پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

امروز با شما هستیم با آموزش تغییر نسخه php در دایرکت ادمین که خیلی از ماهها دنبال آن هستیم پس با ما همراه شوید تا با آموزش زیر فقط با چند دستور ساده این کار را براحتی آب خوردن انجام دهید!

بی شک دایرکت ادمین Direct Admin یکی از کنترل پنل های محبوبی می باشد که روی سرور نصب و کانفیگ می گردد و بیشترین استفاده از این کنترل پنل برای میزبانی سایت و وب می باشد گاها اتفاق می افتد که ما نیاز خواهیم داشت که ورژن php سرور را تغییر دهیم تا بتوانیم اسکریپت یا سایت های خود را اجرا کنیم برای تغییر نسخه پی اچ پی در دایرکت ادمین به صورت زیر عمل می کنیم.

نکته مهم : حتما برای اعمال قابلیت Php Selector در دایرکت ادمین می بایستی شما دسترسی روت یوزر root لینوکس را داشته باشید و این بدین معناست که باید شما مدیر سرور باشید.

ورژن Custom Build دایرکت ادمین شما باید حتماً ۲ باشد و اعمال این تغییرات در ورژن قدیمی ۱ ممکن نخواهد بود و شما باید قبل از ادامه‌ی کار Custom Build خود را آپدیت نمایید. سرور مجازی برج میلاد

آموزش تغییر نسخه php در دایرکت ادمین :

در مرحله اول دستورات زیر را به ترتیب وارد می کنیم تا بتوانیم Option های دایرکت ادمین را تصحیح و مجدد آپدیت و Recompile نمائیم.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
nano options.conf

نکته: اگر هنگام وارد کردن دستور دوم به ارور not found مواجه شدید به این معناست که اکستنشن نانو nano روی سرور شما نصب نیست با دستور yum install nano -y نصب و مجددا دستور دوم را وارد می کنید!

بعد از زدن دستورات بالا فایلی باز خواهد شد که فایل کانفیگ سرور می باشد و در خط اول و سوم یعنی

php1_release=5.6

و

php2_release=7.0

نسخه های مورد نظر خود را قرار می دهید و با دستور Ctrl+X  را می زنید و سپس Enter را فشار می دهید تا فایل ذخیره و بسته شود.

و حالا در مرحله آخر برای اعمال تغییر ورژن php در دایرکت ادمین باید تغییرات را ذخیره کرده و پس از آپدیت Option ها یک Recompile مجدد انجام دهیم با دستورات زیر این کار را انجام می دهیم:

به ترتیب دستورات را وارد نمائید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build update
./build php n

پس از پایان اجرای دستورات بالا و عدم دریافت ارور در خروجی حال کاربر در بخش Domain Setup می‌تواند ورژن موردنظر خود را انتخاب نمایید.

البته در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ورژن php در Directadmin نیست و به دلایل امنیتی هم توصیه نمی‌شود مگر در موارد ضروری این قابلیت را فعال نمایید.

به دلیل اینکه در این حالت مجبور هستید برای هر ورژن سیاست‌های امنیتی قویی را پایه‌ریزی کرده و یا استفاده از ورژن های پایین Php ممکن است با داشتن مشکلات امنیتی جدی سرور شما را در معرض خطرات جدی امنیتی قرار دهد.

تعمیرات ماشین لباسشویی

تبریک می گوئیم آموزش تغییر نسخه php و کانفیگ در دایرکت ادمین به پایان رسید با آموزش های بعدی مارا همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *