پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

توضیح در مورد مفاهیم اندازه های رک سرور

با شما هستیم با آموزش مفاهیم اندازه های رک سرور در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

در هنگام خرید سرور ، تصمیم گیری در مورد روش های مختلف نصب، یک گزینه چالش برانگیز است. چرا که اندازه های موجود برای طراحی یک رک سرور بسیار متنوع بوده و بستگی به استفاده مردم از آن سرورها دارد. به همین دلیل متأسفانه تصمیمی گیری برای این موضوع به سادگی انتخاب اندازه یک خانه یا محل کار نیست.

البته شما می توانید فقط با آشنایی و درک چند متغیر مربوط به طراحی سرور، در کمترین زمان یک خرید درست و کاربردی داشته باشید. بنابراین تا زمانی که از عمق، ارتفاع و پهنای مورد نیاز سرور و لوازم جانبی آن آگاه باشید، می توانید در پایان خریدی مناسب انجام دهید. سایر عوامل مانند نیازهای حرارتی و امنیت نیز باید در مراحل بعدی در نظر گرفته شوند، چرا که می توان آنها را در صورت نیاز تغییر داده و تعویض کرد.

ارتفاع رک سرور

ارتفاع رک سرور، یکی از محبوب ترین روش ها برای طبقه بندی سرور است. اکثر افراد رک مدنظر خود را با توجه به ارتفاع خاص آن مانند “رک های سرور ۴۲U” یا همان “قفسه های ۷ فوتی” برچسب گذاری می کنند.

منظور از حروف U در عبارت ۴۲U، مخفف “rack units” یا “U-Space” است که برابر با ۱.۷۵ اینچ است. اگر می خواهید رک های پایگاه داده خریداری کنید، لازم است بدانید که ارتفاع استاندارد آنها ۴۸U و در بعضی موارد ۴۲U می باشد. دلیل این که می گوییم اندازه استاندارد ۴۸U می باشد، این است که در این ارتفاع به اندازه کافی فضا وجود دارد. به عبارتی این ارتفاع فضای کافی برای توسعه را داشته و با آن می توان به راحتی به تجهیزات دسترسی پیدا کرد. گاهی نیز ممکن است محفظه های رک را ببینید که ارتفاعی معادل ۲۲U و ۲۷U دارند. رک هایی با این ابعاد را معمولا یک “نیمه-رک” استاندارد می‌نامند.

افراد زیادی که در این صنعت مشغول به کار هستند، رک ها را در اندازه هایی غیراستاندارد ایجاد می کنند. به خصوص این موضوع در مورد رک های فریم‌باز (open-frame) بیشتر صدق می کند. رک های فریم‌باز به دلیل وزن کم و قابلیت انعطافی که دارند، می توانند تا ارتفاع ۷۰U نیز برسند. از طرف دیگر نیز این مدل رک ها می توانند ارتفاع بسیار کوتاهی به اندازه ۵U داشته باشند. همچنین محفظه های رک سرور cabinet نیز وجود دارند که می توانند ارتفاعی معادل ۱۸U یا ۳۷U داشته باشند.

عمق رک سرور

بر خلاف ارتفاع ، عمق رک سرورها معمولاً با واحد اینچ اندازه گیری شده و از نظر اندازه نیز بسیار کمتر هستند. عمق رک های سرور می توانند از ۰ تا ۵۰ اینچ باشند، اما عموماً در عمق ۲۴ و ۴۸ اینچی ساخته می شوند. یک قفسه ۲۴ اینچی برای تجهیزات شبکه منازل، تجهیزات AV ، پچ‌پنل ها و غیره مناسب است.

عمق ۲۹ اینچی که برای رک های فریم‌باز بسیار استاندارد است، با بسیاری از سرورهای Dell ،HP ، IBM و Cisco سازگار می باشد. عمق های بزرگتر از این ابعاد می توانند تجهیزات بیشتری را در خود جای داده و فضای بیشتری برای مدیریت کابل و سایر لوازم جانبی فراهم کنند.

پهنا و عرض رک سرور

معمول‌ترین و استاندارترین عرض رک سرور، اندازه ۱۹ اینچ است. بیشتر تجهیزات نصب شده روی رک و به ویژه سرورها، دارای عرض ۱۹ اینچ بوده که از یک حفره تا حفره سمت دیگر اندازه گیری می شود. از این رو رک باید ۱۹ اینچ عرض داشته و متناسب با این فناوری باشد.

امروزه بسیاری از رک ها با عرض خارجی ۲۴ اینچ عرضه می شوند. البته عرض خارجی ۲۴ اینچی به دلیل صفحه های استاندارد ۴۸ اینچی پایگاه داده، اندازه‌ای کاملاً منطقی است؛ چرا که صفحات پایگاه داده معمولا در ابعاد ۲۴X24 اینچ هستند. بنابراین یک رک استاندارد با عمق ۴۸ اینچ و عرض ۲۴ اینچ، آسان‌تر با فضای صفحات موجود در پایگاه داده مطابق می شود. در واقع یک رک با عمق ۲۴ اینچ، بدون هیچ مشکلی دقیقاً فضای یک صفحه را اشغال می کند.

تعداد زیادی رک وجود دارد که دارای عرض نصب ۱۹ اینچ و عرض بیرونی ۲۴ هستند. این ابعاد باعث می شود تا فضای موجود برای مدیریت کابل ها، نصب PDU ها و یا تجهیزات نظارتی وجود داشته باشد.

مقایسه رک‌ های ۲-post و رک‌ های ۴-post

عنصر نهایی که باید هنگام اندازه گیری رک های سرور مورد توجه قرار گیرد، نوع رک است. رک‌ های ۲-post و رک‌های ۴-post از انواع مختلف رک بوده که تفاوت هایی دارند.

یک رک‌ ۲-post از دو ستون عمودی قائم ساخته می شود، در حالی که یک رک‌ ۴-post از چهار ستون ساخته شده است. درباره رک‌ های ۲-post محدودیتی در زمینه عمق رک نصب شده وجود دارد، به این صورت که ممکن است ساختار به نوعی باشد که مانع قرار گرفتن مجموعه دیگری از post ها شود. با این حال در بیشتر موارد می توان از رک‌ های ۲-post برای فناوری های سبک‌تر یا لوازم جانبی که به عمق کمتری نیاز دارند، مانند سوئیچ ها، پچ‌پنل ها، روترها و تجهیزات مخابراتی استفاده کرد.

از طرف دیگر رک‌ های ۴-post می توانند وزن بسیار بیشتری از رک‌ های ۲-post داشته باشد، زیرا ریل ها و قفسه ها در هر ۴ پست به یکدیگر متصل می شوند. اما از طرفی نیز عمق نصبی که این رک ها ارائه می دهند، بیشتر از رک‌ های ۲-post می باشد.

حتی اگر رک‌ های ۲-post دارای محدودیت هایی در عمق و وزن باشند، باز هم می توانند به اندازه یک رک استاندارد برای پایگاه های داده مورد استفاده قرار بگیرند. نیمه‌رک هایی که از نوع ۲-post هستند، حدود ۲۴U و رک های کامل حدود ۴۵U ارتفاع دارند. دلیل دیگری که می توان آنها را کمی بلندتر از حد انتظار دانست این است که برخی رک‌ های ۲-post را می توان با کمک یک caster kit ، به یک رک‌ های ۴-post تبدیل کرد.

کدام یک از ابعاد رک سرور، برای کسب و کار من مناسب است؟

اکنون که تمام عناصر مختلف موجود در یک رک سرور را بررسی کردیم، شما باید تنظیمات کلی و اهداف خود از نصب یک رک را نیز در نظر بگیرید.

اگر در حال نصب رک برای وسایل خانه یا محل کار خود با تجهیزات محدود هستید، ممکن است یک رک نیمه بزرگ یا کوچکتر کافی باشد. اما اگر تجهیزات بیشتری دارید باید از یک رک ۴ پایه استفاده کنید، زیرا آنها قابلیت نصب سرور از جلو و عقب را دارند. به علاوه نصب تجهیزات در یک رک سرور قفل شده، از دستکاری آنها محافظت می کند.

اگر در حال آماده سازی نصب رک خود در اتاق سرور یا پایگاه داده هستید، بهتر است فضا را بیشتر از اندازه مورد نیاز فعلی خود در نظر بگیرید. چرا که در حال حاضر فضای خالی رک را می توان با پنل های خالی پر کرد تا جریان هوا مناسب باشد. اما در صورت توسعه و رشد کسب و کارتان، ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشید. همچنین اگر رک های سروری را پیدا کردید که با ابعاد خاص پنل های شما مطابقت دارند، آنها را خریداری کرده و روند سازماندهی و نصب آنها را بسیار ساده‌تر پیش ببرید.

سرور مجازی بورس

تبریک می گوییم مقاله آموزش معرفی مفاهیم اندازه های رک سرور پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آت

 

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *