پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش نصب net. فریم ورک ۳.۵ در سرور پس تا انتهای این مطلب مثل همیشه مارا همراه کنید .net framework

آموزش نصب net. فریم ورک 3.5 در سرور

ابتدا DVD نصب ویندوز سرور ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۶ و یا ۲۰۱۹ را در DVD Rom کامپیوتر یا سرور خود قرار دهید و سپس به ویندوز سرور لاگین کنید(اگر ویندوز سرور مورد نظر شما در بستر مجازی قرار داشته و بصورت Virtual نصب شده است، می توانید فایل ISO ویندوز را به VM مربوطه Mount کنید).
با لاگین شدن به ویندوز سرور، کنسول Server manager به صورت خودکار اجرا خواهد شد ولی اگر اجرا نشد می توانید با مراجعه به Control panel و وارد شدن به Administrative Tools، کنسول Server manager را اجرا کنید.

سرور مجازی آلمان

پس از اجرای Server manager روی لینک Add roles and features کلیک کنید.

سپس پنجره های باز شده را یک به یک Next کنید تا به پنجره Features ها در شکل زیر برسید. در اینجا و از بین Feature های لیست شده در شکل زیر، feature مربوط به .NET Framework 3.5 Features را فعال کنید. و دکمه Next را کلیک کنید. دقت کنید که حتما باید DVD نصب همان ویندوز را در DVD Rom قرار داده باشید.

در مرحله آخر وارد پنجره شکل زیر خواهید شد. حالا باید روی لینک موجود در آخر این پنجره، یعنی specify an alternate source path کلیک کنید تا فایل های مورد نیاز برای نصب NET Framework 3.5. از روی DVD خوانده شود.

نکته اصلی در نصب این Feature در ویندوزهای سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ در همین جاست. باید در قسمت Path در این پنجره، آدرس پوشه Source/sxs را در DVD وارد کنید. DVD Rom من در اینجا درایو D بود و شما هم باید درایو(Drive Letter) مربوط به DVD Rom خود را در اینجا وارد کنید و مسیر Source/sxs را در ادامه وارد کرده و پنجره را OK کنید.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Install کلیک کنید و چند دقیقه ای صبر کنید که این Feature در ویندوز سرور شما نصب شود.
البته به غیر روش GUI شما از طریق دستورات خط فرمان هم می توانید نصب .NET Framework 3.5 را انجام دهید.
کافیست CMD را بصورت Run as administrator اجرا کرده و دستور زیر را در آن وارد کنید:

dism /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /all /Source:d:\sources\sxs /LimitAccess

فقط به جای d:\sources\sxs باید درایو DVD Rom و مابقی مسیر مذکور را جایگزین کنید.
با اصلاح دستور، حالا Enter کنید.
در اینجا هم باید چند دقیقه ای منتظر بمانید تا این Feature نصب شود. پس از نصب موفقیت آمیز، پیغام the operation completed successfully را در CMD دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب موفق به فعال کردن این Feature در ویندوز سرور ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۶ شدید.

تبریک می گوئیم آموزش نصب net. فریم ورک ۳.۵ در سرور به پایان رسید با اموزش های بعدی ما را مثل همیشه همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *