پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

ارور ۴۰۴ و تاثیر آن بر سئو

با شما هستیم با ارور ۴۰۴ و تاثیر آن بر سئو در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

برسی ارور ۴۰۴ و تاثیر آن بر سئو توسط کالج اورست …

نکته: برای دوستانی که ممکنه به هر دلیلی با این اسم آشنا نباشن بگم که ارور ۴۰۴ یعنی اینکه صفحه ای از سایت شما در موتورهای جستجو (که بیشتر مد نظر ما گوگل هست) ایندکس شده باشه ولی اون صفحه توسط شما حذف بشه و یا اینکه آدرسش تغییر کنه (مثل تغییر پیوند یکتا). بعد از حذف این صفحه از سایت شما ارور ۴۰۴ ایجاد میشه و به بازدید کننده پیام میده که این صفحه موجود نیست.

کجا میتونید این ارورها را ببینید؟

کاموا

بهترین مکان گوگل وبمستر هست که خیلی قشنگ و کامل توضیح میده چه لینکی نیست و کجا لینک شده و در کل چند تا ارور دارید.

برای همین دست به کار شدیم. ۲ تا سایت را قربانی کردیم! کلی ارور ۴۰۴ توشون ایجاد کردیم (دیگه این کار نیازی به آموزش نداره!). اول گفتیم ببینیم آیا این ارورها تاثیری داره یا نه؟ ظرف ۲۴ ساعت متوجه شدیم که رتبه سایت ها تو الکسا بصورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرد و به نوعی ۳ برابر شد!!! دلیلش هم کاملا مشخص بود، چون ایندکس ها به صفحه مورد نظر نمیرفت، گوگل مطالب اون سایت ها را رتبه هاشون را کاهش داد.

بعد گفتیم شروع کنیم از آموزش های موجود تو نت و همچنین افزونه هایی که تو این زمینه برای وردپرس وجود داره استفاده کنیم و ارورها را برطرف کنیم تا سایت به حالت اولش برگرده. سرتون را درد نیارم که تا دلتون بخواد مقاله آموزشی خوندم و افزونه دانلود کردم. نمیخوام سرتون را درد بیارم، سریع میرم سر اون چیزهایی که دستمون اومد:

اول از همه ببینید این ارور ها برای چی بوجود اومده؟ چند تا حالت کلی داریم:

  1. اینکه مثلا شما یهو اعصابتون خورد بشه بزنید سایت را کلا پاک کنید و یا اینکه دامنه ای بخرید که قبلا روش سایت بوده و الان اطلاعاتش پاک شده
  2. دوم اینکه مثلا سیستمی مثل وردپرس دارید و میزنید نوع پیوند یکتا را تغییر میدید و خوب کلی ارور ۴۰۴ ایجاد میشه
  3. سوم هم اینکه تعداد محدودی ارور ۴۰۴ دارین که اصلا ممکنه بعضی از اون لینک ها هیچ وقت وجود نداشتند و اشتباها در سایتی لینک شدن

حالا که مشکل را شناختیم باید بریم سراغ رفع اون:

اولین راه و بهترین راه و دونسته ترین راه که البته یکمی سخته، استفاده از قسمت Remove URLs خود گوگل وبمستره که شما تو اون قسمت میرید و دونه دونه لینک هاتون را میزنید و از گوگل می خواهید که از ایندکس ها و کش ها حذفشون کنه. این روش زمان بره، چون دونه دونه باید ثبت بشن و به درد حالت سوم میخوره که تعداد خطاها کم هستند. عوضش ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت ارورها حذف میشن!

بعد از اینکه وارد قسمت مذکور شدید، بر روی گزینه create a new removal request کلیک کنید. مانند عکس زیر یک کادر میاد و آدرس لینکی که میخواهید حذف بشه را در اون وارد کنید و در صفحه بعد هم تایید کنید تا درخواست شما بررسی و لینک مورد نظر حذف شود.

دومین راه استفاده از کد انتقال ۳۰۱ در فایل .htaccess هست که چند تا راه داره و یکم هم بستگی به نوع مشکل داره. مثلا اگر مشکل شما از نوع تغییر پیوند یکتا باشه میتونید یک کد انتقال در فایل مذکور وارد کنید تا همه لینک های قبلی ریدایرکت بشن به آدرس های جدید پیوند یکتا. البته ابن کدها و ویرایش این فایل هم کمی مهارت میخواد و برای هر نوعی تغییری هم فرق می کنه برای همین نمیشه اینجا یک کد و یا حتی چند تا کد را بیان کرد!

اگه هم از نوع مشکل اول و یا حتی سوم باشه هم میتونید دونه دونه دستور انتقال یا ریدایرکت را در .htaccess بدید ولی چون این کار هم زمان بره بهتره که همون از قسمت حذف لینک ها در وبمستر گوگل اقدام کنید.

نتیجه گیری:

تا میتونید سعی کنید ارور ۴۰۴ نداشته باشید و اگه هم ارور ۴۰۴ ایجاد شد نسبت بهش بیخیال نباشید و سعی کنید با روش هایی که در بالا ذکر شد رفعشون کنید چون در الگوریتم های جدید هم گوگل بیشتر مسبت به این ارورها حساس شده!

 

تبریک می گوییم مقاله ارور ۴۰۴ و تاثیر آن بر سئو پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آت

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *