پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با یک اموزش کاربردی دیگر تحت عنوان آموزش بالا بردن امنیت سایت پس تا انتهای این مطلب ما را مثل همیشه همراهی کنید!

آموزش بالا بردن امنیت سایت
آموزش بالا بردن امنیت سایت

امنیت مهم ترین مساله برای تمامی وب سایت ها می باشد معمولا سایت ها از یک زبان برنامه نویسی و یا سیستم مدیریت محتوا و یا اسکریپت های مختلف استفاده می کنند و به دلیل محبوبیت تمامی سیستم هایی که بر روی سایت ها نصب می گردد دارای باگ هایی می باشند داشتن باگ در دنیای امروزی چیز طبیعی می باشد و می توان با بهینه سازی امنیت یک سایت تمامی مشکلات سایت را برطرف و از هک شدن و ایجاد مشکل در وب سایت جلوگیری نمود ما امروز در این مقاله راه کارهایی به شما اموزش می دهیم که با انجام این کارها می توانید امنیت سایت خود را بالا برده و به اصطلاح سایت خود را ایمن کنید.

نکته مهم: شرکت یا فردی که سایت شما را طراحی نموده ، می بایستی توجه کنید که فقط طراح سایت می باشند و مسئولیت امنیت سایت یا وب سایت بر عهده خودتان می باشد!

در ضمن ایمن کردن سایت فرقی نمی کند که سایت شما بزرگ باشد به اصلاح سایت پیچیده و پربازدید باشد و یا اینکه یک وب سایت کوچک شخصی باشد و می بایستی تمامی سایت ها بهینه شده و روش بهینه سازی نیز که به روش های زیر اعلام می کنیم برای تمامی وب سایت ها کاربرد دارد و قابل انجام و یکسان می باشد.

۱- بروزرسانی مرتب وب سایت :

حتما تمامی افزونه های به کار رفته و مورد استفاده در سایت و هسته اصلی سیستم مدیریت محتوا و یا زبان برنامه نویسی و نرم افزارهایی که با ان سایت شما نوشته شده است را حتما بروزرسانی کنید به طور مثال اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید از قسمت پیشخوان سپس قسمت بروزرسانی ها می توانید وردپرس خود را به صورت مرتب بروز رسانی کنید.

۲- تهیه گواهینامه اس اس ال SSL :

یکی از مهمترین راهکارهای ایمن کردن سایت و بالا بردن امنیت سایت تهیه گواهینامه اس اس ال SSL بر روی دامنه می باشد به این صورت که بعد از تهیه گواهینامه اس اس ال اورجینال آدرس ورودی سایت شما از http:// به اچ تی تی پی اس https:// منتقل خواهد شد و سایت شما ایمن و از پوروتوکل ایمن برخوردار خواهد بود و بر سئو سایت شما نیز تاثیر زیادی دارد و موتور جستجوگر گوگل سالها پیش اجبار کرد تمامی وب سایت ها از اس اس ال استفاده نمایند.

SSL مخفف Secure Sockets Layer یکی دیگر از پروتکل های ضروری جهت افزایش امنیت سایت است. SSL اطلاعات شخصی بازدید کننده را بین وب سایت و پایگاه داده شما در حین انتقال رمزگذاری می کند تا از خواندن آن توسط سودجویان جلوگیری کند.

۳- انتخاب رمز مناسب :

با وجود بسیاری از وب سایت ها، پایگاه های داده و برنامه هایی که به رمز عبور احتیاج دارند، به خاطر سپردن گذرواژه تمامی بخش های مدیریتی دشوار بوده و در نهایت بسیاری از افراد برای به خاطر سپردن اطلاعات ورود به سیستم، از رمز عبور مشابه در همه مکان ها استفاده می کنند. اما این یک اشتباه امنیتی قابل توجه است.

سرور مجازی فنلاند

شما به جهت افزایش امنیت سایت خود نیاز است تا برای هر بخش ورود، یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد کنید. با رمزهای عبور پیچیده ، تصادفی و دشوار سایت خود را ایمن کرده و سپس گذرواژه ها را خارج از فهرست وب سایت خود ذخیره کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است از یک مخلوط ۱۴ رقمی از حروف و اعداد به عنوان رمز عبور استفاده کنید. سپس می توانید رمزعبور (ها) را در یک فایل آفلاین، یک تلفن هوشمند دیگر ذخیره کنید. همچنین از استفاده از هرگونه اطلاعات شخصی در داخل رمز عبور خود خودداری کنید. از تولد یا نام حیوان خانگی خود استفاده نکنید.

سعی کنید گذرواژه شما غیر قابل حدس زدن باشد، متاسفانه در بسیاری از موارد با وب سایت هایی استفاده کرده ایم که از گذرواژه هایی چون sitename123456 استفاده کرده بودند که این یک تهدید جدی برای امنیت سایت است.

کاموا

نکته بعدی به جهت افزایش امنیت سایت تغییر گذرواژه در فاصله زمانی کم است، شما به جهت بالا بردن امنیت سایت خود باید گذرواژه های خود را حداکثر پس از ۲ ماه تغییر دهید. سعی کنید رمز ورود شما باید ترکیبی از اعداد و علائم باشد و حروف بزرگ و کوچک باشد.

۴- استفاده از میزبان مناسب :

پیشنهاد می شود حتما و حتما برای میزبانی سایت خودتان از یک شرکت معتبر و مناسب استفاده کنید هرچه کیفیت سرویسی که خریداری کنید بهتر باشد امنیت سایت شما نیز بالاتر خواهد بود !

۵- تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ :

مهمترین مساله در زمینه میزبانی وب و سایت داری تهیه نسخه پشتیبان و بکاپ از سایت هستش حتما روزانه از سایت خود بکاپ تهیه کنید در صورتی که یک درصد سایت شما مشکل خورد سریعا بکاپ را ریستور کنید ، در نظر داشته باشید اکثر سرویس دهنده های میزبانی سایت که به شما هاست ارائه می کنند تهیه نسخه بکاپ منظم در سرور مجزا بر عهده شرکت میزبان شما می باشد.

و …

اینها نکاتی می باشد که شما براحتی می توانید وب سایت خود را ایمن کنید

نگارنوین با تیم متعهد و متخصص خود اماده خدمت رسانی در این زمینه به تک تک شما عزیزان می باشد و شما می توانید در خواست ایمن سازی وب سایت خود را از طریق راههای ارتباطی با ما مطرح کنید و همکاران پکیج های متنوعی را به شما ارائه می کنند.

تبریک می گوئیم آموزش بالا بردن امنیت سایت به پایان رسید با اموزش و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *