پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

نرم افزار BigBlueButton

نرم افزار BigBlueButton

با شما هستیم با آموزش نرم افزار BigBlueButton در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

نرم ‌افزار BigBlueButton

یک سیستم وب کنفرانس متن‌ باز (Open source) است. اساس این نرم‌ افزار بر روی سیستم عامل نوع GNU/Linux قرار گرفته است که البته با استفاده از Ubuntu 16.04 اجرا می‌ شود.  BigBlueButton یک سرویس وب کنفرانس با یکپارچگی بسیار بالاست و از این رو می تواند انتخاب اول، برای برگزاری کلاس آنلاین و تولید محتوا باشد.

سرویس BigBlueButton انگلیسی است که می‌توان آن‌را فارسی سازی کرد. فارسی سازی BigBlueButton در سینداد به طور کاملا تخصصی انجام می شود و محدود به عوض کردن زبان سرویس نیست. به همین دلیل اگر از خدمات راه اندازی کلاس آنلاین نگارنوین کمک بگیرید، هم مدرس و هم کاربرها می توانند همزمان از فضای فارسی این سرویس، استفاده کنند. همچنین می توانید با ارائه لیست نیازمندی های تان به کارشناسان نگارنوین ، برنامه را کاملا شخصی سازی کنید و فضایی مناسب با روحیه، نظم ذهنی و خواسته هایتان، تنظیم کنید.

برای راه‌ اندازی نرم افزار بیگ بلو باتن شما نیاز به حداقل یک سرور مجازی لینوکس دارید که به دو دلیل توصیه می شود از سرورهای ایرانی استفاده کنید: دلیل اول اینکه با سرورهای ایران، کلاس کاملا پایدار برگزار می شود و مدرس و دانشجویان کلاسی دلچسب را تجربه می کنند و دلیل دوم اینکه با این انتخاب، IP ایران دریافت می کنید و در این صورت هزینه اینترنت شما، نیم بها محاسبه می شود.

بیگ بلو باتن سرویسی با خدمات گسترده است که برای استفاده از همه این خدمات باید، در زمان راه اندازی، بخش های مختلف و کاربردی را فعال نمود. کارشناسان نگارنوین به رغم شرایط تحریم کشور عزیزمان، می توانند این سرویس را به طور کامل، نصب و راه اندازی کنند و فرصت را برای استفاده از کلیه امکانات این سرویس برای برگزاری کلاس های آموزشی، فراهم کنند.

کاربرد نرم افزار BigBlueButton

نرم افزار BigBlueButton هم برای دانشجو‌یان و هم برنامه‌نویسان کاربردهایی دارد که به موارد مهم آن می‌ پردازیم. کاربرد نرم افزار BigBlueButton این است که هر دانشجو به وسیله‌ی یک مرورگر وب، بتواند آموزش مجازی را با کیفیت بالا تجربه کند. نرم افزار BigBlueButton تمام قابلیت‌های اصلی که در وب کنفرانس مورد نظر شما است را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند از جمله: پخش ویدئو، پخش صدا، سمینار، گفتگوی متنی (چت)، ضبط جلسات و غیره.

نرم افزار BigBlueButton تعامل کاربران با یکدیگر را از طریق ویژگی‌هایی همچون قابلیت یادداشت نویسی، رای گیری،  بخشی برای استراحت (breakout rooms) و همچنین یادداشت به‌صورت آنلاین را پشتیبانی می‌کند. برنامه‌نویسان می‌توانند اسلایدهای پاورپوینت را آپلود کنند، در whiteboard یادداشت بنویسند،  یک نظرسنجی را شروع کنند و کنفرانس را برای همه به اشتراک بگذارند.

نرم افزار BigBlueButton برای ویندوز و اندروید

نرم افزار متن باز وبینار و وب کنفرانس بیگ بلو باتن یک نرم افزار قابل نصب نیست که بتوان آن را دانلود و نصب کرد بلکه یک سرویس Open source است که باید بر روی لینوکس راه اندازی شود. به همین دلیل دانلود BigBlueButton برای ویندوز و یا دانلود BigBlueButton برای اندروید امکان پذیر نیست.

برگزاری کلاس آنلاین با سرورهای قدرتمند نگارنوین

شرکت نگارنوین خدمات راه اندازی سرویس برگزاری کلاس آنلاین ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که خدمات برگزاری این کلاس ها از طریق سرورهای قدرتمند نگارنوین ارائه می‌شود. جهت مشاوره رایگان با تیم فنی نگارنوین تماس حاصل کنید.

پیش نیاز سخت افزاری و نرم افزاری

اما قبل از هر اقدامی شما به یک سری پیش نیاز سخت افزاری و نرم‌افزاری نیاز دارید:

۱-  تهیه یک سرور مجازی با مشخصات زیر:

  •  حداقل ۶ گیگا‌بایت رم
  •  ۴ سی پی یو  Core
  •  حداقل ۲۰ گیگابایت فضای هارد
  •  پهنای باند با سرعت مناسب

۲-  نصب سیستم عامل سرور اوبونتو نسخه ۱۶

نصب نرم افزار BigBlueButton

جهت بررسی دستورالعمل نصب این نرم‌افزار به این لینک مراجعه کنید.

جهت بررسی راهنمای کامل نصب این نرم‌افزار به این لینک مراجعه کنید.

ویژگی ‌های نرم افزار BigBlueButton

BigBlueButton  از اشتراک گذاری صوت و تصویر به‌صورت متعدد پشتیبانی می‌کند. سیستم نمایشی با استفاده از قابلیت‌های گسترده وایت بوردی که در اختیار مربی می‌گذارد مانند استفاده از اشاره‌گر، بزرگ‌نمایی و رسم خط، چت خصوصی، به اشتراک گذاری دسکتاپ و همچنین پشتیبانی از PDF و Microsoft Office آن‌را به یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزش از راه دور تبدیل کرده است. علاوه بر این کاربران می‌توانند به‌عنوان بیننده و یا مجری به سیستم وارد شوند.

نرم افزار BigBlueButton

۱- یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس، ضبط کنفرانس است. ارائه دهنده کنفرانس می‌تواند کنفرانس را ضبط کرده و لینک فایل ضبط شده را در اختیار دیگران قرار دهد.

۲- در این سرویس می‌توان به تعداد دلخواه کلاس ساخت و لینک آنها را در اختیار دیگران قرار داد تا در کنفرانس‌ها شرکت کنند.

۳- بیننده‌های کنفرانس می‌توانند status خود را مشخص کنند‌، میکروفون خود را قطع و وصل کنند و تصویر خود را به اشتراک بگذارند.

۴- یکی از ویژگی‌های جالب به اشتراک گذاری تصویر آن است که کاربر می‌تواند کیفیت اشتراک گذاری را نیز مشخص کند. ارائه دهنده کنفرانس می‌تواند صفحه نمایش خود‌، ویدیو و مطالب مورد نیاز را به اشتراک بگذارد همچنین می‌تواند قابلیت اشتراک گذاری تصویر و صفحه نمایش را از بینندگان بگیرد.

۵- ارائه دهنده یا همان مجری کنفرانس می‌تواند از تخته وایت برد استفاده کند و همچنین می‌تواند با استفاده از قابلیت poll از بینندگان نظرسنجی کند.

نرم افزار BigBlueButton

۶- یکی از قابلیت‌های مهم مجری کنفرانس این است که می‌تواند قابلیت‌های زیر را برای بینندگان قفل کند:

  • اشتراک گذاری تصویر
  • مشاهده تصویر دیگران
  • اشتراک گذاری میکروفون
  • ارسال پیام خصوصی و عمومی
  • نام دیگر بینندگان

۷- همچنین مجری و بینندگان می‌توانند از قابلیت Share Note برای نوشتن و اشتراک گذاری Note های خود استفاده کنند.

۸- کاربران می‌توانند از میکروفون و web cam خود استفاده کنند، در طی کنفرانس با یکدیگر گفتگو کنند و برای صحبت اجازه بگیرند.

۹- مجری کنفرانس می‌تواند میکروفون کاربران را قطع یا وصل کند، کاربران را از کنفرانس حذف کند و یا نقش آن‌ها را به ارائه دهنده کنفرانس تغییر دهد.

۱۰- ارائه دهنده می‌تواند slide به اشتراک بگذارد و کنترل کنفرانس را در دست بگیرد.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله آموزش نرم افزار BigBlueButton پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *