پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

قطع و وصل شدن تلفن هنگام استفاده از اینترنت

قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت

با شما هستیم با قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

دلایل قطع و وصل شدن اینترنت

برخی از مهم ترین دلایل قطع و وصل شدن اینترنت شامل موارد ذیل می باشد:

  • استفاده نکردن از اسپلیتر
  • عدم اتصال سیم های مودم
  • قطعی اینترنت از سمت شرکت ارائه دهنده
  • خرابی سیم کشی ساختمان
  • قرار دادن مودم در جای نامناسب

قطع و وصل شدن اینترنت هنگام زنگ تلفن

استفاده از اینترنت و تلفن به صورت همزمان یکی از مزایای استفاده از مودم های ADSL می باشد، گاهی ممکن است در هنگام صبحت تلفنی صدای به اصطلاح خش خش یا نویز زیادی را بشنوید که احساس بدی را به شما منتقل خواهد شد.

اصلی ترین علت این مشکل می تواند مربوط به عدم استفاده از اسپلیتر یا نویز گیر باشد اما گاهی نیز ممکن است به دلیل خرابی سیم کشی و یا خرابی تلفن نیز این اتفاق پیش آید لازم به ذکر است در صورتی که در منزل خود چند دستگاه تلفن دارید هر کدام از تلفن ها باید اسپلیتر جداگانه داشته باشد، عدم استفاده از این دستگاه کوچک می تواند موجب قطع شدن اینترنت در زمان مکالمه و همچنین شنیدن صدای نویز شود.

قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت

اسپلیتر چیست؟

یکی از راه های خلاصی از قطع و وصل شدن مداوم اینترنت استفاده از اسپلیتر (splitter) می باشد، اما اسپلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور کلی اسپلیترها وظیفه ی جداسازی (صدا) voice و (دیتا)data را دارند، کلمه ی split به معنای جداسازی می باشد و اسپیلتر قطعه ی کوچکی است که وظیفه ی جدا کردن سیگنال تلفن اصلی را به یک خط ADSL و یک سیگنال خط تلفن برای گوشی دارا می باشد.

این وسیله ی کوچک دارای سه پورت می باشد که یکی از آن ها ورودی و ۲ پورت دیگر خروجی است، به طور کلی اسپیلتر می تواند بسیاری از مشکلات مانند قطع و وصل شدن تلفن و نویز را برطرف سازد علاوه بر این باعث افزایش سرعت اینترنت نیز خواهد شد.

قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت

اسپلیترها چگونه کار می کنند؟

همان طور که پیش تر اشاره شد اسپلیتر (Micro Filter ) یا میکروفیلتر توانایی جداکردن صدا از دیتا را دارد، این وسیله از تداخل امواج با یکدیگر جلوگیری خواهد کرد از آن جایی که سیگنال تلفن به صورت صوتی است و محدوده ی آن فرکانس بالایی ندارد به عنوان سیگنال آنالوگ شناخته می شود یعنی سیگنالی که با گذشت زمان مقدار آن نیز تغییر می کند، در مقابل سیگنالی که به مودم می رسد صوتی نیست بلکه به صورت داده یا همان دیتا می باشد و این سیگنال به عنوان سیگنال های دیجیتالی شناخته شده و فرکانس بسیار بالایی نیز دارد.

پس به این ترتیب خط تلفنی که اینترنت adsl دارد دو سیگنال به صورت دیجیتال یا همان داده و صوت دارد البته خط تلفن های فاقد adsl تنها شامل سیگنال های صوتی می باشند به طور کلی اسپلیت ها عملی شبیه به فیلتر کردن را انجام می دهند یعنی اجازه ی عبور فرکانس های بالا یا همان دیتا را به تلفن نمی دهد، این کار مانع از تداخل بین سیگنال ها خواهد شد و شما می توانید علاوه بر برقراری تماس صوتی بدون نویز از خدمات اینترنتی به بهترین شکل، بدون قطع شدن و با بالاترین سرعت استفاده نمایید.

نحوه ی اتصال اسپلیتر به مودم و تلفن

اتصال اسپلیتر بسیار ساده می باشد برای این کار باید تنها ۳ سیم را به سه پورت این وسیله متصل نمایید، با کمی دقت متوجه خواهید شد که در کنار هر یک از پورت ها نوشته یا عکسی وجود دارد که نشان دهنده ی نحوه ی اتصال سیم های مربوطه می باشد در کنار پورت ورودی که پورتی به صورت تک در یک طرف اسپلیتر می باشد کلمه ی LINE نوشته شده و در کنار ۲ پورت دیگر عبارت Modem یا DSL و در کنار پورت دیگر Phone نوشته شده است. برای اتصال سیم ها باید خط تلفن را به عنوان ورودی متصل کرد و در ۲ پورت خروجی نیز سیم اتصال به مودم و تلفن را قرار داد.

قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت

توجه داشته باشید اگر در صورت استفاده از اسپلیتر تلفن شما همچنان دچار نویز و یا قطعی می باشد لازم است تلفن را از مودم فاصله دهید همچنین می توانید با خاموش کردن مودم تلفن را به صورت جداگانه بررسی کرده تا متوجه شوید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر چرا که گاهی ممکن است این قطعه دچار خرابی شده باشد، از آن جایی که قیمت این دستگاه مناسب می باشد بهتر است در صورت خرابی اقدام به تعویض آن کنید.

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله قطع و وصل شدن تلفن و اینترنت پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *