پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

مزایا و معایب اشتراک گذاری فایل ها (File Sharing) چیست؟

مزایا و معایب اشتراک گذاری فایل ها (File Sharing) چیست؟

با شما هستیم با مزایا و معایب اشتراک گذاری فایل ها (File Sharing) چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

مزایا و معایب اشتراک گذاری فایل ها (File Sharing) در شبکه چیست؟

به اشتراک گذاری فایل روشی است که توسط برخی از سازمان ها که در آن چندین کارمند به فایل های مشابه دسترسی دارند، استفاده می شود. نحوه دسترسی به فایل ها بسته به محیط کاربر متفاوت است. فایل ها می توانند بین دو رایانه به اشتراک گذاشته شوند، به این صورت که فایل ها در یک رایانه ذخیره شده و کاربر دیگری از طریق ایستگاه کاری خود به آنها دسترسی پیدا می کند.

همچنین ممکن است فایل ها به جای ذخیره شدن در یک رایانه محلی، در یک سرور داخل شبکه ذخیره شوند. سپس چندین کاربر می توانند به طور همزمان با مجوزهای مختلف مانند فقط خواندن (read-only)، به فایل ها دسترسی پیدا کنند. در محیط های ابری نیز فایل ها در سروری ذخیره شده و افراد از طریق اتصال اینترنت ایمن به آنها دسترسی پیدا می کنند.

از آنجایی که اشتراک گذاری فایل ها یک روش برای نظارت بر روی داده های سازمانی محسوب می شود، قبل از استفاده از آن باید مزایا و خطرات احتمالی استفاده از اشتراک فایل را ارزیابی کنید. با این کار می توانید تعیین کنید که چه نوع سیستمی می تواند در جهت جلوگیری از اتلاف داده و از بین رفتن آنها به شما کمک کند.

مزایای اشتراک گذاری فایل ها

  1. باعث صرفه جویی در وقت می شود.

حین استفاده از این روش دیگر کارمندان نگران مشکلات احتمالی هنگام ارسال فایل ها از طریق ایمیل، بارگذاری یا دانلود آنها نیستند. در عوض آنها می توانند به سرعت به داده های مورد نیاز خود در صورت نیاز دسترسی پیدا کنند.

  1. عدم وجود نسخه های مختلف از یک فایل

به جای داشتن چندین نسخه از یک فایل با اطلاعات مختلف، تمام اطلاعات در یک محل بوده و همیشه به روزترین نسخه از آنها موجود است.

  1. صرفه‌جویی در هزینه ها

هنگام ذخیره داده ها در یک سرور شبکه یا سرور ابری، لازم نیست نگران این باشید که کاربران فضای ذخیره سازی کافی در ایستگاه های کاری خود دارند تا فایل ها را ذخیره کنند.

  1. جلوگیری از حذف شدن داده ها

در صورت خرابی رایانه ها، می توان داده های ذخیره شدن در سرور را با تهیه یک نسخه پشتیبان برگرداند.

  1. امکان تنظیم دسترسی های مختلف روی فایل ها

شما می توانید ساختار فایل های ذخیره شده روی شبکه را به گونه‌ای پیکربندی کنید که فقط آن دسته از کارمندانی که نیازمند دسترسی به داده ها هستند، از آن برخوردار باشند. علاوه بر این شما حتی می توانید کارهایی را که آنها با فایل ها انجام می دهند مانند فقط خواندن (read-only)، به روزرسانی (update) و ذخیره (save) مشاهده و کنترل کنید.

معایب و مشکلات اشتراک گذاری فایل ها

  1. احتمال سرقت داده های اختصاصی و مهم

اگر کارمندی در سازمان شما عقاید و یا داده های اختصاصی کارمند دیگری را برداشته و به نفع خود از آنها استفاده کند یا آنها را بفروشد، قانون را نقض کرده است. در چنین شرایطی اگر برنامه‌ای ایمن برای به اشتراک گذاری فایل ها و نظارت بر روی دزدی های احتمالی نداشته باشید، پیدا کردن شخص مسئول دشوار است.

  1. به میزان مشخصی از سرعت و پهنای باند نیاز دارید.

اشتراک فایل ها به حداقل سرعت اینترنتی نیاز دارد تا بتوان سریع و به آسانی به داده ها دسترسی داشت. اگر سرعت لازم وجود نداشته باشد، دسترسی به فایل ها بسیار کسل کننده است.

  1. افزایش خطر حین به اشتراک گذاشتن فایل ها به صورت عمومی

هنگامی که فایل ها به اشتراک گذاشته می شوند، خطر بیشتری وجود دارد که یک کارمند یا هکر خارجی بخواهد داده های محرمانه شرکت شما را در یک انجمن عمومی بصورت آنلاین به اشتراک بگذارد.

  1. افزایش خطر آلوده شدن فایل ها

خطر آلوده شدن فایل ها توسط بدافزار، باج افزار و ویروس ها در این روش افزایش می یابد. به عنوان مثال یک ویروس در یکی از رایانه‌ های متصل به شبکه سرور وجود داشته و هنگام دسترسی آن رایانه به سرور برای دسترسی به فایل ها، ویروس به سرور و سایر سیستم های متصل به آن منتقل می شود.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله مزایا و معایب اشتراک گذاری فایل ها (File Sharing) چیست؟ پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *