پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش حل مشکل عدم نمایش محتویات برگه در وردپرس پس ما را همراهی کنید

آموزش حل مشکل عدم نمایش محتویات برگه

یکی از مشکلاتی که کاربران وردپرسی با ان دست و پنجه نرم می کنند این می باشد که برخی مواقع محتویات برگه های وردپرس نمایش داده نمی شود

ما براحتی به روش زیر این مشکل را به شما توضیح می دهیم و نحوه رفع و حل مشکل هم به شما توضیح می دهیم

به منظور حل مشکل عدم نمایش برگه در وردپرس، قبل از شروع به آموزش های لازم، می بایست نکات و موضوعاتی را مورد بحث قرار داد تا بتوان دلیل اصلی ایجاد مشکل را پیدا و بررسی کرد. فایل های بسیاری در طراحی قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که در اصل هر کدام محتوای مربوط به یک صفحه مشخص شده را نشان می دهند. برای مثال فایل single.php به منظور نمایش دادن برخی محتوای نوشته ها در وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد. یا دیگر فایل ها از جمله: tag.php، category.php، archive.php هر کدام برای صفحات دسته بندی، برچسب و آرشیو مطالب در وردپرس و نمایش آنها کاربرد دارند. برای برگه ها نیز این حالت ذکر شده وجود دارد که محتوای برگه در وردپرس با فایلی به نام page.php به کاربر نمایش داده می شود.

دلایل عدم نمایش محتویات برگه وردپرس :

۱- عدم وجود فایل page.php در قالبی که استفاده می کنید
۲- عدم وجود نداشتن تابع نمایش برگه در فایل page.php هاست شما
۳- تداخل افزونه ها یا استفاده بیش از حد افزونه های تکراری

مرحله اول : بررسی فایل page.php :

در هاست خود روی File Manager کلیک کنید. در مسیر زیر می توانید قالب های خود را مشاهده کنید:

public_html/wp-content/themes

روی پوشه قالبی که روی سایتتان فعال است کلیک کنید و دنبال یک فایل با نام page.php بگردید (این فایل برای نمایش برگه ها در وردپرس استفاده می شود).

 

نکته : اگر فایل page.php در قالب وجود نداشت چکار کنیم؟

در این صورت فایل single.php را پیدا کنید و از آن یک کپی ایجاد کنید. حالا نام این کپی را page.php قرار دهید. به همین راحتی مشکل شما حل خواهد شد.

سرور مجازی انگلیس

مرحله دوم : بررسی تابع نمایش برگه در page.php :

اگر فایل page.php در بین فایل های شما وجود داشت:

۱- این فایل را با ویرایشگر باز کنید (برای باز کردن فایل روی آن کلیک راست کرده و گزینه Edit را بزنید).

۲- در بین فایل ها دنبال تابع the_content بگردید. این تابع برای نمایش محتوا در وردپرس به کار می رود و معمولا به صورت زیر نمایش داده می شود:

<?php the_content(); ?>

نکته : اگر این تابع وجود نداشت چکار کنیم ؟!

خیلی راحت کد بالا را کپی کنید و در بین کدها قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید.

جای مناسب برای جایگذاری را نمی دانید؟ می توانید به کدهای فایل single.php نگاه کنید. ساختار این فایل تقریبا مشابه page.php می باشد. یعنی تابع the_content() در هر کچای فایل single.php قرار داشت می توانید در همان قسمت از فایل page.php نیز از آن استفاده کنید.

راه حل نهایی : ضربه فنی به این مشکل !

پس برای اینکه بتونید مشکل رو برطرف کنید باید سه مورد بالا رو بررسی کنید. در اولین قدم چک کنید که در پوشه قالب خودتون فایل page.php وجود داشته باشه. برای این کار ابتدا وارد هاست خودتون شده و بعد از اینکه روی File Manager کلیک کردید به مسیر public_html/wp-content/themes مراجعه کنید. حالا از اینجا باید پوشه قالبی که در حال حاضر روی سایت فعال هست رو انتخاب کرده و واردش بشید. سپس بین فایل‌هایی که در این مسیر وجود دارند بگردید و ببینید که آیا فایل page.php وجود داره یا خیر.

اگر فایل page.php نداشت می‌تونید یک نسخه از فایل single.php کپی بگیرید و با تغییر نام به page.php در همین مسیر امکان نمایش محتوای برگه در وردپرس رو فراهم کنید.

اما اگر فایل page.php وجود داشت و محتوا نشون داده نمیشد روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit رو انتخاب کنید که به صفحه ویرایش فایل هدایت بشید. حالا باید بررسی کنید و ببینید که تابع the_content() که برای نمایش محتوا در وردپرس به کار میره در این فایل وجود داره یا خیر.

اگر وجود نداشت باید تابع زیر رو در جای مناسبی از فایل اضافه کنید.

<?php the_content(); ?>

بعد از اضافه کردن کد بالا محتویات برگه در وردپرس نمایش داده خواهد شد.

اما در حالت سوم ممکنه عدم نمایش برگه وردپرس بخاطر وجود یک اختلال با سایر افزونه‌ها به وجود اومده باشه که در این صورت باید بررسی کنید و ببینید که کدوم یکی از افزونه‌ها باعث این مشکل شده. برای رفع مشکل در این حالت میتونید کل افزونه‌ها رو غیرفعال کنید. بعدش در هر بار که یک افزونه رو فعال می‌کنید بررسی کنید و ببینید که بعد از فعال سازی کدوم افزونه محتویات از بین خواهند رفت. در این صورت مشخص میشه که مشکل از کدوم افزونه است و کافیه از افزونه جایگزین استفاده کنید یا اینکه ببینید مشکل بخاطر چی هست و برطرف کنید.

تبریک می گوییم آموزش حل مشکل عدم نمایش محتویات برگه به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *