پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

بک آپ از هاست سی پنل

بک آپ از هاست سی پنل

با شما هستیم با بکآپ از هاست سی پنل در خدمت شما خواهیم بود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. و یا با  محیط آن آشنا گردید به مطالعه این مطللب بپردازید.

شرکت نگارنوین با همت بهترین کارشناس های قوی به شما کاربران و مشتریهای عزیز خدمت رسانی میکند تا هرچه آسان تر و بهتر به درخواست های خود برسید.

آموزش بکاپ گرفتن از سی پنل

خیلی خب در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل وب سایتمون میشیم و از قسمت files بر روی گزینه backup wizard کلیک می کنیم.

در این صفحه بدی سی پنل دو بخش را به ما نشون میده. اولین بخش از سمت چپ برای بکاپ گیری و گزینه بعدی برای ریستور بکاپ های تهیه شده هستش. چون تصمیم داریم از هاست سی پنل بکاپ بگیریم از قسمت backup که در سمت چپ قرار دارد، روی دکمه آبی رنگ backup کلیک می کنیم.

در صفحه بعدی به شما اعلام میشه که نسخه بکاپی که تهیه می کنید شامل ۴ بخش کلی هست:

کاموا

  • the home directory: که از طریق این گزینه میتونیم از تمام فایل ها و دایرکتوری های موجود در فایل منیجر هاستمون بکاپ گیری انجام بدیم.
  • Mysql databases که از طریق این گزینه میتونیم از هرکدوم از دیتابیس های هاستمون به صورت انتخابی بکاپ گیری انجام بدیم و به فایل های خروجی دیتابیس دسترسی داشته باشیم.
  • Email forwarder configurations: که از طریق این گزینه هم میتونیم از تنظیمات انواع ارجاع دهنده های ایمیل داخل هاست و یا فیلتر هایی که برای ایمیل های دریافتی داخل سی پنل تنظیم کردیم بکاپ گیری انجام بدیم.
  • Email filter configurations: در این قسمت قادر هستید از فیلترهای تنظیم شده روی ایمیل های هاست بکاپ تهیه کنید.

نکته مهم: از قسمت Select Partial Backup هم میتونین بکاپ های مختلف سی پنل که تهیه کردید رو به صورت مجزا از هم دانلود کنید. به عنوان مثال با کلیک روی گزینه Mysql databases دیتابیس هایی که ازشون بکاپ گرفته شده دانلود می شوند.

بک آپ از هاست سی پنل

با توجه به این که ما میخوایم از تمام محتویات هاست وب سایتمون بکاپ گیری انجام بدیم که هم شامل فایل های سایت باشه و هم شامل تمام دیتابیس ها و هم شامل تمام تنظیمات ایمیل اکانت ها باشه، پس ما باید از قسمت Full Backup بر روی دکمه آبی رنگ full backup کلیک کنیم. حالا به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت می شوید.

حالا باید تنظیمات رو مطابق با توضیحات زیر اعمال کنید:

  • از قسمت Generate a Full Backup دقت می کنیم که Backup Destination  روی home directory تنظیم شده باشه.
  • از قسمت Email Address باید توجه کنیم که یه آدرس ایمیل صحیح توی این فیلد وجود داشته باشه، البته آدرس ایمیل مدیر اصلی هاست به صورت پیشفرض توی این فیلد قرار گرفته شده و کاربردش اینه که وقتی فرآیند بکاپ گیری به پایان رسید، هاست سی پنل یه ایمیل به اون آدرس ارسال میکنه و میگه که بکاپ شما حاضر شده.
  • درصورتی که گزینه Do not send email notification of backup completion رو انتخاب کنیم حتی بعد از اتمام فرآیند بکاپ گیری هاست سی پنل هیچ ایمیلی جهت اطلاع رسانی اتمام پروسه بکاپ گیری ارسال نمیکنه

در مرحله نهایی جهت شروع پروسه بکاپ گیری روی دکمه آبی رنگ generate backup کلیک می کنیم تا این پیغام آبی رنگ رو مشاهده کنیم، مشاهده این پیغام به این معنیه که فرآیند بکاپ گیری آغاز شده و پس از اتمام پروسه بکاپ گیری و حاضر شدن فول بکاپ  یه ایمیل به آدرس پیشفرض مدیر هاست جهت اطلاع رسانی انجام میشه.

نحوه دانلود فایل بکاپ از هاست سی پنل

حالا با کلیک راست کردن روی این فایل و فشردن دکمه download قادر هستین این فول بکاپ رو دانلود کنید به داخل کامپیوترتون ذخیره کنید.

تبریک می گوییم مقاله بکآپ از هاست سی پنل پایان رسید با مقالات بعدی ما را همراهی کنید.

شعار همیشگی: حفظ مشتریان فعلی ، دعوت از مشتریان قبلی ، جذب مشتریان آتی

بک آپ از هاست سی پنل

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *