پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟

چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟

 

با شما هستیم با چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینیم که اصلاً چه نیازی به ثبت دامنه داریم؟

امروزه اکثر کسب‌وکارها برای معرفی و رشد خود از بستر اینترنت استفاده می‌کنند. مشاغل مختلف برای رشد بیشتر و معرفی خود به جوامع مخاطب، نیازمند استفاده از وب‌سایت‌های شخصی یا سازمانی هستند.

اما نامی که سازمان‌ها برای وب‌سایت خود انتخاب می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از چالش‌های ایجاد شده برای مشاغل مختلف این است که آیا فارسی‌زبانان معادل زبان ‌اصلی نام سازمان را به‌درستی در مرورگر خود وارد می‌کنند؟ چرا صاحبان سایت به داشتن دامنه فارسی علاقه‌مند شده‌اند؟

دغدغه‌ی اصلی ما این است که مخاطبان بتوانند نام سایت را به‌درستی در مرورگر خود وارد کنند. بنابراین اگر مخاطبین کسب‌وکار شما افراد فارسی‌زبان هستند، بامطالعه‌ی این مطلب می‌توانید با دامنه‌ فارسی بیشتر آشنا شوید.

دامنه فارسی چیست؟

دامنه فارسی به دامنه‌ای گفته می‌شود که نام آن‌ با حروف معتبر فارسی درج می‌شود. دامنه فارسی جزو مجموعه دامنه‌های چندزبانه یا دامنه‌های بین‌المللی (IDN) به شمار می‌آید. دامنه‌های بین‌المللی یا IDN مخفف عبارت Internationalized Domain Name بوده و به دامنه‌هایی اطلاق می‌شوند که از کاراکترهای غیر انگلیسی در نام آن‎‌ها استفاده‌شده است.

در حال حاضر امکان ثبت دامنه‌های فارسی با پسوندهای معتبر cc, net, tv و com امکان‌پذیر بوده و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند دامنه‌ی دلخواه خود را با این پسوندها به ثبت برسانند.

دامنه فارسی چه تاثیری بر روی سئو خواهد داشت؟

همان‌گونه که می‌دانید، گوگل از بیش از ۲۰۰ پارامتر برای امتیازدهی به صفحات اینترنتی استفاده می‌کند. یکی از این پارامترها وجود کلمات کلیدی در نام دامنه است. گوگل هم هیچ مشکلی با دامنه‌های فارسی نداشته و صفحات آن را به‌خوبی ایندکس می‌کند. اما توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان ثبت دامنه فارسی با پسوند ir وجود ندارد.

یکی از مشکلاتی که در این زمینه ممکن است به وجود بیاید این است که کاربران اینترنتی ممکن است ارتباط مناسبی با دامنه فارسی برقرار نکنند. این موضوع ممکن است در درازمدت بر روی سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟

در نظر داشته باشید که انتخاب دامنه فارسی منطبق با کلمه کلیدی، تنها یکی از فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی به سایت شماست.

چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟

کاراکترهای دامنه فارسی باید به‌صورت unicode استفاده شوند. درحالی‌که برای ثبت دیگر دامنه‌ها از استاندارد ASCII استفاده می‌شود. جهت ثبت دامنه فارسی کافی است تا قوانین ساده زیر را رعایت کنید:

  • از تمام کاراکترهای الفبای فارسی، خط تیره و نیم‌فاصله می‌توانید استفاده کنید.
  • نام دامنه باید از حداقل ۳ کاراکتر تشکیل شده باش.
  • استفاده از اعداد از ۰ تا ۹ مجاز است.
  • در آغاز و پایان دامنه مجاز به استفاده از اعداد و خط تیره نیستید.
  • در نام دامنه فارسی به استفاده از تشدید، ساکن، تنوین و کاراکترهای انگلیسی مجاز نیستید.

دامنه فارسی یک حس بسیار خوب برای کاربران جهت برقراری ارتباط نزدیک با کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند. هرچند با توجه به عدم آگاهی کاربران اینترنتی از این نوع دامنه‌ها، احتمال اینکه نام سایت شما به زبان اصلی وارد شود، بیشتر خواهد بود. مگر اینکه با فعالیت‌های بازاریابی مناسب بتوانید برند خود را به‌ بهترین شکل ممکن به کاربران خود معرفی کنید.

درنهایت اینکه اگر مخاطبان سایت شما فارسی‌زبان هستند، پیشنهاد می‌شود که با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، دامنه خود را به زبان شیرین فارسی ثبت کنید.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله چگونه دامنه فارسی ثبت کنیم؟ پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *