پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

چرا برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرم؟

با شما هستیم چرا برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرم؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

اگر شما هم به برنامه نویسی اندروید علاقه مند هستید و دوس دارید آنرا یاد بگیرید و یا نه فقط دوس دارید کمی بیشتر در مورد اندروید بدانید و هنوز مطمئن نیستید که آن را یاد بگیرید، مطالب این پست به شما کمک خواهد کرد تا با دیدی بازتر و انگیزه بیشتر به سراغ اندروید بروید و چگونگی خلق نرم افزارهای اندرویدی و یادگیری اندروید فرا بگیرید. آنچه در این پست خواهید خواند:

  1. آمارها و ارقام در مورد اندروید
  2. میزان محبوبیت اندروید
  3. میزان کسب درآمد برنامه نویسان اندروید
  4. پیش بینی آینده اندروید و برنامه نویسان اندروید

آمارها و ارقام در مورد اندروید

شاید خود اندی رابین (خالق اندروید) هم زمانی که داشت در شرکت کوچک اندروید روی تولید نرم افزار برای گوشی های موبایل کار می کرد، فکرش را نمی کرد که روزی شرکت گوگل، غول بزرگ دنیای فناوری و اطلاعات آن را بخرد و بعد آن اندروید به اوج محبوبیت و معروفیت برسد. البته که بعید است گوگل روی چیزی دست بگذارد و ساده از آن بگذرد.

حالا اندروید به کمک گوگل در روزهای اوج خود به سر می برد و به عنوان سیستم عامل اکثر گوشی های موبایل های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند خودش رو مطرح کرده. گوگل با قرارداهایی که با غول های دنیای تکنولوژی مثل سونی، سامسونگ، ال جی، موتورولا، اچ تی سی و …  بسته است خیلی زود تونست اندروید را توسعه دهد که سهم بازار اندروید نسبت به سایر رقبا تایید این ادعاست.

سهم بازار گوشی های اندرویدی در کشور ایران

کاموا

متاسفانه آمار دقیقی در مورد سهم بازار گوشی های هوشمند در کشور عزیزمان ایران (بصورت معتبر) در دسترس نیست. اما به راحتی می توان با مشاهدات آن را حدس زد. به علت گران بودن محصولات اپل نسبت به اندروید و تبادل اقتصادی بیشتر ایران با شرکت های مبتنی بر اندروید و محبوبیت این سیستم عامل میان ایرانیان، سهم بازار گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید نسبت به سایر گوشی ها در ایران خیلی بیشتر از آمار جهانی و بالای ۹۰ درصد باشد.

میزان محبوبیت اندروید

البته خود اندروید هم با قابلیت ها و انعطاف پذیری که دارد به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در دل کاربران جای گرفته. و از طرفی برنامه نویسان و طراحان نرم افزارهای کاربردی این فرصت و فضا را برای تولید app ها و بازی های مورد نیاز کاربران این سیستم عامل حس کرده اند و هر روز صد ها نرم افزار برای اندروید  تولید می شود که این خود حاکی از محبوبیت و تعداد کثیر کابران اندروید است.

سهم کاربران ایرانی از دانلود نرم افزاری های اندرویدی

سهم کاربران ایرانی از این دانلودها خیلی کم بوده که علت های مختلفی دارد: مثل تحریم هایی که اجازه دسترسی را منع میکند، تجاری بودن خیلی از این نرم افزارها که یا کاربران ایرانی تمایل به پرداخت پول ندارند و یا راهی برای پرداخت های بین الملی وجود ندارد، عدم پشتیبانی از زبان فارسی هم یکی دیگر از علت هاست. بنابراین بازار بسیار مناسبی برنامه نویسان اندرویدی ایرانی محیاست. این هم اضافه میکنم که ایرانیان از نرم افزارهای فارسی استقبال فوق العاده ای می کنند و این رو می تونید از آمار دانلودهایی شبکه هایی مثل بازار فهمید.

سهم برنامه نویسان ایرانی در تولید نرم افزاری های اندرویدی

برنامه نویسان اندرویدی ایرانی در تولید appهای جهانی (عمومی نه ایرانی) تقریبا هیچ سهمی ندارند و این به دو علت عمده است: ۱.عدم شناخت و آگاهی از بازار جهانی نرم افزارهای اندرویدی ۲. تحریم هایی که اجازه فروش را منع میکنند. علت اول را امیدواریم با اطلاعات و آموزش هایی که در سایت آسایاد در اختیارتان قرار می دهیم برطرف شود. در مورد علت دوم نیز آموزش های کافی در سایت آسایاد در اختیارتان قرار خواهیم داد.

میزان کسب درآمد برنامه نویسان اندروید

ماشین حسابتان را بردارید میخواهیم میزان درآمد یک برنامه نویس اندروید را حساب کنیم. فرض کنید شما برای تولید یک بازی یا یک برنامه برای سیستم عامل اندروید حدود یک ماه وقت گذاشتید و میخواهید نرم افزار تولیدی خود را فقط یک دلار ناقابل (حدود سه هزار تومان) بفروشید.

همین طور که بخش هایی قبلی اشاره شد حدود یک میلیارد کاربر اندرویدی وجود دارد که بیش از هشتاد میلیارد نرم افزار اندرویدی رو دانلود کرده اند.

  • یک درصد مشتریان جهانی: فرض کنید فقط سهم یک درصدی از این مشتریان را بتوانید جذب کنید (یعنی صد میلیون نفر) آنگاه شما در آمدی صدمیلیون دلاری خواهید داشت یعنی حدود ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (سیصد میلیارد تومان)

۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ * ۳,۰۰۰  = ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بله، تعجب نکنید سیصد میلیارد تومان

فکر میکنید بیل گتس (رئیس مایکروسافت، صاحب شرکت همین ویندوز های خودمان) یا مایکل زاکربرگ (خالق فیس بوک) چگونه  این همه معروف و پولدار شدند؟ آنها فقط توانستند ایده و محصولشان را به افراد زیادی  ارائه کنند.

  • فقط یک صدم درصد مشتریان جهانی: حالا فرض کنید فقط و فقط سهم یک صدم درصدی (۰.۰۱ درصد)از این مشتریان را بتوانید جذب کنید (یعنی یک میلیون نفر) آنگاه شما در آمدی یک میلیون دلاری خواهید داشت یعنی حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰, تومان (سه میلیارد تومان)

۱,۰۰۰,۰۰۰ * ۳,۰۰۰  = ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

بله سه میلیارد تومان، شاید نسبت به عدد قبلی کم به نظر برسد اما این معادل ۲۵۰ سال درآمد یک کارمندی است که ماهیانه یک میلیون تومان در آمد دارد. باز بنظرتان کم است؟

البته این را هم در نظر بگیرید این ارقام تنها برای فروش یک نرم افزار و آن هم فقط یک دلار بود. حالا بقیه حالات رو خودتان حساب کنید.

بنظرتان ارزشش را ندارد آدم برای یادگیری ابتدا هزینه کند و سپس با تلاش درآمد این چنینی داشته باشد؟

پیش بینی آینده اندروید و برنامه نویسان اندروید

پیش بینی سهم بازار بیش از ۷۵ درصدی گوشی های موبایل اندرویدی و وجود بیش از یک میلیارد کاربر اندرویدی یک طرف،  آنچه مسلم است در سال های آینده اکثر دستگاه ها بصورت موبایل و قابل حمل خواهند بود که در حال حاضر سیستم عامل اکثر آنها اندروید است.

 

تبریک می گوییم چرا برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرم؟ پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *