پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

مزایا و معایب میزبانی وب اشتراکی

مزایا و معایب میزبانی وب اشتراکی

با شما هستیم با مزایا و معایب میزبانی وب اشتراکی در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

بکاپ منظم روزانه هفتگی ماهانه در یک سرور مجزا از مزیت نگارنوین نسبت به سایرین می باشد.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

کاموا

در این مقاله قصد داریم با مزایا و معایب میزبانی وب اشتراکی آشنا شویم. میزبانی وب اشتراکی یا هاست اشتراکی یکی از ساده‌ترین سرویس‌ها برای میزبانی از وب‌سایت شماست. دلایل مختلفی وجود دارند که این سرویس را به یکی از مناسب‌ترین روش‌های میزبانی وب تبدیل می‌کنند. این سرویس ارزان است، مدیریت آن نیازمند دانش پیشرفته نیست و یک کنترل‌پنل ساده جهت امور وب‌سایت دارد.

اما باوجود این مزایا، هاست اشتراکی دارای معایبی است که حتماً باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. هاست اشتراکی در مقایسه با سرویس‌های دیگر دارای قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری کمتری است. دلیل آن هم کاملاً مشخص است. هزینه‌های آن کمتر است، پس کیفیت آن هم پایین‌تر است.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی ۷ تفاوت عمده میان هاست اشتراکی و سرور مجازی را مطالعه کنید.

بنابراین پیش از انتخاب این سرویس بهتر است ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا شوید:

مزایای میزبانی وب اشتراکی

۱. قیمت ارزان

هاست اشتراکی از هر سرویس میزبانی وب دیگری ارزان‌تر است. اما دلیل این ارزانی چیست؟ پاسخ ساده است- منابع یک سرور بین تعداد زیادی کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود. اکثر سایت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند یا جدید هستند، یا ترافیک کاربران و بازدیدکنندگان آن‌ها پایین است.

اگر وب‌سایت کوچکی دارید که بر روی آن وردپرس، جوملا یا دروپال نصب شده و حداکثر تا ۵۰۰۰ بازدیدکننده در روز دارید، پس هاست اشتراکی برای شما مناسب است.

۲. سهولت استفاده

جهت استفاده از هاست اشتراکی، نیاز به داشتن هیچ دانش خاصی نخواهید داشت. همچنین نیازی به استخدام یک فرد کارشناس IT برای میزبانی سایت خود ندارید. این شرکت هاستینگ شماست که در قبال هر چیزی ازجمله مانیتورینگ سرور، محافظت، تعمیر و نگهداری سرور شما مسئول است.

اکثر نرم‌افزارهای رایج وب را می‌توانید به‌سادگی از طریق پنل کاربری خود نصب کنید. بنابراین استفاده از سرویس میزبانی وب اشتراکی بسیار ساده‌تر از سرویس‌های سرور مجازی و سرور اختصاصی است.

معایب میزبانی وب اشتراکی

سه ایراد عمده در هاست اشتراکی وجود داد که مابقی معایب حول این دو می‌چرخند:

۱. منابع محدود

در سرویس میزبانی وب اشتراکی، منابع سرور همگی بین کاربران آن به اشتراک گذاشته می‌شوند. سایت شما فقط یکی از چندین سایت میزبانی‌شده بر روی این سرور است.

به‌عبارت‌دیگر شما رقیب سایت‌های دیگر برای این منابع هستید. اکنون تصور کنید که برخی از سایت‌ها با مشکلات ترافیکی مواجه باشند. در این حالت آن‌ها منابع زیادی را مصرف خواهند کرد و همین باعث می‌شود تا سرعت سایت شما پایین بیاید.

اگر سایت شما محبوب شد و ترافیک آن بالا رفت، مجبور هستید سرویس خود را به VPS یا سرور اختصاصی انتقال دهید.

۲. مسائل امنیتی

یک سرور اشتراکی نه‌تنها ازلحاظ منابع، بلکه از بابت امکانات هم محدود است. شما نمی‌توانید نرم‌افزارهای دلخواه خود (مانند آنتی ویروس) را بر روی سرور نصب کنید. شما فقط می‌توانید در وبلاگ‌ها و ایمیل‌های خود تغییرات ایجاد کنید.

اگر هر یک از سایت‌های دیگر بخواهند اسکریپت (مخرب یا غیرمخرب) خود را راه‌اندازی کنند، امنیت شما با تهدید مواجه خواهد شد. بدین ترتیب هکرها می‌توانند از اطلاعات ذخیره‌شده بر روی سایت‌های دیگر استفاده کرده و شما را تهدید کنند.

البته نگران نباشید. واقعیت این است که تکنولوژی‌های مجازی آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند و باگ‌های امنیتی بر روی یک اکانت باقی می‌مانند و بر روی دیگر حساب‌ها تأثیر آن‌چنانی نخواهند گذاشت.

۳. شخصی‌سازی ناکافی

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی میزبانی وب اشتراکی، محیطی را به شما می‌دهند تا بتوانید وردپرس یا CMSهای دیگر خود را نصب کنید. این محیط به‌صورت پیش‌فرض پیکربندی شده و شما اجازه‌ی ایجاد تغییر در فایل‌های سیستمی را ندارید. در دیگر سرویس‌های میزبانی وب (سرور مجازی و اختصاصی) شما کنترل کامل بر فایل‌های سیستمی خواهید داشت.

 

سرور مجازی فنلاند

تبریک می گوییم مقاله مزایا و معایب میزبانی وب اشتراکی پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *