پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با یک اموزش کاربردی دیگر تحت عنوان آموزش بکاپ گیری از ایمیل سی پنل پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید!

بکاپ گیری از ایمیل سی پنل

 

برخی مواقع نیاز می شود که از ایمیل های سی پنل خودتان بکاپ تهیه کنید و به هاست دیگر منتقل کنید ، از همین رو از قسمت backup و یا backup wizard خود سی پنل این قابلیت را دارد که از ایمیل های هاست سی پنل خود بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید اما یک راه ساده تر هم می باشد که به روش زیر که به شما آموزش می دهیم براحتی می توانید از اکانت ایمیل های سی پنل خود نسخه پشتیبان بکاپ تهیه کنید و به هاست دیگر منتقل کنید پس مثل همیشه تا انتهای این مطلب مهم و کاربردی ما را هیاری کنید.

نحوه انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر :

به واسطه مراحلی که در ادامه عنوان می شود می توان نسخه بکاپ ایمیل را تهیه و به عنوان آرشیو روی سیستم ذخیره کرد یا اینکه آن را روی یک هاست دیگر مثل هاست ایمیل بارگذاری نمود این ترفند زمان تعویض هاست یا حتی زمانی که یک هاست ایمیل تهیه می کنید و نمی خواهید ایمیل های قدیمی را از دست بدهید بسیار کاربردی است.

در پنل هاست خود در قسمت FILES روی گزینه FILE MANAGER کلیک کنید.

بکاپ گیری از ایمیل سی پنل

در قسمت home هاست خود دو دایرکتوری به نام های mail  و etc مشاهده می کنید که شامل ایمیل ها و پیکربندی های مربوط به ایمیل های هاست شما هستند. این دو دایرکتوری را انتخاب کنید.

برای بکاپ گرفتن از ایمیل های هاست روی دو دایرکتوری انتخاب شده راست کلیک کرده و گزینه Compress را انتخاب کنید

اکنون در این مرحله حین بکاپ گرفتن از ایمیل هاست کادری مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد می توانید پسوند دلخواه خود برای فایل بکاپ را انتخاب کنید پیشنهاد ما انتخاب گزینه اول یعنی پسوند zip است

سرور مجازی هلند

پس از پایان عملیات فشرده سازی یک فایل زیپ در مسیر home هاست مبدا نمایش داده خواهد شد این فایل در واقع بکاپ ایمیل های هاست سی پنل شما است.

فایل etc.zip همان فایل بکاپ مورد نظر است و می توان آن را در سیستم دانلود و آرشیو کرد یا در هاست دیگر آپلود نمود. برای دانلود فایل روی آن راست کلیک نموده و گزینه Download را انتخاب کنید.

تا این مرحله موفق به ایجاد بکاپ از ایمیل های هاست سی پنل خود شدید. همان طور که ذکر شد می توانید این نسخه بکاپ ایمیل هاست را روی سیستم ذخیره نمایید یا آن را به هاست دیگری مثل هاست ایمیل یا هاست میزبانی وب انتقال دهید.

تا این مرحله شما موفق به گرفتن نسخه بکاپ از تمامی ایمیل های موجود روی هاست خود شدید اما این فایل فشرده و اطلاعات درون آن تنها یک آرشیو هستند و نمی توانید آن ها را بررسی یا چک کنید مگر اینکه به یک هاست دیگر منتقل شوند! در واقع این اطلاعات تنها روی هاست قابل خواندن هستند. برای ریستور بکاپ ایمیل روی هاست سی پنل تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد هاست سی پنل مقصد شوید. (منظور هاستی است که قصد دارید ایمیل ها به آن منتقل شوند.)
  2. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که بررسی کنید ایمیل های موجود در هاست قبلی بر پایه چه دامنه هایی ایجاد شده بودند و در هاست مقصد هم دقیقا همان دامنه ها را به صورت ادان دامین تعریف کنید این کار به صورت ظاهری انجام می شود تا سرویس هاست مقصد بتواند ایمیل شما را در بخش EMAIL ACCOUNTS نمایش دهد. به عنوان مثال قصد داریم ایمیل های دامنه domain.com که به صورت info@domain.com و sell@domain.com هستند را به هاست دوم با دامنه domain.com منتقل کنیم پس در هاست دوم هم باید دامنه domain.com را داشته باشیم که آن را به صورت ادان دامین تعریف می کنیم.

پس از اضافه کردن دامنه های مربوطه که ایمیل ها بر پایه آن ها ایجاد شده اند، برای آپلود فایل بکاپ ایمیل در هاست سی پنل که در مرحله قبلی ایجاد کردید به قسمت FILES مراجعه و روی گزینه File Manager کلیک کنید.

در این مرحله فایل بکاپی که تهیه کردید را در قسمت home هاست مقصد خود آپلود کنید

رای ریستور بکاپ ایمیل هاست سی پنل ، روی فایل بکاپ ایمیل راست کلیک نموده و گزینه Extract را انتخاب کنید. حتما می گویید در هاست مقصد هم پوشه های mail  و etc وجود دارند که شامل ایمیل و تنظیمات هاست فعلی هستند. اصلا نگران نباشید این بکاپ پس از اکسترکت شدن در کنار سایر داده های هاست قرار می گیرد و اطلاعات فعلی از بین نخواهد رفت

حالا تمامی آدرس های ایمیل و تنظیمات ایمیل های موجود در هاست مبدا، روی هاست جدید هم قرار دارند.

برای بررسی و اطمینان از ریستور بکاپ ایمیل در هاست دیگر ، در قسمت Email روی گزینه Email account کلیک کنید

اکنون در بخش ایمیل ها می بینید تمامی آدرس هایی که در هاست مبدا وجود داشت به بخش ایمیل هاست مقصد نیز اضافه شده اند

تبریک می گوئیم آموزش اموزش بکاپ گیری از ایمیل سی پنل به پایان رسید با اموزش ها و مقالات دیگر حتما ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *