پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

در این مقاله با شما هستیم با مقاله مقاسه انواع SQL سرور پس مثل همیشه ما را تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی همراهی و همیاری کنید!

مقاسه انواع SQL سرور
مقاسه انواع SQL سرور

اگر متوجه شدید که می‌پرسید «از کدام نسخه از SQL Server باید استفاده کنم؟»، در صفحه درست قرار گرفته‌اید.

اینجا جایی است که تمام پاسخ‌هایی را که برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نسخه از سرور SQL برای نیازهای شرکت شما مناسب‌تر است، می‌یابید. در حالی که احتمالاً قبلاً می‌دانید که SQL Server چه می‌کند، ما به طور خلاصه به این موضوع و همچنین مدل‌های صدور مجوز اشاره می‌کنیم، در حالی که تفاوت‌های اصلی بین سه نسخه را بیان می‌کنیم و شما را قادر می‌سازد تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

Microsoft SQL Server چیست؟
پایگاه داده SQL Server مایکروسافت یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای با امکانات کامل (RDBMS) است که ارتباط بین طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارها را که قادر به پردازش تراکنش، هوش تجاری و برنامه‌های تحلیلی در محیط‌های IT شرکت‌ها هستند، امکان‌پذیر می‌سازد.

همچنین به عنوان موتور پایگاه داده شناخته می شود، توسط شرکت های متوسط ​​و بزرگ برای تامین انرژی مورد نیاز ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل پایگاه داده خود استفاده می شود. نقش سرور SQL ذخیره و بازیابی داده ها طبق درخواست سایر برنامه های نرم افزاری است. نرم افزار SQL Server به دلیل تعداد زیاد نرم افزارهای کاربردی دیگری که باید با آنها ارتباط برقرار کند، یک برنامه بسیار پیچیده است.

معمولاً شرکت‌هایی که به SQL Server نیاز دارند در یکی از دو دسته قرار می‌گیرند، الف) سازمان‌هایی با تعداد محدود کاربر و ب) سازمان‌هایی با هزاران کاربر که از طریق دسترسی عمومی به داده‌ها دسترسی دارند.

سرور + مدل Cal در مقابل مدل اصلی

شرکت‌هایی با هزاران یا حتی میلیون‌ها کاربر مانند یک سازمان بزرگ مانند یک شرکت کارت اعتباری یا مثلاً آمازون که دسترسی به عموم را فراهم می‌کند، مایکروسافت مجوزهای SQL Server را توسط سرور ارائه می‌کند و شامل مجوز برای همه کاربران (برخلاف دستگاه). به این مدل مجوز هسته ای می گویند.

اگر سازمان شما فقط تعداد محدودی کاربر دارد، مثلاً در یک شبکه خصوصی، مدل سرور + CAL را توصیه می کنیم. اینجاست که برای هر دستگاهی که به شبکه دسترسی دارد، مجوز مجزایی لازم است.

سرور مجازی فنلاند

مایکروسافت دارای هفت نسخه از SQL Server است که در حال حاضر برای مشتریان مختلف پشتیبانی می‌شود و چندین نسخه از این نرم‌افزار را که مخاطبان مختلف را هدف قرار می‌دهند و به طیف گسترده‌ای ارائه می‌دهند مجوز می‌دهد.

اگر می‌خواهید درباره چیستی SQL و قیمت‌های مختلف آن بیشتر بدانید، لطفاً از مقاله پایگاه دانش SQL ما دیدن کنید.

SQL Server برای چه مواردی استفاده می شود؟
SQL Server داده‌هایی را که در یک سرور پایگاه داده قرار دارند را ذخیره و مدیریت می‌کند که می‌تواند برای مجموعه‌ای از توابع استفاده شود و بسته به نیاز، حجم کاری و عملکرد شما دارای ویژگی‌های متفاوتی است. SQL Server همچنین انواع مختلفی از داده ها را از نظر انبار داده، خوشه های کلان داده، داده های مالی پردازش می کند و تجزیه و تحلیل داده ها را انجام می دهد.

ویژگی های SQL Server عبارتند از:

● خدمات یادگیری ماشینی

● تجزیه و تحلیل داده ها

● گزارش

● استودیو هوش تجاری

● جستجوی تمام متن

چند نسخه از SQL وجود دارد؟

مایکروسافت ۲۱ نسخه از SQL را در دوره ۱۹۹۵-۲۰۱۹ راه اندازی کرد. تصمیم برای مجوز یک نسخه خاص از مایکروسافت می تواند چالش برانگیز باشد، به همین دلیل است که انتخاب یک شریک قابل اعتماد و فروشنده می تواند بسیار مهم باشد. کدام نسخه را انتخاب کنید با عوامل متعددی از جمله بودجه خاص، پیکربندی سرور و برنامه های کاربردی نرم افزار شما تعیین می شود. برنامه های صدور مجوز متفاوتی وجود دارد و یافتن نسخه مناسب مستلزم در نظر گرفتن همه این جنبه ها است.

مقاسه انواع SQL سرور

نسخه های سرور QL
نسخه وب SQL Server یک گزینه کم هزینه کل مالکیت برای میزبان های وب و VAP های وب است تا مقیاس پذیری، مقرون به صرفه بودن و قابلیت های مدیریت را برای ویژگی های وب کوچک تا مقیاس بزرگ ارائه دهد.

نسخه استاندارد SQL Server مدیریت داده های پایه و پایگاه داده هوش تجاری را برای دپارتمان ها و سازمان های کوچک ارائه می دهد تا برنامه های خود را اجرا کنند و از ابزارهای توسعه رایج برای مدیریت پایگاه داده در محل و ابری با حداقل منابع فناوری اطلاعات پشتیبانی می کند.

نسخه پریمیوم SQL Server Enterprise قابلیت‌های جامع مرکز داده سطح بالا را با عملکرد فوق‌العاده سریع، مجازی‌سازی نامحدود، و هوش تجاری انتها به انتها ارائه می‌کند – سطوح خدمات بالایی را برای بارهای کاری حیاتی و دسترسی کاربر نهایی به اطلاعات بینش را ممکن می‌سازد. . این نسخه تمام ویژگی های مورد نیاز برای داده های بزرگ را دارد.

SQL Server Express Edition نسخه رایگان پایگاه داده سطح ورودی است و برای یادگیری و ساخت برنامه های کاربردی مبتنی بر داده های دسکتاپ و سرورهای کوچک ایده آل است، اما برای محاسبات جدی در نظر گرفته نشده است، در حالی که دارای ویژگی های فوق العاده محدود است. SQL Server Evaluation Edition نسخه Enterprise است، هر چند مانند Express بسیار محدود است و تاریخ انقضا دارد.

چگونه نسخه مناسب Microsoft SQL Server را انتخاب کنم؟
یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که “به چه نسخه ای از Microsoft SQL نیاز دارم؟”

همیشه یک بحث مداوم بین DBAها (مدیران پایگاه داده) و صاحبان آنها (کسانی که چک را قطع می کنند) در مورد اینکه با کدام نسخه، نسخه اولیه یا گرانتر استفاده شود، این بحث را می نامیم، SQL Server Web vs. استاندارد.

SQL Web Edition، علاوه بر هزینه کم، یک گزینه مقیاس پذیر و قابل مدیریت هم برای ویندوز و هم برای لینوکس است. این سازمان‌های کوچک را قادر می‌سازد تا صفحات وب، خدمات و برنامه‌های کاربردی را به سرعت برای محاسبات و اقدامات مربوط به اینترنت توزیع کنند. این برای شرکت های کوچکتر مانند میزبان های وب و VAP ها (نقاط دسترسی مجازی) ایده آل است.

نسخه استاندارد به خوبی نسخه Enterprise نیست و بسیاری از ویژگی ها را مانند Enterprise ارائه می دهد، اما با محدودیت هایی. هدف این نسخه ارائه ویژگی ها و ابزارهای لازم و نیاز به فناوری اطلاعات کمتر در سازمان های کوچکتر با قیمت بسیار پایین تر از نسخه Enterprise است.

نسخه Enterprise قوی‌ترین نسخه از این سه نسخه است که عملکرد پایگاه داده باورنکردنی، مجموعه‌ای از ابزارهای هوش تجاری، دسترسی کاربر به گزارش‌دهی داده‌ها، مجازی‌سازی نامحدود، همراه با طیفی از ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهد. برای مشاغلی که به این نوع راه حل نیاز دارند، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

هنگام انتخاب، باید بدانید که به چه ابزارهای داده سرور SQL نیاز دارید. در اینجا برخی از ویژگی های متداول است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

پوشش داده پویا
خدمات یکپارچه سازی SQL Server
خدمات با کیفیت داده
خدمات تجزیه و تحلیل سرور SQL
استودیوی مدیریت سرور SQL
بازیابی سریع پایگاه داده
ایمیل پایگاه داده
مدل دو معنایی جدولی
استودیوی توسعه هوش تجاری
ویژگی های خدمات گزارش دهی
با تعداد بسیار زیادی از نسخه های SQL Server که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، ما تفاوت های ویژگی های بین هر سه را برای شما شرح داده ایم. اینجاست که شما باید همه نیازهای خود را برای حال و آینده بررسی کنید. این توجه آینده می تواند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کند.

کاموا

مقایسه نسخه SQL Server
ویژگی های SQL Server Web Edition
نسخه ای کم هزینه، قدرتمند، در عین حال محدود و در درجه اول برای میزبانی وب و VAP ها طراحی شده است.

SQL Management Studio و بسته های مدیریتی به شما امکان می دهد زیرساخت داده های کسب و کار خود را مدیریت کنید
SQL Server Agent، برای برنامه ریزی وظایف تعمیر و نگهداری مانند پشتیبان گیری و نظارت بر وضعیت
جمع‌آوری‌کنندگان داده‌های عملکرد داخلی به مدیران اجازه می‌دهند تا داده‌های مربوط به عملکرد را جمع‌آوری کنند
کارهای مدیریتی مختلف را با پشتیبانی اضافه شده از Windows PowerShell به صورت خودکار انجام دهید
تأثیر ارتقاء سرور، سخت افزار و ارتقاء سیستم عامل را با پخش توزیع شده ارزیابی کنید.
با مجموعه ای از ابزارهای توسعه که در ویژوال استودیو ادغام شده اند، از نسل بعدی سازمان، وب، هوش تجاری، برنامه های کاربردی موبایل و موارد دیگر پشتیبانی کنید.
بهینه سازی پرس و جوها با DTA (مشاور تنظیم پایگاه داده)
پشتیبانی از مدیریت محتوا

مقاسه انواع SQL سرور
محدودیت ها:

پسوند استخر بافر گنجانده نشده است
خدمات تجزیه و تحلیل گنجانده شده است.
این نسخه فقط از طریق SPLA (توافقنامه مجوز ارائه دهنده خدمات) در دسترس است و با خرید در دسترس نیست
SQL Standard در مقابل Enterprise
هر دو گزینه ابزارهای برنامه‌نویسی غنی، راه‌حل‌های امنیتی و عملکرد سریع را برای برنامه‌های کاربردی میان‌سطح/سطح متوسط ​​و انبارهای داده ارائه می‌دهند. به راحتی بدون تغییر هیچ کدی به نسخه Enterprise ارتقا دهید، هر دو افزودنی دارای خدمات یکپارچه سازی پایه هستند، با این حال منابع و مقصدهای پیشرفته و همچنین وظایف و تحولات پیشرفته با نسخه استاندارد ارائه نمی شوند.

در حالی که نسخه Enterprise خدمات داده اصلی را ارائه می دهد، استاندارد چنین نیست. می‌توانید به قابلیت‌های ابری تخصصی دسترسی داشته باشید تا کارایی را برای بارهای کاری سازمانی تجزیه و تحلیل پیشرفته، برنامه‌های کاربردی حفاظت از داده و خدماتی که از فناوری پیشرفته استفاده می‌کنند، افزایش دهید.

ویژگی های SQL Standard Edition
فشرده سازی پشتیبان
پشتیبانی از حداکثر دو گره در Always On
نمونه های خوشه شکست خورده
گروه های در دسترس بودن پایه
رمزگذاری برای پشتیبان گیری
پشتیبان گیری هیبریدی در Windows Azure (پشتیبان گیری به URL)
گروه در دسترس بودن بدون خوشه
Buffer Pool Extension، که به شما امکان استفاده از دستگاه SSD یا Ram را برای افزایش پویا بافر Pool می دهد.
مشترکین ناهمگن به شما امکان می دهند نمونه SQL Server خود را در منابع غیر SQL Server مشترک کنید.
همانندسازی تراکنشی به Azure SQL Profiler (ارائه یک رابط کاربری برای ابزار SQL Trace که رویدادها را همانطور که در نمونه SQL Server شما اتفاق می‌افتد جمع‌آوری می‌کند)
ابزارهای ویرایش، اشکال زدایی و طراحی MDX
ارسال پیام از طریق کارگزار خدمات
ایجاد مکعب بدون پایگاه داده
ایجاد خودکار مرحله بندی و طرح انبار داده
تغییر ضبط داده (فعالیت DML را روی یک جدول خاص ثبت می کند)

ویژگی های SQL Enterprise Edition
شما محدودیتی در ظرفیت محاسباتی ندارید و مجاز به استفاده از تمام CPU های موجود در سیستم خود هستید
بازیابی یک پایگاه داده تا حدی خراب با بازیابی صفحه و فایل آنلاین
هیچ محدودیتی در اندازه استخر بافر، حافظه پنهان بخش Columnstore و داده های بهینه شده برای حافظه وجود ندارد
Always On Availability Groups – ظرفیت استفاده از حداکثر ۸ کپی ثانویه، از جمله ۲ کپی ثانویه همزمان
بازیابی سریع در مقداردهی اولیه پایگاه های داده
نمایه سازی آنلاین
خدمات داده اصلی
تغییر جداول آنلاین با تغییر طرحواره
با استفاده از Resource Governor محدودیت‌هایی را برای مصرف منابع مانند حافظه، CPU و IOPS تعیین کنید (به شما امکان می‌دهد NUMA Aware and Large Page Memory and Buffer Array Allocation)
تنظیم خودکار
بازسازی فهرست آنلاین قابل ازسرگیری
پشتیبان گیری Mirrored به شما امکان می دهد ۲ تا ۴ کپی یکسان از یک نسخه پشتیبان از پایگاه داده ایجاد کنید
حافظه و CPU را داغ اضافه کنید
بازسازی فهرست آنلاین غیر خوشه ای Columnstore
اتصالات تطبیقی ​​حالت دسته ای
بازخورد اعطای حافظه حالت دسته ای
رمزگذاری شفاف پایگاه داده برای امنیت داده ها
مدیریت کلید توسعه پذیر (EKM)، با استفاده از ارائه دهنده Microsoft Cryptographic API (MSCAPI) برای رمزگذاری و تولید کلید
عملیات نمایه شده موازی
استفاده خودکار از نمای نمایه شده توسط بهینه ساز پرس و جو
انتشارات اوراکل
همانندسازی تراکنشی نظیر به نظیر
اشتراک قابل به روز رسانی تکثیر تراکنش
نماهای پارتیشن بندی شده توزیع شده (به شما امکان می دهد از جداولی استفاده کنید که در پایگاه داده های مختلف قرار دارند که در سرورهای مختلف یا نمونه های مختلف قرار دارند)
بررسی سازگاری موازی
SQL Server Utility Control Point
StreamInsight Premium Edition با در دسترس بودن بالا
ادغام پیشرفته R
ادغام پیشرفته پایتون
سرور یادگیری ماشین
بهینه سازی پرس و جو پیوستن خودکار به ستاره
پیکربندی خدمات تجزیه و تحلیل فقط خواندنی مقیاس پذیر
پردازش پرس و جو موازی در پارتیشن بندی شده
جداول و نمایه هایی که عملکرد پرس و جو را در جداول پارتیشن بندی شده بهبود می بخشند
تجمیع دسته ای جهانی

جدول مقایسه سرور SQL
جدول زیر محدودیت های مقیاس را بین سه نسخه اولیه مقایسه می کند.

تبریک می گوئیم مقاسه انواع SQL سرور به پایان رسید با اموزش ها و مقالات بعدی ما نگار نوین را همراهی کنید.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *