پرداخت سالیانه %20 تخفیف!

فروش ویژه
پشتیبانی از
وردپرس
Hubspot
جوملا
دروپال
Wix
شاپفای
مجنتو
Typeo3

هر کسی که به اینترنت متصل است باید واژه “فایروال ” را شنیده باشد ، اما دقیقا فایروال چیست؟ با ما همراه باشید با توضیحاتی درباره اهمیت فایروال!

اساسا فایروال این جدایی بین اتاق یا بخش آتش گرفته که مانع انتشار آتش از یک اتاق به اتاق دیگری می شود. بنابراین اگر یک اتاق در آتش بسوزد آتش به دلیل دیوار آتش نمی تواند به اتاق دیگری آسیب برساند. فایروال در اینترنت هم مشابه همین است ، این امر به منظور جلوگیری از آسیب رساندن یک رایانه به رایانه دیگر انجام می شود.

 

در حال حاضر ۲ نوع فایروال استفاده می شود:

۱) فایروال نرم افزاری:

فایروال نرم افزاری یک برنامه کامپیوتری است که روی رایانه اجرا می شود و وظایف آن را انجام می دهد. آنها فقط یک بیت از کد در کامپیوتر هستند.

 

۲) سخت افزار فایروال:

این قطعه فیزیکی طراحی شده برای انجام وظایف فایروال است. فایروال سخت افزاری ممکن است یک کامپیوتر دیگر یا یک قطعه اختصاصی از تجهیزات باشد که تنها به عنوان یک فایروال خدمت می کند.

 

فایروال ها هکرهای بدخواه و افرادی را که قصد دارند آسیب برسانند و سرورهای دیگران را برآورده کنند را حفظ می کند. فایروال ها واقعا هدف دیگری ندارند. فایروال ها به دنبال محدود کردن دسترسی به یک سرور مجازی یا رایانه و اجازه دادن به تنها افرادی هستند که باید در آنجا باشند.

 

هرگاه یک بسته اطلاعاتی یکی از فیلترها را ایجاد کند، فایروال از جلوگیری از عبور از آن در جلوگیری از آسیب جلوگیری می کند. البته، فایروال ها بعضی اوقات از ترافیک مورد نظر جلوگیری می کنند و از طریق فرآیند مستمر پالایش، فیلتر ها را می توان برای بهبود کارایی آنها سفارشی کرد.

 

فایروال ها امکان فیلتر کردن ترافیک ورودی و خروجی که از طریق سیستم شما جریان می یابد را فیلتر می کند. فایروال می تواند از یک یا چند مجموعه “قوانین” برای بازبینی بسته های شبکه هنگام ورود یا خروج از اتصالات شبکه خود استفاده کند و یا به ترافیک اجازه می دهد یا آن را مسدود می کند. قوانین یک فایروال می توانند یک یا چند ویژگی بسته را بررسی کنند، از جمله اما نه فقط به نوع پروتکل، آدرس سرور مجازی برج میلاد منبع یا مقصد و پورت منبع یا مقصد.

 

بنابراین، با داشتن یک فایروال خوب، برخی از خطرات را با یک رایانه در اینترنت از بین می برید و امیدواریم افراد مخرب را از بین ببرید.اهمیت فایروال ها باید به طور دائمی تنظیم یا تنظیم شوند تا از آخرین هشدارها و تله ها توسط هکرها جلوگیری شود.

 

در محاسبات، فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است که براساس قوانین امنیتی پیشنهادی نظارت و کنترل ترافیک ورودی و خروجی شبکه را بر عهده دارد. یک فایروال به طور معمول یک مانع را بین یک شبکه داخلی قابل اعتماد و شبکه بی اعتبار خارج از قبیل اینترنت برقرار می کند.

 

فایروال ها معمولا به عنوان فایروال شبکه یا فایروال مبتنی بر میزبانی طبقه بندی می شوند. فایروال های شبکه ترافیک بین دو یا چند شبکه را فیلتر می کنند. آنها یا دستگاه های نرم افزاری هستند که بر روی سخت افزارهای عمومی و یا وسایل کامپیوتری فایروال مبتنی بر سخت افزار کار می کنند. اهمیت فایروال لوازم فایروال همچنین ممکن است قابلیت های دیگر شبکه داخلی را که محافظت می کنند، ارائه دهند، مانند عمل به عنوان یک سرور DHCP یا VPN برای آن شبکه.

نگارنوین

اولین و بزرگترین مرکز ارائه دهنده سرورهای مجازی ، اختصاصی ، دامنه ، هاست و طراحی سایت و گرافیک در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *