پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با مطلب تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید!

تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی

در این مطلب به یک سئوال مهم جواب خواهم داد سوالی که: سرور مجازی بهتر است و یا اینکه سرور فیزیکی سخت افزاری؟!

سازمان ها برای برنامه ها و داده های خود به راهکارهای پردازش و ذخیره سازی ایمن، قابل اعتماد و با کارایی بالا نیاز دارند. یک نظرسنجی اخیر از اولویت‌های مدیر ارشد اطلاعات (CIO) نشان داد که موضوعات زیر حوزه‌های اصلی تمرکز برای بسیاری از برنامه‌های فناوری اطلاعات هستند:

بازیابی و تداوم کسب و کار
خدمات ابری
مدیریت هزینه
در دنیای تجارت امروز، مدیریت فناوری اطلاعات وظیفه یافتن راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها را بر عهده دارد که نیاز سازمانشان را برای کاهش ریسک، رفتارهای متنوع با انواع داده‌ها، و در بسیاری از موارد، انطباق مقرراتی با واقعیت‌های زندگی در شرایط پس از آن را متعادل می‌کند. جهان همه گیر این توازن نیاز به نگاهی جدید یا فکری دوباره به پرسش سرورهای مجازی در مقابل فیزیکی دارد.

به دلیل الزامات پیچیده کسب و کار و مزایا و معایب هر گزینه، این انتخاب ساده ای در بسیاری از سازمان ها نیست. در این پست وبلاگ، مزایا و خطرات سرورهای فیزیکی و محیط‌های مجازی و ۱۱ عامل را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند بهترین را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

سرورهای مجازی در مقابل سرورهای فیزیکی
از آنجایی که همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از ساختمان‌های اداری را بسته است، توجه ویژه‌ای بر ابزار استفاده از مرکز داده و سرورهای مجازی به جای میزبانی سخت‌افزار فیزیکی در دفتر متمرکز شده است. با دسترسی محدود و ترس از قرار گرفتن در معرض ویروس، دسترسی به منابع سرور از راه دور از طریق شبکه می تواند خطر را کاهش دهد. استفاده از یک مرکز داده خطر را کاهش می دهد زیرا این امکانات به سطح زیرساخت حیاتی می رسد و دسترسی حتی در طول همه گیری محافظت می شود.

تصمیمات گذشته در مورد استفاده از سرورهای فیزیکی از طریق مجازی اکنون در واقعیت دنیای جدید نیروی کار از راه دور سنجیده می شود. از سوی دیگر، تصمیمات گذشته برای انتقال سرورها به فضای ابری، چه در محیط‌های کولوکیشن یا سرورهای مجازی، اکنون به یک تصمیم هوشمندانه تبدیل شده است – حداقل برای اکثر شرکت‌ها.

واقعیت همچنان پابرجاست، حتی در دنیای امروزی، هنوز یک مورد استفاده برای سرورهای فیزیکی وجود دارد. و باید با سنجیدن جوانب مثبت و منفی به تصمیم نزدیک شد.

تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی

مزایا و معایب سرورهای فیزیکی
سرورهای فیزیکی عموماً تحت مالکیت، مدیریت و نگهداری کارکنان شرکت شما هستند.

مزایای سرورهای فیزیکی:

تیم فناوری اطلاعات شما ۲۴/۷/۳۶۵ به منابع سرور اختصاصی شما دسترسی کامل دارد، که می تواند برای عملیات های پر تقاضا یا حیاتی تجاری مفید باشد.
بسته به نیاز شما، سرور ممکن است در محل یا در یک مکان مناسب قرار گیرد.
کارکنان فناوری اطلاعات شما می توانند به طور کامل سرور را مطابق با مشخصات و نیازهای تجاری شما سفارشی و پیکربندی کنند.
معایب سرورهای فیزیکی:

هزینه نسبتاً بالای خرید سرور، تعمیر و نگهداری و در صورت خرابی سخت افزار، تعویض.
کارکنان فناوری اطلاعات شما مسئولیت راه اندازی، پیکربندی و نگهداری را به صورت مستمر بر عهده خواهند داشت.
اگر در تنظیمات یا تعمیرات مشکل دارید، ممکن است نیاز به استخدام یک پیمانکار یا فروشنده برای کمک داشته باشید.
از آنجایی که شما سخت افزار را خریداری کرده و مالک آن هستید، پس از رسیدن به حداکثر حجم کاری، کاربران نمی توانند فضای ذخیره سازی را با افزایش های کوچک افزایش دهند.
نیاز به فضای فیزیکی یا هم موقعیتی دارد.

مزایا و معایب سرورهای مجازی
مجازی‌سازی معمولاً در فضای ابری یا روی سرورهایی انجام می‌شود که تحت مالکیت، نگهداری و خارج از سایت قرار دارند. استخدام یک فروشنده میزبانی که خدمات ابری ایمن ارائه می دهد رایج ترین روشی است که سازمان ها به مجازی سازی تغییر می دهند.

تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی

مزایای سرورهای مجازی:

هزینه های اولیه کمتر، زیرا نیازی به خرید سخت افزار ندارید.
پتانسیل برای هزینه های طول عمر کمتر در پیکربندی و نگهداری.
دسترسی به کمک متخصص در راه اندازی، پیکربندی، نگهداری و مجوزهای نرم افزار.
کاهش نیاز به استعدادهای IT داخلی
پتانسیل برای ادغام سرورها و افزایش کارایی حجم کاری.
کاهش ردپای محیطی، به دلیل بار کاری مشترک.
معایب سرورهای مجازی:

بالقوه برای هزینه های ماهیانه تکرار شونده بالاتر، در مقابل سرمایه گذاری اولیه بالاتر.
مشکلات احتمالی در مورد سازگاری برنامه، که بهتر است با یک فروشنده آگاه صحبت شود.
همه فروشندگان نمی توانند توافقنامه شما را با افزایش های کوچک افزایش دهند، که تا حد زیادی به خط مشی های فروشنده و قراردادهای سطح خدمات (SLA) بستگی دارد.
شما دیگر به طور مستقل کنترل سرور فیزیکی خود و برنامه های در حال اجرا بر روی آنها را ندارید.
آیا سرورهای مجازی یا سرورهای فیزیکی برای کسب و کار من مناسب هستند؟
از آنجایی که جهان به سرعت به سمت انتقال تمامی برنامه‌ها و داده‌ها به فضای ابری سریع‌تر حرکت می‌کند، شرکت‌های بزرگ‌تر پیشرو هستند. شرکت ها با نرخی دو برابر بیشتر از مشاغل کوچک مجازی سازی می کنند.

طبق گفته Spiceworks، بیش از نیمی از کل مشاغل انتظار دارند تا سال ۲۰۲۱ از مجازی سازی ذخیره سازی و مجازی سازی برنامه ها استفاده کنند. از زمان همه گیری جهانی، این تعداد به احتمال زیاد افزایش یافته است.

در اینجا برخی از عواملی است که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر گرفته شود:

۱. بودجه
مزیت اصلی مجازی سازی صرفه جویی در هزینه است. مطالعات موردی نشان می دهد که شرکت ها می توانند سالانه ده ها یا حتی صدها هزار دلار از طریق مجازی شدن به دست آورند. در حالی که هزینه های مجازی سازی را به صورت ماهانه پرداخت می کنید، می توانید در موارد زیر صرفه جویی کنید:

تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی

سخت افزار
گسترش
خدمات رفاهی
امکانات
کار/استعداد انسانی
مجازی‌سازی همچنین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با افزایش نسبتاً کوچک مقیاس خود را افزایش دهند. با مجازی سازی، شما از هزینه نیاز به راه اندازی یا از کار انداختن سرورها رها می شوید.

از نظر استفاده از سرور کولوکیشن، مصرف برق با سرورهای جدیدتر کارآمدتر می شود. مزیت آن این است که مشتریان را قادر می سازد در هزینه خود صرفه جویی کنند، زیرا انرژی معمولاً بیشترین هزینه را در یک محیط colo دارد.

۲. عملکرد
صرف نظر از گزینه ای که انتخاب می کنید، درک کامل نیازهای کسب و کار شما بسیار مهم است. فروشنده مجازی‌سازی مناسب می‌تواند به شما در فرآیند درک اینکه کدام داده‌ها، برنامه‌ها و فرآیندها برای عملکرد و سلامت شرکت شما حیاتی هستند کمک کند.

سرور مجازی انگلیس

برخی از برنامه های کاربردی ممکن است به منابع سرور اختصاصی بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا تحمل ریسک در عملکرد کاهش یافته است. در موارد دیگر، وقتی صحبت از دارایی هایی می شود که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است خوب باشد که عملکرد و سرعت را فدای صرفه جویی در هزینه کنید.

صرف نظر از مسیری که می روید، درک نیاز شما به عملکرد برای داشتن بهترین تجربه با تجهیزات اختصاصی یا فروشنده مجازی سازی بسیار مهم است.

اتصال مستقیم به خدمات ابری استفاده از سرویس ابری مانند AWS و Azure را آسان‌تر کرده است. دریافت مدارهای GigE و ۱۰ GigE با استفاده از Atlantech Online Cloud Connect یا سرویس‌های مشابه، آن را کاربردی‌تر از اتکا به اتصالات از طریق اینترنت عمومی می‌کند.

۳. تداوم کسب و کار
از آنجایی که سرورهای مجازی سازی خارج از سایت قرار دارند، از نظر بازیابی بلایای طبیعی از مزیت فوری برخوردار هستید. در بسیاری از موارد، فروشندگان با برنامه ریزی مناسب برای کاهش ریسک می توانند برنامه ریزی تداوم کسب و کار شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. هنگام تصمیم گیری، توانایی شرکت خود را برای تحمل از دست دادن دارایی یا دوره های در دسترس نبودن داده ها در نظر بگیرید.

۴. کاهش خطر
کاهش ریسک در نهایت به پیکربندی سرورهای اختصاصی یا مجازی شما بستگی دارد. اگر کل حجم کاری شرکت شما بر روی یک قطعه تجهیزاتی که در داخل یا در محیط مجازی یک فروشنده قرار دارد متعادل باشد، شکست می تواند ویرانگر باشد.

در بسیاری از موارد، شرکت‌ها می‌توانند با روی آوردن به فروشندگان مجازی‌سازی که حفاظت‌های مناسبی را در برابر خرابی سخت‌افزار و پشتیبان‌گیری در داخل و خارج از سایت ارائه می‌دهند، ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

۵. امنیت اطلاعات
امنیت سرورهای فیزیکی یا مجازی شما تا حد زیادی به پیکربندی، دانش کارکنان و محیط بستگی دارد. مانند کاهش ریسک، این عوامل بسته به نیازهای منحصر به فرد یک کسب و کار و منابع داخلی می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. برای بسیاری از سازمان‌ها با حداقل بودجه یا سخت‌افزار، تغییر به مجازی‌سازی می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی در حفاظت از امنیت داشته باشد.

۶. کنترل فضا و محیط زیست
دارایی های داده بسیاری از سازمان ها به سرعت در حال افزایش است، که می تواند چالش های مرتبط با فضا را برای تیم های فناوری اطلاعات ایجاد کند. اگر فضای کافی برای ذخیره و حفظ کنترل دما روی سرورهای خود را ندارید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که سرورهای فیزیکی یا مجازی سازی را در نظر بگیرید. با افزایش دارایی های داده شما، حفظ دما و رطوبت مناسب می تواند چالش برانگیزتر شود.

۷. دانش کارکنان
آیا کارکنان شما دانش و پهنای باندی برای مدیریت مناسب جذب سرور، نگهداری، پیکربندی و امنیت دارند؟ شاید مهمتر از آن، آیا آنها از بهترین شیوه ها برای افزایش کارایی و تحقق صرفه جویی در هزینه آگاه هستند؟ تغییر به مجازی سازی می تواند تیم فناوری اطلاعات شما را از پرداختن به ذخیره سازی داده ها و مدیریت سرور رها کند و به آنها اجازه دهد تا بر روی اولویت ها و فرصت های دیگر برای صرفه جویی در هزینه تمرکز کنند.

۸. رشد پیش بینی شده در حجم کار
وقتی مجازی هستید، اضافه کردن فضای ذخیره سازی یا قدرت پردازش بیشتر می تواند به سادگی مکالمه با فروشنده شما باشد. در بیشتر موارد، به طور قابل توجهی آسان‌تر است که سرورهای خود را با مجازی‌سازی افزایش یا کاهش دهید، زیرا شما مسئول جذب، راه‌اندازی، پیکربندی و آزمایش سرور فیزیکی نیستید. اگر دارایی های داده یا نیازهای برنامه های کاربردی کسب و کار شما به سرعت در حال رشد هستند، می توانید با تغییر فوری به مجازی سازی، به میزان قابل توجهی در زمان و منابع صرفه جویی کنید.

کاموا

۹. طرح های مهاجرت
بسیاری از سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند به مرور زمان حجم کاری خود را به آرامی به مجازی‌سازی منتقل کنند. اگر هدف شما این است، با فروشنده خود در مورد ابزارهای مهاجرت موجود خود ارتباط برقرار کنید و در مورد سازگاری برنامه گفتگو کنید.

اجازه ندهید ترس از مهاجرت پیچیده مانع تصمیم شما برای رفتن به طور عمده مجازی شود. اکثر کسب‌وکارها دریافتند که مهاجرت به مجازی‌سازی، حتی زمانی که به آرامی در طول زمان انجام شود، بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند.

۱۰. نوع داده
انواع خاصی از بارهای کاری ماموریت حیاتی نیستند و ممکن است نیازی به استقرار مجازی نداشته باشند. ممکن است دارایی‌های داده خاصی داشته باشید که شامل پرداخت، سلامت یا انواع دیگری از اطلاعات که مشمول الزامات نظارتی هستند نباشد. در این موارد، استفاده از یک سرور فیزیکی اولیه که قبلاً مالک آن هستید، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در یک مطالعه موردی در کالج وست مینستر، تیم فناوری اطلاعات تصمیم گرفت از سرورهای فیزیکی برای ذخیره فیلم دوربین استفاده کند در حالی که بیشتر حجم کاری خود را به مجازی سازی منتقل می کند. تیم Westminster احساس کرد که می‌تواند مسئولیت و خطر ذخیره‌سازی این داده‌ها را در محل، با استفاده از یک سرور اصلی که قبلاً متعلق به آن بود، جذب کند.

۱۱. نیازهای انطباق
اگر لازم است به HIPAA، PCI، Sarbanes-Oxley یا سایر الزامات نظارتی پایبند باشید، ارزیابی دقیق توانایی خود برای حفظ انطباق در داخل، بسیار مهم است. هم سرورهای فیزیکی و هم سرورهای مجازی باید تمام استانداردهای تعیین شده توسط قانون را رعایت کنند. به طور معمول، انطباق توسط حسابرسان مستقل تأیید و اندازه گیری می شود

اگر به مجازی سازی فکر می کنید، یک کپی از آخرین گزارش یک فروشنده بالقوه در مورد انطباق (ROC) از حسابرسی بخواهید.

مجازی در مقابل فیزیکی: کدام یک برای شما بهتر است؟
بسته به مورد استفاده شما، پاسخ درست ممکن است استفاده از سرورهای مجازی و فیزیکی در یک مرکز داده کولوکیشن باشد.

میزبانی سرور مجازی به بلوغ رسیده است و ما شاهد رویکردهای ترکیبی بیشتری هستیم که در آن سرورهای رو به روی وب ممکن است مجازی و پشتی باشند، سرورهای خرد کننده داده در یک مرکز داده کولو قرار می گیرند و در نتیجه یک محیط ترکیبی ایجاد می شود.

تبریک می گوئیم مطلب تفاوت سرور مجازی با سرور فیزیکی به پایان رسید با اموزش های بعدی ما را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *