پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

قابلیت های ویندوز سرور

با شما هستیم با قابلیت های ویندوز سرور در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطلببپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

نگارنوین : ارائه دهنده سرورهای مجازی و اختصاصی و کولوکیشن از ۳۵ لوکیشن مختلف دنیا و ۵۰ دیتاسنتر

سرورمجازی

پنج مورد از قابلیت های ویندوز سرور ۲۰۱۲ که شما را هیجان زده خواهند کرد:

قابلیت های ویندوز سرور ۲۰۱۲ بسیار بیشتر از پنج موردی است که قصد داریم آنها را بررسی نماییم وبه گفته مایکروسافت تعداد آنها به ۳۰۰ مورد می رسد. ولی این فقط جنبه های جدید آن نیستند که مورد توجه هستند، بلکه بهبود و ارتقاء مشخصات موجود آن نیز مورد بحث و توجه بسیاری از افراد هستند. پس اجازه دهید مستقیما به سراغ این مشخصات برویم و ببینیم که چه چیزی باعث شده دپارتمان های فناوری اطلاعات از سرور ۲۰۱۲ استقبال کند.

رابط کاربری

ویندوز سرور ۲۰۱۲ رابط کاربری ویندوز ۸ را داراست. این موضوع در محیط هایی مفید به نظر میرسد که مدیران شبکه بخواهند از طریق لپ تاپ هایی با صفحه نمایش لمسی جدید و یا تبلت با سرور در ارتباط باشند. در حال حاضر ممکن است شما فکر کنید که رابط کاربری مترو جدید به زودی از راه خواهد رسید. ظاهرا، مایکروسافت هم همین نظر را دارد. ویندور سرور ۲۰۱۲ مستقیما از طریق داشبورد Server Manager به روی رابط کاربری دسکتاپ بوت می شود.

مجازی سازی

درحال حاضر Hyper-V قابلیت ‘Shared Nothing’ Live Migration را عرضه کرده است. در ویندوز سرور ۲۰۰۸، امکان Live Migration وجود داشت اما نیازمند فضای ذخیره سازی اشتراکی به همراه نوع خاصی از کنترل کننده و تنظیمها ی فضای دیسک بود. در ویندوز سرور ۲۰۱۲، نیازی به ذخیره ساز اشتراکی نیست و حتی لازم نیست که ماشین های مجازی همه بر روی یک کلاستر باشند تا بتوانند در کسری از ثانیه مهاجرت کنند. در حال حاضر ویندوز سرور ۲۰۱۲ نسخه ثانویه ای از Hyper-Vرا ارائه نموده که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید بدون هیچ ابزار یا تنظیمها ی اضافی، مشکلات پیش آمده را به صورت دستی رفع کنید و یک هاست Hyper-V را با دیگری همسان سازی نمایید.

فایل ها و ذخیره سازها

درایو های مجازی JBOD به وجود آمده اند. این درایو های مجازی دقیقا شبیه یک درایو هارد معمولی که نحوه عملکرد آن در بالا گفته شد عمل می کنند. با این وجود، داده ها هر کجا که لازم باشد بدون توجه به گنجایش و قابلیت یک دیسک واحد، نوشته می شود. زمانی که این درایو های مجازی شروع به پر شدن کنند، به صورت پویا گسترش می یابند. زمانی که خود این Pool شروع به پر شدن کند، میتوان به سرعت، دیسک های فیزیکی را اضافه نمود. فضاهای ذخیره سازی تحت سه گزینهً مختلف : Simple، Mirror و Parity تنظیم می شوند. حتی مجموع کلی درایو های مجازی می تواند از فضای فیزیکی موجود بیشتر باشد. زمانی که فضای فیزیکی رو به اتمام باشد می توان یک درایو دیگر به آن اضافه نمود.

با این وجود، ویندوز سرور ۲۰۱۲ به همراه Data Deduplication (کاهش حجم داده) عرضه می شود. این قابلیت ممکن است به این معنا باشد که تا مدت های طولانی نیازی به دیسک های جدید نخواهیم داشت. با قابلیت کاهش حجم داده، فایل ها فقط یک بار ذخیره می شوند. هر بار که یک فایل واحد توسط یک کاربر یا برنامه دیگر دوباره ذخیره می شود، ویندوز سرور به جای ذخیره مجدد آن، فایلی که قبلا ذخیره شده است را نشان می دهد. با توجه به محیط ویندوز، صرفه جویی در فضای استفاده شده مسئله مهمی است. (چرا کاربران مدام یک فایل واحد را در چندین مکان ذخیره می کنند؟)

PowerShell3.0

PowerShell3.0برنامه کاملی است که همه چیز را در محیط ویندوز سرور مدیریت می کند. در حقیقت، با روی کار آمدن PowerShell 3.0 که به طور پیش فرض برای سرور ۲۰۱۲ ساخته شده بود، به گفته مایکروسافت، کاری که از طریق PowerShell انجام نشود، از طریق هیچ یک از GUI های مدیریتی قابل اجرا نخواهد بود. همانطور که در سرور ۲۰۰۸، PowerShell این امکان را فراهم می آورد تا دستوراتی که از طریق GUI وارد شده اند به هنگام اجرا قابل مشاهده باشند. این فایل ها می توانند کپی گرفته شوند تا در خودکار سازی امور بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

کنترل از راه دور از طریق PowerShell 3.0 استاندارد سازی شده است. زمانی کهPowerShell فعال باشد، مدیران شبکه می توانند آن را برای هر سیستمی که اجازه دسترسی به ان را داشته باشند، اجرا کنند.

انواع مختلف ویندوز سرور ۲۰۱۲

زمانی که مایکروسافت Server Core ویندوز را معرفی نمود، انتخاب های مختلفی از جمله سیستم عامل به همراه GUI و بدون GUI و سرویس های اضافی و کاربرد های محدود ارائه نمود. تصور اینکه شما در حال حاضر به هیچ یک از اجزاء ویندوز سرور که به آنها اشاره شد احتیاجی نداشته باشید صحیح به نظر نمی رسد، و فکر اینکه شما هیچ وقت به هیچ یک از آن اجزاء احتیاج پیدا نکنید و نیازی به اضافه کردن هیچ برنامه ای نداشته باشید بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

ویندوز سرور ۲۰۱۲ نقش های دیگری دارد که در Windows Core قابل اجرا هستند. شما حتی می توانید SQL Server 2012 را بر روی Server Core نصب نمایید. بهترین قسمت ماجرا اینجاست که هر زمانی احساس کنید که رابط کاربری کامل را احتیاج دارید می توانید از طریق قابلیت Install- Windows دستور PowerShell آن را انجام دهید.

پیشرفت ها

بسیاری از ویژگی های ویندوز سرور ۲۰۱۲ به روز رسانی شده اند که باعث بهبود عملکرد آن نسبت به قبل می باشند. امتیازی که Direct Access برای ما فراهم می آورد دسترسی ایمن از تمام نقاط بدون نیاز به VPNاست. متأسفانه در گذشته،Direct Access از هر لحاظ مانند VPN پیچیده بود. در حال حاضر، تنظیم Direct Access در Server Manager و نصب آن در سیستم های Windows 8 آسانتر است. مهم تر از همه، دیگر نیازی به استفاده از IPv6 نخواهید داشت.

نصب BranchCache ساده تر و سریع تر خواهد بود. Cluster های مردود شده دیگر احتیاجی به مجوز نخواهند داشت. کنترل دسترسی پویا راه های جدید تری برای مدیریت و حسابرسی امنیت در Active Directory فراهم خواهد آورد. و این لیست امتیازات به همین موارد محدود نمی شوند.

اینکه چه کارهایی با Windows Server انجام می دهید و یا اینکه محیط آن به چه شکلی است چندان مهم نیست. آنچه همه را هیجان زده کرده قابلیت های ویندوز سرور هستند.

 

تبریک می گوییم مقاله قابلیت های ویندوز سرور پایان رسید با آموزش ها و مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی !

 

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *