پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

بیت کوین چیست؟

با این مقاله با شما هستیم  با بیت کوین چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلب بپردازید.

بیت کوین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که توسط مردم کنترل می‌شود.

بیت کوین‌های رایگان

نگار نوین علاوه بر آشنایی شما عزیزان سرورهایی نیز برای استفاده از بیت کوین در نظر دارد. هیچ عنوان نقطه شروع جالبی برای آشنا شدن با چنین پدیده بزرگی نیست، در این مطلب قرار است این انقلاب پولی را بشکافیم و آن را از نظر تمامی جنبه‌ها مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به سوالاتی که از این ارز دیجیتال در ذهن دارید، پاسخ دهیم.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مختصر بگوییم، می‌توانیم بیت کوین را به عنوان نوعی پول در شکل دیجیتال تعریف کنیم. این تعریف خیلی ساده است و بسیاری از جنبه‌های آن را نادیده می‌گیرد، اما برای شروع کار کافی به نظر می‌رسد.

بیت کوین پول دیجیتالی است که می‌توانید با آن سفارش‌ آنلاین انجام دهید، خرید کنید و یا اینکه آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. همین کارکردهای مختلف و استفاده‌های متفاوتی که از آن می‌توانید داشته باشید، شاید مهمترین دلیل و بهترین پاسخ به این سوال باشد که چرا باید با بیت کوین بیشتر آشنا شوید.

از این ارز دیجیتال به عنوان نوعی پول یاد کردیم. پس برای شناخت بهتر آن، ابتدا لازم است که با پول و تاریخچه‌ آن نیز بیشتر آشنا شویم.

بیت‌کوین تحت کنترل چه کسی است؟

بیت کوین توسط هیچ فرد یا گروه خاصی کنترل نمی‌شود.

بیت کوین در واقع تحت کنترل هیچ یک از این گروه‌ها، دولت‌ها یا افراد خاص دیگر نیست. نکته جالبی که بهتر است ناگفته نماند این است که همکاری و فعالیت گروه‌های مختلف حاضر در شبکه‌ بیت کوین، موجب تداوم حیات و رشد آن می‌شوند.

هدف بیت‌کوین چیست؟

به طور خلاصه هدف پیدایش بیت کوین انتقال و یا ذخیره امن پول است. از همین جهت آن را می‌توان یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن دانست. بیت کوین در واقع کنترل واقعی پول را به دست خود افراد برگردانده و با کلمه عبور ویژه‌ای که کلید خصوصی نام دارد، تنها مالکین این کلیدها قادر به خرج کردن و انتقال بیت کوین‌ها خواهند بود.

سازنده Bitcoin چه کسی است؟‌

بیت کوین اواخر سال ۲۰۰۸ متولد شد. احتمالا بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ و اتفاقات مربوط به آن دوران را از اخبار به یاد داشته باشید. در همین دوران بود که فرد یا گروه ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، مقاله‌ای را به تعداد زیادی از متخصصین علم رمزنگاری ارسال کرد که در آن از پول الکترونیکی جدیدی صحبت کرده بود. ساتوشی ناکاموتو در این مقاله که از به عنوان وایت پِیپِر هم یاد می‌کنند، بیت کوین و نحوه کار کردن آن را شرح داده بود.

سازنده بیت کوین فرد یا گروه ناشناسی تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است

ارزش آن چگونه تعیین می‌شود؟

ارزش بیت کوین توسط فرد یا گروه خاصی تعیین نمی‌شود. همانطور که قیمت طلا در بازارهای جهانی براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، قیمت بیت کوین نیز در صرافی‌ها و کارگزاری‌ها بر اساس دو عامل اصلی عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. در صورتی که نیروی عرضه در بازار بیشتر از تقاضا باشد، قیمت‌ها در جهت نزولی و کاهش یافتن حرکت خواهند کرد تا زمانی که دوباره میزان تقاضا برابر با عرضه شود.

از سوی دیگر بیت کوین را می‌توان دارای یک ارزش بنیادین نیز دانست که مقدار آن با توجه به وضعیت شبکه‌اش و هزینه‌ای که ماینرها برای استخراج یک واحد از آن صرف می‌کنند، به دست می‌آید. با وجود شیوه‌های ارزش‌گذاری مختلف، در نهایت قیمت بیت کوین توسط عرضه‌ای که می‌تواند از سوی استخراج‌کنندگان باشد و یا تقاضایی که از سوی سرمایه‌گذاران شکل گرفته‌ است، تعیین می‌شود.

بیت کوین چیست؟

حمل و انتقال بیت‌کوین نسبت به طلا و پول چه برتری دارد؟

یکی از ویژگی‌های برتر بیت کوین نسبت به نسل‌های قدیمی پول مانند طلا، حمل آسان آن بدون توجه به مقدار مبلغ موردنظر است. در گذشته برای حمل مبالغ سنگین، تجار باید کیسه‌های پر از سکه‌های طلا را بر چهارپایان سوار می‌کردند که البته این کار خطرات خاص خودش را نیز داشت و ممکن بود در میانه مسیر، راهزن‌ها دستبرد بزنند. اما با بیت کوین هر میزان و مبلغی را می‌توانید تنها با یادداشت رشته عبارت‌هایی که کلید خصوصی نام دارد، جابجا کنید.

نگهداری بیت کوین با نرم‌افزار یا سخت‌افزارهایی که کیف پول نام دارند، انجام می‌شود.
بیت کوین چیست؟

چگونه کار می‌کند؟

تا به اینجای کار درباره اینکه بیت کوین چیست، برای چه هدفی ساخته شده و چه ویژگی‌هایی دارد صحبت کردیم. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که بیت کوین چگونه کار می‌کند و قابلیت‌های ویژه‌ای که گفته شد چگونه در این سیستم پیاده‌سازی شده‌اند.

داده‌های مربوط به تراکنش‌ یا همان انتقال بیت کوین، نوعی اطلاعات به حساب می‌آیند که تمامی افراد در شبکه آن‌ها را نگهداری می‌کنند. بهتر است به جای کلمه افراد مشارکت‌کننده در شبکه از واژه نود (node) یا گره که به معنی دستگاه‌های متصل به شبکه است، استفاده کنیم؛ چرا که هر فرد می‌تواند از چندین دستگاه برای اتصال به شبکه استفاده کند و هر یک از آن‌ها موجودیتی جداگانه از دید شبکه داشته باشند.

بیت کوین از کجا میاد؟

پاسخ این سوال که بیت کوین‌ها توسط چه کسی ساخته می‌شوند با اینکه انگیزه ماینرها برای فعالیت در شبکه چیست، یکی است. اولین استخراج‌کننده‌ای که در شبکه زودتر از بقیه موفق شود معمای ریاضی بلاک را پیدا کند، پاداشی معادل واحدهای پولی خود شبکه یعنی همان بیت کوین دریافت می‌کند. این پاداش برای ماینرها از دو منبع اساسی تامین می‌شود:

  1. کارمزد یا هزینه تراکنش‌ها که توسط کاربران مشخص شده است.
  2. پاداش بلاک که پس از حل بلاک، به استخراج‌کننده برنده تعلق می‌گیرد.

 

بیت کوین چیست؟

 

تراکنش‌های بیت کوین رایگان نیستند و کاربران برای جلب توجه ماینرها برای تایید کردن تراکنش‌هایشان، باید مبلغ مشخصی بیت کوین را به عنوان هزینه و کارمزد آن تعیین کنند. ماینرها نیز به طور منطقی به انتخاب تراکنش‌هایی علاقه نشان می‌دهند که کارمزدشان نسبت به بقیه بالاتر است.

چه عواملی قیمت آن را تعیین می‌کنند؟

همانطور که گفته شد، قیمت بیت کوین در حالت کلی توسط نیروهای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. اما به صورت جزئی‌تر تعدادی از عوامل وجود دارند که می‌توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند. برای نمونه قانون‌گذاری‌ها و ممنوع اعلام کردن استخراج یا خرید و فروش بیت کوین در یکی از کشورهای بزرگ از نظر اقتصادی، می‌تواند بر روی قیمت آن تاثیرگذار باشد. وضعیت توسعه، تصمیمات توسعه‌دهندگان، رویدادها و اتفاقات مهم و موردانتظار نیز از جمله عوامل دیگری هستند که می‌توانند بر روی قیمت بیت کوین اثر بگذارند.

چگونه بیتکوین بخریم؟

خرید بیت کوین از سایت‌های فروشنده و یا به‌طور مستقیم از طریق افراد دیگر انجام می‌پذیرد. شما می توانید با روش‌های مختلفی مانند کارت‌های اعتباری، حساب‌های اینترنتی و یا حتی با سایر ارزهای دیجیتال، از سایت‌ها یا افراد حقیقی، بیت کوین بخرید.

بیت کوین چیست؟

برای خرید بیت کوین باید فرایند زیر را طی کنید:

  1. نصب کیف پول
  2. پیدا کردن یک فروشنده معتبر (سایت یا فرد حقیقی)
  3. واریز پول به حساب فروشنده و دادن آدرس کیف پول برای دریافت بیت کوین (بعضی از سایت‌ها خودشان دارای کیف پول هستند)
  4. انتقال بیت کوین

در هنگام خرید بیت کوین، از شما درخواست احراز هویت با مدارک شناسایی خواهد شد و دلیل آن هم برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی است.

آیا باید Bitcoin بخرم؟

اگر در اطرافیان خود کسی را می‌‌شناسید که درباره بیت کوین و مسائل مربوط به آن زیاد صحبت می‌کند، احتمالا این سوال برای‌تان پیش‌ آمده که «آیا باید من هم بیت کوین بخرم و از قافله جا نمانم؟».

تنها یک نگاه به نمودار همیشه صعودی این ارز دیجیتال در تاریخ چند ساله‌اش کافی است تا شما را به این فکر وا دارد که بیت کوینِ امروز، همواره ارزشمندتر از دیروز است. اما این یک تفکر اشتباه است و می‌تواند شما را به دردسر هم بیاندازد. معمولا این موضوع در میان مردم و رسانه‌ها زمانی داغ می‌شود که قیمت بیت کوین به صورت شدید افزایش می‌یابد. چنین افزایش‌های قیمتی طیف جدیدی از مردم را با این پدیده آشنا می‌کند و تعداد بسیاری از آن‌ها در اوج قیمت اقدام به خرید می‌کنند. نتیجه چنین موج خریدی همانطور که بارها مشاهده شده، تجربه ضررهای هنگفت و از دست دادن سرمایه‌های زیاد بوده است.

زمانی که همه به سمت خرید بیت کوین هجوم می‌آورند، دقیقا زمانی است که باید از خرید آن اجتناب کنید.

علاوه بر این، شما باید چیزی که می‌خرید را بشناسید و با آن آشنا باشید. پس تصمیم شما برای خرید و سرمایه‌گذاری، از باوری ناشی می‌شود که نسبت به آینده این فناوری دارید. در نهایت باید ابتدا بیت کوین را بشناسید، ابهاماتتان را در رابطه با آن برطرف کنید و اگر معتقدید که پتانسیل تبدیل شدن به پول آینده و تحقق اهدافش را دارد، در زمان مناسب آن را بخرید!

چگونه می‌توان Bitcoin به دست آورد؟

به دست آوردن رایگان هر چیز گرانبهایی لذت بخش است و بیت کوین به عنوان یک شیء مجازی گرانبها از این قاعده مستثنی نیست. تبلیغاتی که تحت عنوان کسب بیت کوین رایگان و کسب درآمد با بیت کوین این روزها اینترنت را پر کرده، شما را بیش از پیش به امتحان کردن شیوه‌های مختلفی که در این مطالب بیان شده وا می‌دارد. اما در یک کلام باید بگوییم که این کارها چیزی بیش از اتلاف وقت و گاهی اوقات کلاهبرداری نیست!

بیت کوین رایگان سرابی است که واقعیت ندارد!
سه سوت

نصب مرورگری که به شما بیت کوین می‌دهد، استخراج ابری بیت کوین و سر زدن به سایتی که با مشاهده تبلیغاتش بیت کوین دریافت می‌کنید، همه و همه چیزی جز تلف کردن وقت ارزشمندتان نیست؛ حتی گاهی اوقات این افراد یا سایت‌ها شما را به سمت تله‌های پهن شده هدایت می‌کنند و در نهایت قربانی کلاهبرداری آن‌ها می‌شوید. پس حواستان را خوب جمع کنید!

آینده Bitcoin به چه صورت خواهد بود؟

اینکه بیت کوین در آینده به عنوان پولی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که اسکناس‌های کاغذی امروز ما در برابر آن مضحک به نظر می‌رسند یا به عنوان یک فناوری که در زمان خودش سروصدایی به پا کرده بود و سپس به فراموشی سپرده شد، به باور و اعتماد مردم نسبت به بیت کوین بستگی دارد. پذیرش این ارز دیجیتال از ابتدای تاریخ خود همواره در حال رشد بوده و تداوم این مسیر محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد. استفاده از بیت کوین به عنوان ابزاری که قادر به ذخیره ارزش در طول زمان است، در کنار استفاده از آن به عنوان واسطه پرداخت یا همان پول رو به افزایش است، اما در کنار تمامی این موارد بیت کوین مشکلاتی هم دارد که می‌تواند سرعت پذیرش آن را بکاهد و در بدترین حالت مانعی برای فراگیر شدنش باشد.

آیا بیت کوین قانونی است؟

تاکنون دولت های زیادی از جمله ایران درباره بیت کوین موضع روشن و مشخصی اتخاذ نکرده‌اند اما این مسئله بدین معنا نیست که این پول دیجیتال غیرقانونی است و استفاده یا خریدوفروش آن جرم تلقی می‌شود. در چند کشور مانند ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن ، هنگ‌کنگ، مالت و مالزی صرافی‌ها به صورت قانونی و رسمی در حال فعالیت هستند.

بعضی از دستگاه‌های قضایی مانند چین ارزهای دیجیتال را قانونی نمی‌دانند اما از نظر اجرایی عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته به دلیل رشد صرافی‌ها، صنعت ماینینگ و کسب‌وکارهای مرتبط، به احتمال زیاد در آینده قوانین جامعی برای این حوزه تعیین خواهد شد.

بیت کوین چیست؟

پس از استخراج همه بیت کوین‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد؟

با در نظر گرفتن دوره‌های ۴ ساله هاوینگ، تمامی بیت کوین‌ها در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهند شد و پس از آن دیگر بیت کوینی برای استخراج باقی نخواهد ماند. پس با این حساب ماینرها چه انگیزه‌ای برای فعالیت در شبکه باید داشته باشند و چرا باید به استخراج ادامه دهند؟

منبع درآمد ماینرها علاوه بر پاداش استخراج، کارمزد تراکنش‌ها نیز هست. پاداش استخراج پس از حدود ۲۰ تا ۳۰ سال آینده و پس از طی چند هاوینگ دیگر، به شدت کاهش خواهد یافت و ارزش آن در مقابل کارمزد تراکنش‌ها ناچیز خواهد بود. با این حساب قبل از اینکه سال ۲۱۴۰ فرا برسد، سودآوری استخراج بیت کوین از کارمزد تراکنش‌ها حاصل خواهد شد. پس از استخراج تمام بیت کوین‌ها هم ماینرها به عنوان تایید‌کنندگان تراکنش به فعالیت در شبکه ادامه خواهند داد.

تبریک می گوییم مقاله بیت کوین چیست؟ پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *