را تا ۳ یا ۴ برابر سریع تر کرده و به طور چشمگیری افزایش دهد.
  • پیشخوان سایت شما امن تر خواهد بود: وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است و با PHP ساخته شده است. از این رو، همیشه هدف هکرها خواهد بود. با ارتقاء PHP خود، آخرین ویژگی های امنیتی را خواهید داشت که در نسخه قدیمی PHP وجود ندارد. بنابراین، بسیار مهم است که PHP خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

متأسفانه، بیش از ۶۰٪ از کل کاربران وردپرس در حال حاضر از نسخه های PHP استفاده می کنند که دیگر پشتیبانی نمی شوند. برای بررسی نسخه ی PHP سایت خود کافی است به بخش ابزار ها و سپس سلامت سایت بروید. از این قسمت PHP سایت شما نمایش داده می شود.

تبریک می گوئیم حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس به پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *