پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

ویژگی یک استارت ‌آپ مقیاس‌ پذیر چیست؟

با شما هستیم با ویژگی یک استارت ‌آپ مقیاس‌ پذیر چیست؟ در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

یک کسب و کار مقیاس پذیر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که یک استارت آپ مقیاس پذیر چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟ استارت‌آپ‌ها به سرعت در حال رشد هستند. استارت‌آپ می‌تواند به هر شرکتی اطلاق شود که پتانسیل رشد سریع و دستیابی به یک بازار بزرگ، در زمانی کوتاه را داشته باشد.

برای اینکه استارت‌آپ بتواند به فروش در بازار بزرگ دست یابد، نیاز به یک مدل کسب و کار مقیاس‌پذیر دارد.

یک استارت آپ مقیاس پذیر باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

هزینه پایین جذب مشتری یا CAC

هزینه جذب مشتری یا customer acquisition cost یکی از هزینه‌های اصلی هر کسب‌وکاری است. یک کسب‌وکار مقیاس‌پذیر، قبل از رشد به محصول مناسب در بازار دست می‌یابد. این رشد ارگانیک به استارت‌آپ کمک می‌کند تا هزینه جذب مشتری را کاهش دهد. به عبارت دیگر در صورت ایجاد یک بازار جدید، استارت آپ مقیاس پذیر به هزینه‌های عظیم بازاریابی و فروش نیازی ندارد.

نرم‌افزار و فناوری چیزی است که می‌تواند مکرراً و به طور همزمان توسط چندین نفر استفاده شود. میلیون‌ها نفر می‌توانند از نرم‌افزار مشابه با هزینه‌های ناچیز  برای شرکت خودشان استفاده کنند.

بنیانگذار معمولاً سرمایه اولیه را برای استخدام مهندسین و ایجاد زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر سرمایه گذاری می‌کند. همچین شرکتی حاشیه سود بی‌نظیر دارد، اما معمولاً این سرمایه را در تحقیق و توسعه مداوم محصول، صرف می‌کند.

بازار هدف بزرگ یا TAM

اگر بازار بیش از حد کوچک باشد، رشد کسب‌و‌کار غیرممکن است. اگر کل بازار هدف بزرگ باشد، کسب‌و‌کار نیاز به یک تکه کوچک از آن بازار را برای موفقیت خودش دارد.

کسب‌و‌کارها‌ی مقیاس‌پذیر معمولاً بعد از ورود به بازار بزرگ توسط VC یا سرمایه‌گذار خطر پذیر حمایت می‌شوند.

اقتصاد مقیاس‌پذیر زمانی است که با افزایش مقیاس تولید یک محصول یا خدمات، میانگین هزینه تولید هر محصول کاهش یابد.

در واقع، اگر هزینه‌های عملیاتی (فروش، بازاریابی، مدیران، تحقیق و توسعه، و غیره) را اضافه کنید تا میزان درآمد بالارود، کسب‌و‌کار شما مقیاس‌پذیر نیست. برای یک استارت آپ مقیاس ‌پذیر با افزایش درآمد باید هزینه‌های عملیاتی کمتر و کمتر شود.

عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد

سازمان یک جریان فنی و یک جریان مدیریتی دارد. ساخت معماری فنی مناسب، اتوماتیک کردن برخی عملیات و داشتن سیستم‌های مدیریت درست باعث کاهش تعداد کارمندان مورد نیاز برای تولید و پشتیبانی محصول می‌شود. هنگامی که شرکت شروع به کار کند، نباید بدهی‌های فنی و مدیریت شما را از رشد شرکت با سرعتی که می‌خواهید، متوقف کند.

سود ناخالص بالا

یک کسب‌و‌کار مقیاس‌پذیر قوی، قدرت افزایش قیمت را بدون از دست دادن کسب‌و‌کار خواهد داشت. کنترل قیمت‌ها باعث می شود کسب و کار سود ناخالص و درآمد را افزایش دهد و این منجر می‌شود تا آن‌ها یک مزیت رقابتی پایدار را برای حفظ رشدشان ایجاد کنند.

موانع قانونی و حقوقی کمتر

کسب‌و‌کارهایی که برای افزایش سود و درآمد به تائیدات مکرر نیاز دارند، مقیاس‌پذیر نیستند. ارزیابی کسب‌و‌کارهای بسیار قانونمند، دشوارتر است. ورود به کسب‌و‌کارهایی که قوانین زیادی دارند و این قوانین بر انجام کارهایشان تاثیر می‌گذارند، مشکل و پرهزینه است. از طرف دیگر هم، موانعی را برای ورود رقبای بالقوه ایجاد می‌کند.

توزیع محصول ساده و ارزان

هزینه تحویل خدمت یا محصول ناچیز است. در حال حاضر، با دسترسی به سرویس ابری و شبکه جهانی ما بیش از پیش، توانایی ایجاد نرم‌افزار را در ماشین‌های ارزان قیمت داریم.

هزینه پایین نگهداری و پشتیبانی محصول در استارت آپ

بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری مدرن می‌توانند به روش خودکار پشتیبانی شوند، که این امر می‌تواند هزینه کالاهای قابل فروش را به میزان قابل توجهی کاهش داده و از طرفی سود ناخالص آن بسیار جالب توجه باشد.

جذب بیشتر و ریزش کمتر مشتری

چیزی که باعث ایجاد یک استارت آپ مقیاس ‌پذیر می‌شود، سرویس جذاب و مشتری پسند است که در نتیجه مانع از ریزش بیش از حد مشتری می‌شود. هر کسب‌و‌کاری ریزش تعدادی از مشتریان را در بر دارد، اما در برخی از آن‌ها کمتر است. بهترین کسب و‌کار‌ها ارزش حفظ مشتری را درک می‌کنند و در نتیجه راه‌های موثری برای مدیریت ریزش دارند.

وجود شبکه ای نیرومند

کسب‌و‌کار مقیاس‌پذیر باید در هر دو سوی عرضه و تقاضا مقیاس‌پذیر باشد. مقیاس‌پذیری در قسمت عرضه مربوط به توانایی کسب‌وکار در استفاده از سرمایه، کار و منابع است که منجر به رشد استارت‌آپ می‌شود. مقیاس پذیری در قسمت تقاضا، ایجاد ساختاری است که در آن به تعامل مشتری با محصول و سایر کاربران محصول می‌پردازد.

مدل پلتفرم استارت آپ

کسب‌و‌کار مقیاس‌پذیر معمولاً از مالکیت یا انبار کردن هر کالا دوری می‌کند. اغلب این هماهنگ‌کنندگان شبکه هستند که معاملات و تعاملات را در یک شبکه تسهیل می‌بخشند.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با اصلی‌ترین ویژگی‌های یک استارت آپ مقیاس‌پذیر آشنا کنیم. امروزه بازار کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار پر رونق است، اما به همان اندازه رقابت در این بازار هم شدید شده است. در این میان کسب‌وکارهایی موفق هستند که بتوانند از مزیت‌های رقابتی بالا برخوردار شوند.

چنان‌چه صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، مسلماً رعایت تک تک نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، حیاتی است.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله ویژگی یک استارت ‌آپ مقیاس‌ پذیر چیست؟  پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *