پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

با شما هستیم با تاثیر سرعت سایت بر سئو در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

در این مقاله قصد داریم با تاثیر سرعت سایت بر سئو آشنا شویم.

همان‌گونه که پیش‌تر هم عنوان کردیم، گوگل از چندین فاکتور برای امتیازدهی به وب‌سایت شما استفاده می‌کند. معمولاً این فاکتورها مربوط به محتوای سایت (متن، URL، عنوان، سربرگ و غیره) یا اعتبار سایت (قدمت نام دامنه، تعداد و کیفیت لینک‌ها و غیره) هستند. شما می‌توانید با صرف فقط ۵ دقیقه در روز، سایت خود را سئو کنید.

البته در سال ۲۰۱۰ میلادی شرکت گوگل اعلام کرد که سرعت سایت هم بر روی امتیازدهی تاثیر خواهد داشت. سرعت سایت به مدت‌زمانی گفته می‌شود که کاربر پس از وارد کردن نام سایت، می‌تواند محتوای آن را مشاهده کند.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت سایت

متأسفانه تعریف دقیق سرعت سایت همچنان در حدس و گمان است. اما یک نکته کاملاً واضح است: عملکرد ضعیف سایت منجر به تجربه‌ی ضعیف مشتری خواهد شد؛ و سایتی که تجربه‌ی مشتریانش ضعیف باشد سزاوار رتبه‌های پایین‌تر در نتایج جست‌وجوی گوگل است.

اما گوگل از چه پارامترهایی برای اندازه‌گیری سرعت سایت استفاده می‌کند؟ در ادامه به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

نکته: درحالی‌که گوگل عمداً مشخص نکرده است که دقیقاً چه جنبه‌هایی از سرعت سایت بر روی رتبه‌بندی آن تاثیر می‌گذارد، به‌جرئت می‌توان گفت که مرتبط بودن محتوا یکی از این عوامل است.

زمان بارگذاری سایت

منظور از زمان بارگذاری سایت، زمانی است که محتویات سایت به‌صورت کامل نمایش داده شوند. بارگذاری کامل سایت یعنی بتوانید بر روی تمام محتوای آن کلیک کنید. برخی اوقات ممکن است محتوا کامل بارگذاری نشده باشند، اما می‌توانید بر روی گزینه‌های سایت کلید کنید. بارگذاری کامل یعنی تمام تصاویر، تبلیغات و لینک‌های سایت در دسترس باشند.

گوگل هنوز اعلام نکرده است که زمان بارگذاری سایت دقیقاً به چه معناست. اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند که این زمان مربوط به نمایش کامل مستندات و محتوای سایت است. تحقیقات صورت گرفته بر روی زمان بارگذاری سایت نشان می‌دهند که این عامل تأثیر چندانی بر سئو ندارد.

زمان اولین بایت

زمان اولین بایت یا Time to First Byte به‌اختصار (TTFB) به مدت‌زمانی اطلاق می‌شود که پس از وارد کردن آدرس سایت، مرورگر شما اولین بایت را از وب سرور دریافت می‌کند. به‌عبارت‌دیگر این پارامتر شامل تأخیر شبکه در ارسال درخواست شما به وب سرور، فرایند پردازش درخواست توسط وب سرور و ایجاد پاسخ، و زمان ارسال پاسخ از وب سرور و دریافت آن در مرورگر شماست.

نتایج آزمایش‌های صورت گرفته بر روی TTFB نشان می‌دهند که رابطه‌ی مستقیمی بین این عامل و نتایج امتیازدهی گوگل وجود دارد. هرچه TTFB سایت پایین‌تر بوده و زمان پاسخگویی آن سریع‌تر باشد، امتیاز آن نسبت به سایت‌های با TTFB بالا و زمان پاسخگویی کند، بهتر خواهد بود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهند که زمان اولین بایت، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر روی سرعت سایت است.

سایز صفحه

عامل اثرگذار بعدی، ساز صفحات وب‌سایت است. منظور از سایز صفحه، تمام بایت‌هایی است که برای بارگذاری کامل صفحه (شامل تصاویر، فونت‌ها، تبلیغات و غیره) دانلود می‌شوند.

نتایج آزمایش‌ها بر روی این عامل تعجب‌آور است. هرچه سایت پیچیده‌تر باشد، امتیاز کمتری می‌گیرد و بالعکس سایت‌های ساده که از پیچیدگی کمتری برخوردارند، امتیاز بالاتری می‌گیرند!

محتوای تصاویر

علاوه بر محتوا و سایز صفحات سایت، محتوای تصاویر هم بر روی سرعت سایت تأثیرگذار هستند. انتظار می‌رود که سایت‌های با تصاویر بیشتر به‌کندی بارگذاری شوند؛ اما جالب است بدانید این عامل هم مانند زمان بارگذاری سایت، تأثیر چندانی بر رتبه‌بندی جست‌وجو ندارد.

تاثیر سرعت هاست و سرور بر سئو سایت

پیش‌تر توضیح دادیم که زمان اولین بایت، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر روی سرعت سایت است. زمان اولین بایت مستقیماً به زیرساخت سایت شما بستگی دارد. اگر از یکی از سرویس‌های هاست، سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، عوامل زیر بر سرعت سایت شما تأثیر خواهند گذاشت:

تعداد اشتراک

یکی از سرویس‌های رایج برای وب‌سایت‌های کوچک و کم ترافیک، سرویس میزبانی اشتراکی یا هاست اشتراکی است. در این سرویس منابع سرور بین چندین کاربر تقسیم می‌شوند و درنتیجه هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد، سرعت سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد.

منابع سرور

اگر از سرویس سرور مجازی (VPS) یا سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، منابع سرور از قبیل پردازنده، RAM، هارد و … در سرعت سایت شما نقش بسزایی ایفا خواهند کرد. بنابراین در انتخاب نوع پکیج میزبانی وب و اعتبار دیتاسنتر باید خیلی دقت کنید.

نوع وب سرور

عامل مهم دیگری که بر روی سرعت سایت شما تأثیر می‌گذارد، نوع وب سرور سایت شماست. یک وب سرور مناسب باید بتواند ترافیک سایت شما را مدیریت کرده و با کش کردن اطلاعات استاتیک، سرعت سایت شما را افزایش دهد.

استفاده از AMP

شرکت گوگل اخیراً اعلام کرد که سرعت بارگذاری سایت‌ها در تلفن‌های همراه در رتبه‌بندی آن‌ها تأثیر دارد. AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Page بوده و معنی آن افزایش سرعت لود شدن صفحات وب در موبایل است.

AMP یک چارچوب جدید و منبع باز است که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا بتوانند صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. بدین ترتیب صفحات به‌راحتی در موبایل بارگذاری شده و کاربران به‌سادگی می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

نتیجه‌گیری

سرعت سایت یکی از فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی در نتایج جست‌وجو است. در این میان TTFB از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. صاحبان وب‌سایت باید بتوانند راهی برای بهینه‌سازی TTFB سایت خود پیدا کنند. عواملی همچون استفاده از CDN ، بهینه‌سازی برنامه، دیتابیس و همچنین استفاده از وب سرور مناسب می‌توانند باعث کاهش TTFB سایت شما شوند.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله تاثیر سرعت سایت بر سئو پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *