پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه

سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه

با شما هستیم با سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

حفاظت از اطلاعات دامنه چیست؟

حفاظت از اطلاعات دامنه را به اسامی دیگری مانند مخفی سازی اطلاعات دامنه یا حفاظت از Whois هم می‌شناسند. این سرویس اطلاعات خصوصی ثبت‌کننده‌ی دامنه را از دیتابیس عمومی Whois مخفی می‌کند.

Whois سازمانی است که تمام داده‌های ثبت‌کنندگان دامنه را مدیریت می‌کند. به‌صورت پیش‌فرض، تمامی اطلاعات مالک دامنه به‌علاوه‌ی nameserverهای آن در Whois نمایش داده می‌شوند. اگر شخصی نام دامنه‌ای را بداند، با واردکردن آن در هر ابزار جست‌وجوی Whois، می‌تواند به اطلاعات مالک دامنه دست پیدا کند. این اطلاعات عبارت‌اند از: نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات مربوط به دامنه مانند تاریخ ثبت، تمدید و انقضای دامنه.

با استفاده از سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه، اطلاعات خصوصی مالک دامنه مخفی‌شده و به‌جای آن اطلاعات رجیسترار آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

به‌عنوان‌مثال به تصویر زیر توجه کنید:

سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، پس از استفاده از سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه اطلاعات شخصی مالک دامنه دیگر در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

چرا به حفاظت از اطلاعات دامنه نیاز دارید؟

هنگامی‌که یک دامنه را خریداری می‌کنید، رجیسترار شما باید بر اساس قوانین ICANN اطلاعات تماس شما را وارد کند. همان‌گونه پیش‌تر عنوان کردیم، ICANN سازمانی است که آدرس‌های اینترنتی را مدیریت می‌کند.

سرویس حفاظت از حریم خصوصی، اطلاعات تماس شخصی شما را مخفی می‌کند. اما دلیل این کار چیست؟

امروزه تقریباً تمامی افراد امکان دسترسی به اینترنت را دارند. بدین معنی که تقریباً هر شخصی می‌تواند به آدرس ایمیل و شماره تلفن شما دسترسی داشته باشد. ۴ دلیل عمده برای استفاده از سرویس مخفی سازی اطلاعات وجود دارد:

۱. حفاظت از اطلاعات شخصی

سرقت اطلاعات شخصی همچنان موضوعی رایج در دنیای وب است. آن‌قدر که تقریباً هر ۲ ثانیه یک سرقت جدید در دنیا صورت می‌گیرد! بنابراین ما باید از اطلاعات شخصی خود از عملیات بانکی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی محافظت کنیم. این موارد امنیتی برای دامنه هم باید انجام شوند.

در رکوردهای Whois آن‌قدر اطلاعات وجود دارد که یک سارق حرفه‌ای بخواهد برای شما مشکل‌ساز شود. با استفاده از سرویس مخفی سازی اطلاعات دامنه، دست سارقین از اطلاعات خصوصی شما کوتاه خواهد ماند.

۲. توقف درخواست‌های ناخواسته

نمایش اطلاعات تماس شخصی شما مانند ارسال دعوت‌نامه برای افرادی مانند بازاریاب‌های تلفنی، اسپمر و سارقین است. سرویس‌های مخرب بی‌شماری وجود دارند که از اطلاعات Whois استفاده می‌کنند؛ به‌خصوص برای سایت‌هایی که اخیراً به ثبت رسیده‌اند.

اندکی پس از ثبت دامنه، سیل تماس‌های تلفنی و ایمیل از جانب ارائه‌دهندگان خدمات سئو، بهینه‌سازی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، خدمات ایمیل، موقعیت‌های فریلنس و غیره به‌سوی مالک دامنه روانه خواهد شد.

در این شرایط، پیش از هر اقدامی مستقیماً با رجیسترار خود تماس بگیرید و از پاسخ دادن به ایمیل‌ها و تماس‌های افراد ناشناس خودداری کنید.

بدتر از همه اینکه با نزدیک شدن به زمان تاریخ انقضای دامنه، کلاه‌بردارانی با عنوان سرویس تمدید دامنه با مالک تماس می‌گیرند. این افراد مطمئناً قصد تمدید دامنه را ندارند. کلاه‌برداران می‌توانند بدون اینکه مالک باخبر شود، دامنه را انتقال داده و باعث هزینه‌های بسیار زیادی درازای خدمات جعلی خود شوند.

۳. محافظت از ایمیل

هنگامی‌که از ثبت دامنه خصوصی استفاده می‌کنید، رجیسترار شما یک ایمیل (به‌جز ایمیل اصلی شما) در دیتابیس Whois وارد می‌کند. این کار باعث می‌شود از درخواست‌های کلاه‌برداران در امان بمانید.

۴. جلوگیری از سرقت دامنه

سرقت دامنه یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی مالکین دامنه است.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت دامنه، قفل کردن دامنه است که البته توسط رجیسترارهای معتبر انجام می‌شود.

بدین ترتیب دیگر کسی نمی‌تواند دامنه‌ی شما را انتقال دهد، مگر اینکه به نحوی به حساب کاربری رجیسترارتان دست پیدا کند.

مخفی شدن اطلاعات شما از Whois باعث خواهد شد تا افراد خرابکار نتوانند به حساب کاربری شما دست پیدا کنند.

اگر حفاظت از اطلاعات Whois فعال باشد، ایمیل مجوز انتقال دامنه از جانب کلاه‌بردار به‌جای آدرس ایمیل رجیسترار، به آدرس ایمیل ذکرشده ارسال شده و درنتیجه مجوزی برای این کار صادر نخواهد شد.

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله سرویس حفاظت از اطلاعات دامنه پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *