پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

دامنه نامحدود چیست؟

با شما هستیم با دامنه نامحدود چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

دامنه نامحدود چیست؟

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

در عبارت دامنه نامحدود در حالی که بخش “نامحدود” قابل درک است، اما بخش “دامنه” در این عبارت ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به‌نظر برسد. برای پلن‌های هاستینگ با دامنه محدود primary domains و add-on domains معمولاً تنها مواردی هستند که شامل این خصوصیت هستند. یک primary domain همان وب‌سایتی است که شما اکانت میزبانی خود را با آن ایجاد و راه‌اندازی می‌کنید، در حالی که  add-on domains دامنه‌های ثانویه‌ای هستند که پس از آن ایجاد می‌شوند.

دامنه‌های subdomains و parked domain محدود نیستند. subdomains بخش‌های ثانویه وب‌سایت‌های شما هستند که اغلب فضاهای جانبی را برای بازدیدکنندگان اختصاص می‌دهند مانند فروم‌ها، پروفایل‌ها، کانال‌های پشتیبانی و موارد دیگر. parked domain که به‌صورت  name-only هستند، فاقد وب‌سایت یا ایمیل مرتبط به خود هستند و اغلب برای هدایت دامنه‌های مرتبط، به وب‌سایت اصلی استفاده می‌شوند.

آیا می توان تعدادی از دامنه های نامحدود را با یک اکانت میزبانی کرد؟

پلن‌های هاستینگ ارائه شده با دامنه نامحدود به مشتری امکان می‌دهد هر تعداد وب‌سایت مورد نیاز خود را اضافه کند. با این توصیف احتمال اعمال محدودیت‌های دیگر وجود دارد که مهمترین آن پهنای باند و تعداد ایمیل‌های مجاز است. در حالی که هر یک از سایت‌ها دامنه متفاوتی دارند، اما تمامی آنها از منابع یکسان در یک سرور مشترک، استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه پلن‌های دامنه نامحدود، غالباً با پهنای باند نامحدود ارائه می‌شوند، اما این به معنای افزایش سرعت انتقال داده‌های ارسال شده و دریافت شده توسط وب‌سایت شما نیست. این قابلیت ممکن است منجر به کند شدن سرعت انتقال داده در تمام وب‌سایت‌های شما و نه فقط یکی از آنها شود. در خصوص ایمیل‌ها نیز بسیاری از هاست‌ها محدودیت‌هایی در تعداد ایمیل‌های قابل ارسال در یک بازه زمانی (ساعتی) از یک سرور واحد دارند. در آخر آنکه هر یک از دامنه‌ها کماکان نیاز به ثبت نام مجزا دارد. در حالی که پلن هاستینگ شما برای unlimited domain دارای یک قیمت ثابت برای تمام دامنه‌ها در یک اکانت واحد است، هزینه‌های مربوط به ثبت دامنه برای هر وب‌سایت جدا بوده و سالانه تمدید می‌شود. اگرچه هزینه ثبت یک دامنه نسبتاً ارزان است، اما برای ثبت ده‌ها یا صد‌ها دامنه مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا هستید.

شرایط شرکت های هاستینگ برای دامنه نامحدود

مطالعه شرایط و ضوابط پلن‌های هاستینگ دامنه نامحدود همواره مهم است، زیرا ممکن است این شرایط در بین شرکت‌های میزبانی وب متفاوت باشد. برخی از آنها امکان ارائه پلن دامنه های نامحدود را مشروط به ثبت دامنه، قبل از ورود به سیستم خودشان در نظر گرفته اند. در حالی که در برخی شرکت‌ها این امر مستلزم ثبت دامنه از طریق شرکت آنها است تا بعدها بخشی از پلن unlimited domain آنها شوید.

مزایا و کاربرد هاستینگ دامنه نامحدود

پلن‌های هاستینگ دامنه نامحدود به شما امکان می‌دهد تمامی دامنه‌های خود را در یک ارائه دهنده میزبانی وب و در یک حساب کاربری داشته باشید، که گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که ایده‌های مختلفی برای وب‌سایت‌های خود دارند مانند نویسندگان یا کارآفرینان. مزایای دامنه های نامحدود عبارتند از:

  • ثبت دامنه تضمین می‌کند که هیچ شخص دیگری نمی‌تواند از نام دامنه شما استفاده کند. می‌توانید دامنه را برای یک یا چند سال با هزینه سالانه نسبتاً پایین ثبت کنید. اگر دامنه ثبت شده شما هنوز با یک وب‌سایت مرتبط نیست، به آن دامنه پارک شده parked domain گفته می‌شود.
  • بسیاری از پلن‌های هاستینگ unlimited domain را با اکانت‌های ایمیل نامحدود ارائه می‌دهند. صاحبان کسب‌و‌کار‌ها و کارآفرینان می‌توانند هر اکانت‌ ایمیل را با یک نام دامنه ایجاد کرده و آن را به کارمندان خود اختصاص دهند.
  • از آنجا که اکثر وب‌سایت‌ها فقط بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ مگابایت از فضای ذخیره‌سازی را استفاده می‌کنند و ترافیک بالایی ندارند، می‌توانند بدون نیاز به پهنای باند و فضای ذخیره نامحدود، یک پلن هاستینگ با unlimited domain تهیه کنند.

چه نوع هاستینگی برای پشتیبانی دامنه نامحدود مناسب است؟

میزبانی دامنه های نامحدود بیشتر در پلن‌های هاست اشتراکی، سرور مجازی و ابری ارائه می‌شود. مطمئناً پلن‌های هاستینگ سرور مجازی و سرور ابری منابع بیشتری برای پشتیبانی از دامنه های نامحدود در اختیار دارند. همچنین با یک پلن هاستینگ اشتراکی احتمالاً با downtime بالا و یا زمان لود بالا برای هر یک از دامنه‌های خود مواجه خواهید شد، زیرا تمامی آنها (و سایر اکانت‌های در حال استفاده از آن سرور) در حال تحمیل بار بیش از حد به سرور هستند.

آیا افراد در یک هاست می توانند شبکه سایت ها را ببینند؟

Internet Corporation for Assigned Names and Numbers یا به اختصار ICANN، دامنه‌های ثبت شده را ملزم می‌کند تا پایگاه داده و اطلاعات تماس شخصی خود را در WHOIS به نمایش بگذارد. سایت WHOIS اطلاعات دامنه‌ها‌ی ثبت شده را مدیریت می‌کند و آن را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب با دریافت هزینه‌ای اضافی، خدمات حفاظت از حریم خصوصی دامنه (domain privacy) ارائه می‌کنند. این سرویس اطلاعات شخصی شما که به WHOIS ارسال شده است را با اطلاعات ارائه دهندگان میزبانی وب جایگزین می‌کند. در مثال domain.com مشابه تصویر زیر  نشان داده شده است که چگونه اطلاعات شما در WHOIS با domain privacy یا بدون آن نمایش داده می‌شود.

دامنه نامحدود چیست؟

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله دامنه نامحدود چیست؟ پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *