پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

چگونه کارشناس شبکه حرفه ای شوید؟

چگونه کارشناس شبکه حرفه ای شوید؟

با شما هستیم با چگونه کارشناس شبکه حرفه ای شوید؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

سرور مجازی بورس

کارشناس شبکه حرفه ای

امروزه شبکه کردن کامپیوترها به یکی از نیازهای مهم شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک تبدیل شده است، فرقی نمیکند چه شرکتی با چه موضوع فعالیتی باشد، در حال حاضر همه شرکت ها و سازمانها مجبورند برای امور جاری و اداری روزانه شان از کامپیوتر استفاده نمایند و هر شرکتی که بیش از یک کامپیوتر داشته باشد این نیاز را حتما خواهد داشت که اطلاعات مورد نیاز و مهم شرکت را بین این کامپیوترها به اشتراک بگذارد تا هر کاربری با هر کامپیوتری در محیط فعالیت اداری بتواند در اسرع وقت به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد. این نیاز یعنی به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی و داده های مورد نیاز فقط از طریق شبکه کردن تمام کامپیوترهای موجود در شرکت و اتصال آنها امکانپذیر است.

بهترین روش برای یادگیری شبکه و گذراندن دوره های آن چیست؟

یا چگونه از یک حوزه دیگر به دنیایی شبکه های کامپیوتری راه پیدا کنیم؟ و یا بسیاری از مراجعین این سوال برایشان پیش می آید که چگونه در کمترین زمان ممکن و با سرعت یک متخصص شبکه شوند؟ در یک پاسخ خلاصه در مورد دوره ها باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که دوره های شبکه باید الزاما به ترتیب خاصی و با رعایت پیش نیاز گذرانده شوند تا بتوان از آنها راندمان بالائی گرفت. حتی اگر رشته شما IT، کامپیوتر نرم – سخت افزار و یا رشته های مرتبط بوده است، حتما و حتما دوره Network + را بگذرانید که بنیان و اساس و پیش نیاز تمام دوره های آموزش شبکه می باشد. لازم به ذکر است راههای میانبر و سریع صرفا شما را از احاطه و اشراف بر روی علوم شبکه دور خواهد نمود.

ترتیب دوره های مورد نیاز آموزش شبکه

پس از گذراندن Network + جهت پیدا کردن تسلط کامل روی مباحث شبکه حتما باید از دوره های مایکروسافت شروع کنید که یه دوره پایه و ضروری برای مهندسین شبکه می باشد. دوره های آموزشی مایکروسافت با درس Installing and Configuring Windows 10 آغاز می گردد

در ادامه آن وارد مباحث windows server 2016 می شوید که شامل ۳ درس زیر است:
Exam 70-740: Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016
Exam 70-741: Networking with Windows Server 2016
Exam 70-742: Identity with Windows Server 2016

حال می توانید درصورت داشتن فرصت کافی، دو شاخه مایکروسافت و سیسکو را همزمان ادامه دهید.
دوره های آموزشی Cisco از درس CCNA Route & Switch شروع میشود و پس از گذراندن این درس و آشنایی کامل با مبحث Cisco می توانید بر اساس نیاز خود دوره های سیکو را ادامه دهید که برخی از درس های کاربردی آن عبارتند از:
CCNP Route
CCNP Switch
CCNP Tshoot
CCIE Route & Switch
CCNA Security

مهم ترین نکته به هنگام شروع کار در حوزه شبکه چیست؟

پس از گذراندن دوره های Microsoft و CCNA شما با اصول مربوط به شبکه و سیستم های کامپیوتری آشنا شدید و مدارک لازم را اخذ نمودید، قدم بعدی این است که مشغول به فعالیت شوید. یکی از کلیدی ترین مسائل در زمینه شبکه های کامپیوتری داشتن تجربه عملی می باشد. چیزی که تنها و تنها با کار کردن با تجهیزات و دستگاه های واقعی و مواجه شدن با مشکلات و پیدا کردن راه حل برای آنان بدست می آید.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که به هنگام شروع کار در این حوزه به خاطر داشته باشید که جایگاه ابتدایی که به شما تخصیص پیدا می کند دائمی نخواهد بود و شما با هدف کسب تجربه عملی ناگزیر به سپری کردن این دوران در سطوح پایین می باشید و همین کسب تجربه به شما کمک خواهد نمود تا در ادامه فرصت های شغلی به مراتب بهتری نصیب شما شود. بنابراین شما جهت ارتقاء دانش، مهارت و شغل خود نیاز به خواندن دوره های تخصصی تر شبکه خواهید داشت که با توجه به نیاز بازار کار و علاقه شخصی خود می توانید شروع به یادگیری دوره های زیر نمائید:
لینوکس (LPIC)
مجازی سازی (Virtualization)
امنیت (Security)
میکروتیک (Mikro Tik)

کلام آخر

فناوری به سرعت در حال تغییر است و ممکن است آن چه که امروز به عنوان یک فناوری محسوب می شود فردا منسوخ شده قلمداد شود. پس لازم است تا شما که کار در حوزه شبکه و حوزه IT را انتخاب نموده اید نه تنها در حوزه شبکه، بلکه در سایر حوزه های مربوط به IT همواره به روز یا در اصطلاح Update باشید. حوزه شبکه بسیار رقابتیست و لازمه حضور شما در موقعیت های شغلی و کسب درآمد های مناسب، آگاهی و برخورداری شما از مهارت های لازم و بروز در این حوزه می باشد.

کاموا

تبریک می گوییم مقاله چگونه کارشناس شبکه حرفه ای شوید؟ پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *