پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سلام امروز با شما هستیم با آموزش بروز رسانی سی پنل در سرور مجازی خیلی از ماهها برای میزبانی وب و بالا آوردن سایت نیاز به هاست داریم که این هاست را بر روی سرور مجازی با کنترل پنل سی پنل cPanel پیاده سازی می کنیم ، برای همین منظور برای اینکه تمامی سیتم آپدیت بماند گاها نیاز می باشد که سی پنل بروز رسانی گردد با آموزش زیر می توانید این کار را انجام دهید و سی پنل را بروزرسانی و آپدیت کنید پس با ما همراه باشید!

سی پنل برای راحتی کارانواع ویرایش ها را ارائه کرده است

سی پنل با ارائه ویرایش های مخلتف نیاز ها و سلیقه های انواع کاربران را برآورده کرده است. ما در ادامه انواع ویرایش های سی پنل را به شما معرفی کرده و در مورد آنها توضیح می دهیم.

سی پنل ویرایش LTS : در این نسخه شما می توانید نسخه مورد را تا زمانی که سی پنل از آن پشتیبانی می کند انتخاب کنید.

سی پنل ویرایش STABLE : در این نسخه ویرایش پایدار بهترین ویرایش سی پنل می باشد. پس از اینکه ویرایش RELEASE در معرض عموم قرار گرفت پس از مدتی ممکن است نقص ها و ایراد های ان توسط عموم گزارش و رفع شود. این ویرایش معمولا از امکانات جدید تا زمان تست کامل استفاده نمی کند. اما بهترین پیشنهاد برای سرویس های میزبانی وب است.

سی پنل ویرایش RELEASE : تمام امکانات جدید به صورت کامل تست شده است. نصب های جدید سی پنل معمولا روی این ویرایش هستند. این ویرایش قبل از ویرایش پایدار منتشر می شود.

سی پنل ویرایش CURRENT : امکانات جدید تست شده و تایید شده اند. اما ممکن است تمام قابلیت های پیشنهادی شامل آن نباشد. این ویرایش قبل از انتشار اصلی ( RELEASE ) منتشر می شود.

سی پنل ویرایش EDGE : ویرایش EDGE معمولا برای نسخه هایی هستند که با تازگی توسط سی پنل منتشر شده اند و تقریبا هیچ آزمایشی یا ازمایشات کمی در دنیای واقعی روی آنها انجام شده است. بنابراین در صورت انتخاب این ویرایش نگرانی مشکلات امنیتی هنوز وجود دارد. امکانات این نسخه معمولا در حال تغییر است. این نسخه معمولا فاقد اسناد رسمی عمومی می باشد. شما می توانید از ویرایش EDGE برای سازگاری یا تست استفاده کنید. این ویرایش برای ارائه محصولات سروری مانند میزبانی وب توصیه نمی شود.

آموزش بروز رسانی سی پنل :

برای آپدیت سی پنل ابتدا وارد پنل whm خود می شویم سپس از طریق WHM پس از ورود به این صفحه در تب cPanel روی گزینه Upgrade to Latest Version کلیک می کنیم.

سپس بر روی Click to upgrade کلیک می کنیم ، در این مرحله اگر شما از آخرین نسخه سی پنل استفاده می کنید اما قصد نصب مجدد آخرین نسخه ویرایش آن را دارید می توانید تیک Force a reinstall even if the system is up to date.  علامت می زنیم.

نکته مهم : با تیک زدن این مورداطلاعات شما حذف نخواهد شد!

در قسمت Update Settings می توانید ویرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه بروز رسانی خودکار cPanel :

در همان صفحه قسمت Daily Updates را روی Automatic قرار دهید. در صورتی که روی Manual Updates Only قرار بگیرد به معنی آپدیت دستی می باشد و در صورتی که روی Never Update قرار گیرد سی پنل شما هرگز آپدیت نمی شود.

در صورتی که Operating System Package Updates روی Automatic تنظیم شود بعضی از پکیج های خودکار بروز رسانی می شوند.

در صورتی که Apache SpamAssassin™ Rules Updates روی Automatic  تنظیم شود قوانین SpamAssassin به صورت خودکار بروز رسانی می شوند.

 

بروز رسانی سی پنل از طریقSSH

برای آپدیت سی پنل از SSH ابتدا وارد اس اس اچ سرور سرور خود شوید و از دستورات زیر استفاده کنید :

آپدیت اسکریپت های سی پنل :

/scripts/updatenow

آپدیت سی پنل به آخرین نسخه ویرایش انتخاب شده :

/scripts/upcp —force

آپدیت Mysql تا آخرین نسخه از ورژن انتخاب شده در سی پنل :

/scripts/mysqlup –force

آپدیت Exim تا آخرین نسخه در سی پنل :

scripts/exim4 –force

برطرف ساز مشکلات جدید

/scripts/fixeverything

در پایان سی پنل خود را ری استارت کنید :

/etc/init.d/cpanel restart

نحوه تغییر ویرایش سی پنل توسط ssh

برای تغییر ویرایش های سی پنل توسط ssh از دستورات زیر استفاده کنید. برای مثال ما قصد داریم ویرایش Stable را به RELEASE تغییر دهیم.

فایل زیر را ویرایش کنید : سه سوت

nano /etc/cpupdate.conf

به دنبال خط زیر بگردید :

CPANEL=stable

سپس به خط زیر آن را تغییر دهید :

CPANEL=release

سپس فایل را ذخیره کنید و با دستور زیر سی پنل را آپدیت کنید.

/scripts/upcp —force
تبریک می گوئیم این آموزش به پایان رسید با آموزش های بعدی ما را همراه کنید.
نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *