پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با آموزش بوت کردن iso در لینوکس پس تا انتهای این مطلب کاربردی مثل همیشه ما را همراهی و همیاری کنید!

آموزش بوت کردن iso در لینوکس

در این آموزش به شما می خواهیم اموزش دهیم در سیستم عامل های لینوکسی اوبونتو Ubuntu چگونه ایزو iso قرار دهیم دانلود کنیم و در سرور لینوکسی خودمان ران کنیم!

ابتدا باید بدانیم که سیستم عامل اوبونتو Ubuntu چیست:

اوبونتو یک سیستم عامل کامل لینوکس است که به طور رایگان با پشتیبانی جامعه و حرفه ای در دسترس است. جامعه اوبونتو بر اساس ایده های مندرج در مانیفست اوبونتو بنا شده است: نرم افزار باید به صورت رایگان در دسترس باشد ، ابزارهای نرم افزاری باید توسط مردم به زبان محلی و علیرغم هرگونه معلولیت قابل استفاده باشد و مردم باید آزادی سفارشی سازی و نرم افزار خود را به هر روشی که مناسب می دانند تغییر دهند.

کاموا

اوبونتو همیشه رایگان خواهد بود و هیچ هزینه اضافی برای “نسخه سازمانی” وجود ندارد ، ما بهترین کار خود را با شرایط رایگان یکسان در اختیار همه قرار می دهیم.

اوبونتو شامل بهترین ترجمه ها و زیرساخت های دسترسی است که جامعه نرم افزار آزاد ارائه می دهد ، تا اوبونتو را تا حد امکان برای افراد بیشتری قابل استفاده کند.

اوبونتو در چرخه های انتشار پایدار و منظم ارسال می شود. نسخه جدید هر شش ماه یکبار ارسال می شود. هر دو سال یکبار پشتیبانی طولانی مدت اوبونتو (LTS) در دسترس قرار می گیرد که به مدت ۵ سال پشتیبانی می شود. نسخه های بین اوبونتو (معروف به نسخه های توسعه ای یا غیر LTS) هر کدام به مدت ۹ ماه پشتیبانی می شوند.

سرور مجازی برج میلاد

اوبونتو کاملاً به اصول توسعه نرم افزار منبع باز متعهد است. ما مردم را تشویق می کنیم از نرم افزارهای منبع باز استفاده کنند ، آن را بهبود بخشیده و به آنها منتقل کنند.

اوبونتو هم برای دسکتاپ و هم برای سرور مناسب است. نسخه فعلی اوبونتو از Intel x86 (PC سازگار با IBM) ، AMD64 (x86-64) ، ARMv7 ، ARMv8 (ARM64) ، IBM POWER8/POWER9 (ppc64el) ، IBM Z zEC12/zEC13/z14 و IBM LinuxONE Rockhopper I+II پشتیبانی می کند /امپراتور I+II (s390x).

اوبونتو شامل هزاران نرم افزار است که با هسته لینوکس نسخه ۵.۴ و GNOME 3.28 شروع می شود و شامل هر برنامه استاندارد رومیزی از برنامه های پردازش متن و صفحه گسترده تا برنامه های دسترسی به اینترنت ، نرم افزار سرور وب ، نرم افزار ایمیل ، زبان ها و ابزارهای برنامه نویسی و البته چندین بازی

آموزش بوت کردن iso در لینوکس

ابتدا از طریق ssh برنامه پوتی وارد سرور شوید

بعد از وارد شدن دستور زیر را بزنید :

sudo apt-get install grml-rescueboot

سپس فایل iso و یا ایزوی خودتان را در مسیر زیر می بایستی دانلود کنید

/boot/grml/

با زدن دستور زیر grub را بروزرسانی می کنیم :

sudo update-grub

برای rescue می توانید از نسخه های خود grml نیز استفاده کنید

http://archive.grml.org

نکته در صورتی که منو بوت ظاهر نشد می توانید تنظیمات grub را ویرایش کنید
/etc/default/grub
و مقدارGRUB_DEFAULT= را تغییر بدید.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *